Toon posts:

Niet op internet komen, heel vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier thuis een netwerk met een linksys wag300n draadloze router, daarop draaien een stuk of 5 computers. Allemaal werken ze er goed op, ook mijn 2e pc. Nu heeft mijn hp het rare probleem dat hij wel draadloze verbinding heeft, dat msn email werken maar dat internet explorer 6 en firefox 2 geen internet pagina's kan openen, hij connect dan als het ware niet meer. Engiste oplossing is alle programma's afsluiten, dan opnieuw verbinding maken, en dan alleen firefox of internet explorer werkt, als ik een ander programma open is het inernet weer weg... 8)7

Rare is dat gister alles nog werkte, enigste wat ik anders als normaal heb gedaan is de wekelijkse schoonmaak beurt van de pc. Mezelf ontaarden door de verwarming aan te raken, pc ontkoppelen, open maken, zelf uitblazen (geen compressor oid), stof vlokken eruit halen, deze keer ook even de videokaart eruit gehaald en die uitgeblazen omdat ie herrie begon te maken. En de pc opgestart, andere pc hetzelfde. En die ndere werkt nog naar behoren, deze geeft nu dus deze rare problemen met internet.

Ik heb dus al opnieuw verbonden via windows wireless gebeuren, bij geavanceerde instellingen ons netwerk verwijderd en alles opnieuw ingesteld, kabel voor antenne opnieuw erin geschroefd, kaart nog even goed aangedrukt, firefox en internet explorer leeggemaakt, etc. Niks werkt...
Ik zit zelf te denken aan de driver opnieuw zoeken en installeren, of hp maar bellen voor een zoveelste reparatie beurt...

Wat denken jullie?

Specs van mijn hp:
- Intel core 2 duo 4400 2 x 2ghz processor
- Asus p5lp-le moederbord
- 2gb ddr2 dual channel ram geheugen
- 400gb sata harde schijf
- Xfx geforce 8600gts 256mb videokaart
- Pinnacle pctv 110i tv kaart
- Realtek onboard geluidskaart
- Lite-on dvd brander met lightscrible
- Lite-on draadloze netwerkkaart (of iig de chipset, kaart zelf is een ander merk)

Edit:
Ik heb net dus even wat geinternet en ik start msn op en firefox blijft lopen, ik wil niet weten wat er gebeurd als ik firefox afsluit en weer wil openen, maar tot zover blijft hij het nog doen?

Edit2:
net is het internet alleen op de hp uitgevallen, alle programma's weer kunnen afsluiten en firefox loopt weer, maar de rest niet. Wtf?! Morgen maar naar hp bellen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 15:56 ]

• vehjt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoe constanteer je dat internet weg valt? De programmas disconnecten? hoe zit het met je LAN verbinding, is die ook weg of..?

Forensische IT

Verwijderd

Als je internet verbinding weg valt zoals je omschrijft, en je wil dan aanmelden op msn. Als het goed is krijg je dan een melding in te trend van 'MSN kan niet aanmelden bla bla bla' met daar onder een code die als rede genoemt word dat je niet kan aanmelden.

Als je die code met google gaat zoeken kom je hoogstwaarschijnlijk bij de bron van het probleem uit...?

Verwijderd

Topicstarter
Nja na een anderhalve dag op google te heben gekeken kwam ik ergens iets tegen van de driver serie die ik had gebruikt en wat bijbehorende problemen, nieuwe driver gedownload van eigenlijk een andere serie draadloze kaart, werkte gelijk goed, nog geen wegvallende verbinding of firefox en internet explorer wat niks binnen krijgt terwijl windows zelf zegt dat hij wel draadloze verbinding heeft enzo. Nja vingers gekruist en hopelijk houd hij het vol...