[Adobe Premiere] loopt vast bij render work area

Pagina: 1
Acties:

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik ben sindskort wat een het proberen met dit programma :)

Alleen als ik nu een video in de timeline heb staan en deze daarna wil renderen stopt hij meteen bij 0,0% en loopt verder het programma vast... Gewone stills rendert hij wel gewoon normaal, maar als er eenmaal video in de timeline staat stopt hij er direct mee...

ik heb verschillende versies van het programma geprobeerd en ik heb bij beiden hetzelfde probleem, dus dan doe ik waarschijnlijk iets fout :P (6,5 en CS2), ik zou echter geen flauw idee hebben wat...

iemand die mij kan helpen? :)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
* Videokaart?
* Werkgeheugen?
* OS?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• CvDongen
oja :)

- ati mobility fireGL v5250
- 2 gb
- windows xp

• crack_en_hack
Hmmm...daar zou Adobe prima mee moeten kunnen werken...

Is de map waarin je project wordt opgeslagen wel op een schijf/locatie waar genoeg ruimte is...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• CvDongen
ooh hee, dat kan et weleens zijn,

het project staat op c, en daar heb ik maar een gig of 4 vrij

zal is proberen met het project op d

• crack_en_hack
Aha :D

Adobe heeft ook soms wel eens de nare eigenschap om "bij geen output folder" het bureaublad te kiezen.

Meestal is ook .NET Framework het probleem, controleer of je deze hebt en zoja welke versie.

Welke drivers heb je voor je videokaart...? Catylist drivers...?

Probeer ander deze: http://ati.amd.com/support/drivers/xp/fireglv-xp.html

[ Voor 15% gewijzigd door crack_en_hack op 17-02-2008 15:56 ]

• CvDongen
oh nou heb ik et project op me externe staan waar nog 300gb vrij is en ik blijf hetzelfde probleem houden...

bij dit schermpje hangt ie dus:
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/7195/wtfeq6.jpg

uuh mja met die drivers heb ik een keer wat zitten kloten toen ik wat met tvout bezig was, magoed, hier ff een plaatje, zijn volgens mij de standaard drivers die er in het begin opstonden:

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/3517/wtf2xm9.jpg

die firegl drivers bij jouw link krijg ik niet geinstalleerd op mijn kaartje.. vond ik ook een beetje vreemd...

ik ga et ook even op een andere pc proberen nu, miss dat dat iets oplevert :)

• crack_en_hack
Vreemd...

Heeft Adobe/project wel toegang tot de bron data van de video bestanden, en staan deze nog op dezelfde locatie...?, Als je ze verplaatst hebt kan Adobe ze niet zelf terug vinden...

Ook zie ik bij filename niks staan, Heb je het project wel eerst opgeslagen voordat je gaat renderen...?

Kijk ook even waar Adobe zijn "tijdelijke" audio/video bestanden opslaat!, grote kans dat dit nog op de C: schijf is.
Dit zijn meestal tijdelijke bestanden die "ook al zijn ze tijdelijk" erg groot kunnen zijn (helemaal als je met .avi werkt) 800MB tot 1GB is geen uitzondering.

[ Voor 31% gewijzigd door crack_en_hack op 17-02-2008 17:27 ]

• CvDongen
hmm het heeft toch met iets anders te maken denk ik nu..

ik heb het eens geprobeerd met een andere codec (cinepak) en dan rendert hij hem wel gewoon helemaal :) dus het heeft denk ik niks met de grootte van bestanden te maken.

DivX en Xvid codecs pakt hij allebei niet, en waarom is mij een raadsel... Dit zijn tegenwoordig toch de meest gangbare codecs dacht ik.

ff wat antwoorden op je vragen: jup heeft toegang tot de bron en ik heb het project opgeslagen :)

tijdelijke bestanden slaat hij toch op in de map waar je project ook staat, tenminste, een submap daarin :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Je zegt codec, maar bedoel je hier de decoder mee?
Zoja, dan gaat het niet werken.Je hebt de encoders nodig.
De decoder gebruik je om de film te kijken met de encoder comprimeer je de boel.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 17-02-2008 17:39 ]

• CvDongen
encoder bedoel ik, sorry ben gewend aan het woord codec :P

[ Voor 138% gewijzigd door CvDongen op 17-02-2008 17:45 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

En welke specifieke encoder gebruik je dan?
Als de op jouw pc geinstalleerde xvid encoders niet werken, lijkt he me nuttig om eens een andere te proberen.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 17-02-2008 17:52 ]

• crack_en_hack
Kan je het project niet gewoon afmixen in .avi en dan omzetten naar het formaat dat je wil...?

• CvDongen
job schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:51:
En welke specifieke encoder gebruik je dan?
Als de op jouw pc geinstalleerde xvid encoders niet werken, lijkt he me nuttig om eens een andere te proberen.
bedoel je dan een oudere versie van divx/xvid? :)
crack_en_hack schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:16:
Kan je het project niet gewoon afmixen in .avi en dan omzetten naar het formaat dat je wil...?
ik wil het in avi formaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door CvDongen op 17-02-2008 23:30 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
CvDongen schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:26:
[...]

bedoel je dan een oudere versie van divx/xvid? :)
Er zijn verschillende XviD/DivX encoders, je kan bijvoorbeeld libavcodec, of de "echte" codec(www.divx.com).

• CvDongen
hmm als ik nou even nadenk is dit best raar eigenlijk, want als ik iets render in 3dsmax en dan instel dattie em encode met divx werkt dat wel gewoon...

dus met die divx encoder is ook niks mis denk ik, alleen premiere pakt hem op de een of andere manier niet lijkt het wel..
Pagina: 1