[usb]ineens onleesbaar alle data weg

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik zit met een groot probleem, ik stop net mijn usb stick (sandisk cruzer titanium 4gb) in mijn pc en i
hij gaat dat u3 programma starten en daarna krijg ik meteen de melding:
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/747/u3ji4.jpg
An error has occured while initializing u3 launchpad: Drive T is unavailable or unformatted. Please format the drive, remove and re-insert the U3 smart drive and try again.

ook via schijfbeheer lijkt het erop dat hij leeg is (100% percentage vrij)

ik kan wel janken nu er staan allemaal belangrijke documenten op voor mijn stage verslagen en werkstaten en dat mag ik echt niet verliezen, ik weet dat ik het had moeten backuppen maar dat had ik vorigjaar tijden mijn stage ook gedaan en toen ging het gewoon goed dus ik dacht doe ik volgende week wel even, maar nu is het dus telaat.

kan iemand mij hier mee helpen, of weet iemand wat ik kan doen om mijn data nog te redden ;(

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Probeer eens programma's zoals spinrit of restorer2000.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Ik heb zelf goede ervaring met het programma BadCopy Pro voor het herstellen van data van USB-drivers en memorystick. GetDataBack heft het ook altijd goed gedaan voor mijn schrijven, maar weet niet of die ook met USB overweg kan.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb zelf erg goeie ervaringen met het gratis programma http://www.pcinspector.de/default.htm?Language=46
pcinspector scheen ook iets te kunnen wat andere recovery software niet kon. Wat precies weet ik niet meer.

Het belangrijkste eerst, is dat je er iig voor zorgt dat geen enkel programma of OS probeert te schrijven naar de stick.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
temp00 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:19:
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met het gratis programma http://www.pcinspector.de/default.htm?Language=46
pcinspector scheen ook iets te kunnen wat andere recovery software niet kon. Wat precies weet ik niet meer.

Het belangrijkste eerst, is dat je er iig voor zorgt dat geen enkel programma of OS probeert te schrijven naar de stick.
met jou programmatje ben ik nu bezig, maar hij geeft allemaal foutmeldingen
Could not create directory F;\backup usb\cluster 122671\data\b]en dan allemaal vage tekens
:(
restorer2000 vond niet veel wat vage kleine bestandjes maar dat was ook en demo versie
badcopy pro lijkt vast te lopen als ik op start druk

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 17-02-2008 15:52 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
het lijkt erop dat ik een groot deel weer terug heb gekregen met het programma BadCopy Pro, alleen maakt hij er een: file"oplopend nummer".juiste extensie van,
beetje irritant nou moet ik alles uitzoeken wat wat is, maar dat doet de pret niet drukken, hij is nog bezig maar ik zal al wel wat plaatjes en excell en word file's dus ik heb goede hoop.
ik wil jullie allemaal echt heel erg bedanken, ik ben echt heel erg blij nu.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
ik was toch iets te optimistisch sommige bestanden zijn wel goed, maar het meerendeel krijg ik een foutmelding als ik het bestand open in word en krijg ik alleen maar gebrabbel:

镸kl Û ögyX–â )K‹ô‡¾| ‡ÒoQ€é¾R£ íh–f˜)þ Ÿâs™Iöfà ÍóA)¸¤ZªÛ}¢ÔTË*–ù+Œ‹öƒè×û +Òý÷wšðK;žw(• ‚ – ¬…uÈàw/ ÷›‡ p‡¢aTŜÒ~ ³¼’í_Ø,í4𤠼VFx />ýú0> é+ç# û(`îû¾ ;¬ÊŜ”óŽŸ:¾ ä ǬÄÏY q_h­Í[„‹-|U” çÎõëA-Àõdz²ß
Ž¿ I¸¢‹õ (Ŝ åSŽPš¬ÕF¡%†Á§«ãg tç › o` òƒöÜß<w

wat moet ik hier nou mee :(

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:43:
ik was toch iets te optimistisch sommige bestanden zijn wel goed, maar het meerendeel krijg ik een foutmelding als ik het bestand open in word en krijg ik alleen maar gebrabbel:

镸kl Û ögyX–â )K‹ô‡¾| ‡ÒoQ€é¾R£ íh–f˜)þ Ÿâs™Iöfà ÍóA)¸¤ZªÛ}¢ÔTË*–ù+Œ‹öƒè×û +Òý÷wšðK;žw(• ‚ – ¬…uÈàw/ ÷›‡ p‡¢aTŜÒ~ ³¼’í_Ø,í4𤠼VFx />ýú0> é+ç# û(`îû¾ ;¬ÊŜ”óŽŸ:¾ ä ǬÄÏY q_h­Í[„‹-|U” çÎõëA-Àõdz²ß
Ž¿ I¸¢‹õ (Ŝ åSŽPš¬ÕF¡%†Á§«ãg tç › o` òƒöÜß<w

wat moet ik hier nou mee :(
Kapotte USB controller op stick denk ik en je data is nog niet verloren, maar gaat wel geld kosten.

Ik zou als er echt zulke belangrijke informatie opstaat contact opnemen met OnTrack datarecovery services. Het is een kwestie van je NAND chip uitlezen.

ga niet verder klooien, dadelijk ben je wel alles kwijt.

http://www.ontrackdatarecovery.com/

En toch maar die stomme back-ups maken. Ik heb hier alles in 3 voud staan en hier gaat het ook over belangrijke werkgerelateerde data + een back-up van mezelf op de server.

Ik zou er niet aan moeten denken :/

Just my 2 cents

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 08:23 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
misschien kun je nog getdataback proberen
naar mijn weten leest dit alleen maar dingen uit en veranderd het niks op de schijf zelf..
ik heb hier altijd goede ervaringen mee gehad.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Desnoods nog als laatste stap een Linux Live CD van Ubuntu ofzo om te kijken of je er zo wel op kan komen, je weet maar nooit.

Heb je toevallig de usb stick een keer uit een pc gerukt zonder hem veilig te verwijderen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:12
Sebazzz schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:54:
Desnoods nog als laatste stap een Linux Live CD van Ubuntu ofzo om te kijken of je er zo wel op kan komen, je weet maar nooit.

Heb je toevallig de usb stick een keer uit een pc gerukt zonder hem veilig te verwijderen?
Bij sandisk cruzer U3 kan je de USB eruit halen zonder hem veilig te verwijderen.

Ik heb zelf ook een Cruzer van 4gb en ik ruk het er altijd zomaar eruit, als er iets mis gaat kan ik nog altijd zeggen dat ze dat in de handleiding ook doen.

Wat je NIET moet doen, is dat ding eruit halen als je aan het lezen/schrijven is OF als windows je schrijf als extra ram gebruikt: ReadyBoost.

Dan bestaat er indd de kans dat het ding kapot gaat.

Computers are useless. They can only give you answers.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Brainsz schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:02:
[...]
Bij sandisk cruzer U3 kan je de USB eruit halen zonder hem veilig te verwijderen.

Ik heb zelf ook een Cruzer van 4gb en ik ruk het er altijd zomaar eruit, als er iets mis gaat kan ik nog altijd zeggen dat ze dat in de handleiding ook doen.

Wat je NIET moet doen, is dat ding eruit halen als je aan het lezen/schrijven is OF als windows je schrijf als extra ram gebruikt: ReadyBoost.

Dan bestaat er indd de kans dat het ding kapot gaat.
Standaard crieerd Windows een sorrt buffer alvorens naar de USB stick te schrijven, wanneer deze buffer niet leeg is en alles is nog niet naar de USB stick geschreven en jij trekt lomp de USB stick uit het systeem, dan heb je grote kans op data corruptie. Ik wil niet zeggen dat dit bij jou nu het geval is, maar het lijkt er wel op. Overigens heb je bij U3 in het menu een "Eject" mogelijkheid, welke er voor zorgt dat dat je de USB stick veilig kunt verwijderen. (Dit zit dus al in U3 ingebakken en daarmee dien je ook dergelijke USB sticks veilig te verwijderen).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ik heb hem er inderdaad uitgetrokken zonder af te sluiten, maar in de handleiding staat dat dat onder xp gewoon mag.
(ik trok hem eruit toen xp aan het afsluiten was)

Ik heb nu echt alles terug, zonder iets terug te halen met recovery programmatjes.
Het probleem was namelijk dat er een fout in de MBR zat, met het tooltje Testdisk kan je een nieuwe MBR naar de usb stick schrijven en nou is hij gewoon toegankelijk, net als voorheen.

Het is echt een super tooltje ik kan het iedereen aanraden en het is ook volledig gratis:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

al mijn bestanden staan er gewoon nog net zo op als vroeger. ik heb er meteen een backup van gemaakt :$

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-02-2008 09:39 ]

Pagina: 1