Probleem 2de Harde Schijf

Pagina: 1
Acties:

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Beste Tweakers,

Overlaatst heb ik een 2de identieke harde schijf gekocht, met name de Western Digital AAKS 320GB 16mb (SATAII). Hier heb ik er nu 2 van; de eerste met windows vista en de tweede met data. Nu heb ik het probleem dat de tweede hardeschijf wel zichtbaar is in windows verkenner maar dat hij na een tijdje gewoon wegvalt en niet meer zichtbaar is... Na een restart blijft hij dan weer een kwartiertje goed functioneren vooraleer weer spoorloos te verdwijnen.
Kan het zijn dat dit aan de voeding ligt? Als ik ook maar iets wil overklokken start de pc niet meer op dus volgens mij kan de voeding het niet goed aan.
Systeem:
- MSI P31 Neo-F
- 2x1GB OCZ Gold Plated XTC, DDR2 800.
- ASUS EN8800GT (nieuwe versie)
- Intel Core2Duo E6750
- 2x Western Digital AAKS 320GB 16MB (SataII)
- 1 Plextor dvd brander en 1 TSSTCorp dvd lezer
- Voeding: EMINENT 450W EM3901

Bedankt, pap3rclip

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:59
Je zegt het zelf al. :)

Als je de mogelijkheid hebt om het met een andere (A merk) voeding te testen, probeer dat eens. Je zou ook kunnen kijken hoe de voltages op dit moment zijn, dat zou je namelijk ook al een goede indicatie moeten geven of de voeding al op zijn tenen loopt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:48
Kan het zijn dat dit aan de voeding ligt? Als ik ook maar iets wil overklokken start de pc niet meer op dus volgens mij kan de voeding het niet goed aan.
Ik zou zeggen ga het eens proberen, denk niet dat er hier nog iemand is met een werkende glazen bol, sinds de storm een paar jaar geleden doet die het bij niemand meer..