Toon posts:

Aansluiten van diverse apparatuur op de versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen,

Ik heb diverse apparatuur en 1 versterker. Toch zou ik graag alles uit de versterker willen laten komen qua geluid.

Om het plaatje zo goed mogelijk te maken zal ik van elke onderdeel de in/uitgangen beschrijven en ben benieuwd hoe ik het geheel het beste aan elkaar kan knopen. Ook zal ik de merknamen noemen, zodat we weten waar we het over hebben. Ben erg benieuwd of iemand me kan helpen.

TV: LCD TV LG RZ-23LZ55 - AV1, AV2, Component IN (Pr, Pb, Y), Audio IN (R, L)
Digitale Kabel Ontvanger: Samsung DCB-9401R - AV1, AV2, Digitale Audio OUT (Optical)
Console #1: Nintendo Wii - Component OUT (Pr, Pb, Y) + Audio OUT (R, L)
Console #2: XBOX360 + HD-DVD-speler - Component OUT (Pr, Pb, Y) + Audio OUT (R, L)
DVD: Sony DVP-NS305 - AV1
Home Theater System: Sony HT-SL5 - Voor de TV/SAT Audio IN (R, L) & Video IN (Y), Voor de DVD Audio IN (R, L) & Video IN (Y), Voor de Video Audio IN (R, L) & Video IN (Y) + Audio OUT (R, L) & Video OUT (Y) en tot slot ook twee Digitale Audio IN (Optical)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe heb je het nu aangesloten? Heb je te weinig aansluitingen op je versterker?

Teken eens een plaatje met alle in- en uitgangen, dat wil nog wel eens helpen. Je TV kan vast ook wel geluid doorgeven aan de versterker, via SCART sowieso, maar wellicht zit er een aparte audio uitgang op, dan kun je de tv gebruiken om te switchen tussen een aantal van je apparaten.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

Garyu

WW

Lijkt me ook. Eventueel kan je ook simpele twee-naar-een tulp aansluitingen gebruiken om de consoles bijvoorbeeld allebei op dezelfde poort aan te sluiten. Ze zullen toch nooit tegelijk aan staan.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future