Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[div] onderste wrapper background niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Hallo,

Ik probeer met XHTML en css een site te stylen maar in FF laat hij de background van mijn totale wrapper niet zien (is gewoon wit).

Ik heb em even online gezet zodat je het kan zien: link

Het gaat voornamelijk om de div "#wrapper" met als CSS:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
div#wrapper
{
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
    padding: 0;
    width: 900px;
    background-color: #ffffff;
}

(kortom deze moet mijn site in het midden houden en heeft een witte achterground en is 900px)

In IE7 doet hij het overigens gewoon goed, het probleem is alleen in FF dat hij de witte achtergrond niet laat zien!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In IE(6) zie ik hier wel een witte achtergrond (en een nogal vernaggelde layout) maar in FF2 ziet hij er prima uit moet ik zeggen.

Maak eens een screenshot waar het probleem precies zit

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:56
Ik volg even niet waarom, maar probeer eens een "overflow: auto;" toe te voegen voor die div#wrapper ?

Dan zie ik hier in FF ook netjes een witte achtergrond... 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• semicon
Xander schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:04:
maar probeer eens een "overflow: auto;" toe te voegen voor die div#wrapper ?
Dat lost het op :O

Ik werk op vista btw, met FF2 ook.. Ik snap niet precies waarom alleen maar het werk wel

[ Voor 9% gewijzigd door semicon op 17-02-2008 14:08 ]

• Xander
Terw_Dan schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:02:
Maak eens een screenshot waar het probleem precies zit
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gaoJgc5O2ANvTKoJRSXAnpJ2/thumb.jpg
FF2.0.0.12 @ Vista x64

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EPClFNYeADHlU9Tuvqv67SjA/thumb.jpg
IE7 @ Vista x64

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X5j1Ef9wr8iNE66uCzLnH5v4/thumb.jpg
FF2.0.0.12 @ Vista x64 met die 'overflow: auto;' erbij...
semicon schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:08:
[...]

Ik werk op vista btw, met FF2 ook.. Ik snap niet precies waarom alleen maar het werk wel
Zoals ik al zei, ik snap het zelf eigenlijk ook niet. It doesn't make any sense. :+

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
semicon schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:08:
[...]

ALs je wilt weten waarom, moet je de CSS sepcs over de float property er eens bijpakken. Wat IE doet is dus niet volgens de specificaties.

Edit: en in IE6 ziet hij er inderdaad niet zo lekker uit, zoals eerder vermeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Borizz op 17-02-2008 14:15 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• Xander
Borizz schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:14:
[...]

ALs je wilt weten waarom, moet je de CSS sepcs over de float property er eens bijpakken. Wat IE doet is dus niet volgens de specificaties.
Verhip, ik had even over het hoofd gezien dat div#content ook float. :) Dan is 't logisch. :+

Dan zou je het dus ook kunnen oplossen met een <div style="clear: both;"></div> onderin je div#contentwrapper...
Edit: en in IE6 ziet hij er inderdaad niet zo lekker uit, zoals eerder vermeld.
Nee, inderdaad...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JdzAa5eQeCKWBgLfPIw20DZS/thumb.jpg

• Borizz
Xander schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:19:
[...]

Verhip, ik had even over het hoofd gezien dat div#content ook float. :) Dan is 't logisch. :+

Dan zou je het dus ook kunnen oplossen met een <div style="clear: both;"></div> onderin je div#contentwrapper...

[...]
Dat klopt, maar dan voeg je een extra element toe puur voor de markup, terwijl dat niet nodig is. En je kan het trouwens beter een className geven i.p.v. die inline style, dat is toch makkelijker aanpassen later (en de scheiding html/css is dan compleet).

• semicon
Heeft het zin om het voor IE6 te fixen? (aangezien het een brakke browser is :P en XP only)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 11:53
semicon schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:35:
Heeft het zin om het voor IE6 te fixen? (aangezien het een brakke browser is :P en XP only)
Tja, als het een persoonlijke site is moet je het zelf weten, maar als je het voor een bedrijf doet is dat wel zo netjes, aangezien meer dan de helft van de bevolking nog steeds IE6 gebruikt ;)

Homey — Critics are those without skills to create.

• Borizz
semicon schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:35:
Ehhh hoeveel mensen denk jij dat er nog IE6 op XP gebruiken..? (Als je daar uit bent, dan heb je je antwoord al waarschijnlijk..)

• semicon
Ik DENK niet veel, maar ja ik bazeer dat gewoon op het feit dat microsoft het doordrukt dat je IE7 moet hebben en omdat ik eigenlijk niet ken die ie6 nog draait! :O

mja..

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

TeeDee

CQB 241

Lees Plan voor stoppen ondersteuning IE6 nog maar even door.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 09:06
semicon schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:30:
Ik DENK niet veel, maar ja ik bazeer dat gewoon op het feit dat microsoft het doordrukt dat je IE7 moet hebben en omdat ik eigenlijk niet ken die ie6 nog draait! :O
Als ik de statistieken van mijn sites bekijk ligt het percentage IE6 gebruikers op een werkdag zo rond de 50%. In het weekend is het percentage IE6 gebruikers wat lager.

De meeste bedrijven zitten nog steeds op IE6. Vaak omdat de intranet site, of een web applicatie alleen op IE6 goed werkt.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

• semicon
Jammer dat er zoveel commentaar op is, want het is een mooit plan. Helaas denk ik dat ik er ook aan moet geloven van die vieze hacks om het op IE6 werkend te krijgen (de vraag is alleen hoe, al mijn pc's hebben IE7/FF minimaal.. dus idk.)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 11:53
semicon schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:45:
[...]

Jammer dat er zoveel commentaar op is, want het is een mooit plan. Helaas denk ik dat ik er ook aan moet geloven van die vieze hacks om het op IE6 werkend te krijgen (de vraag is alleen hoe, al mijn pc's hebben IE7/FF minimaal.. dus idk.)
Virtual Machine of http://www.tech-recipes.com/rx/1188/ie7_use_ie6_ie7_together

Homey — Critics are those without skills to create.

• Borizz
Je kan eventueel ook nog IE NetRenderer gebruiken om te testen die is redelijk rap.

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-11 11:40
Ik heb even op de link in je eerste post bekeken, maar het ziet er niet echt uit als een site waar je "vieze hacks" voor ie6 moet gebruiken om hem werkend te krijgen.
Ik zie geen pngs, geen uitklap menu, hovers en dergelijke dingen waarvan je hoofdpijn kunt krijgen...

Verwijderd

Volgens mij zien je product divs er wazig uit in IE6 door de double margin bug. Dit is vrij makkelijk te fixen. Zoals spaceninja al aangaf zie ik geen reden waarom deze site niet in IE6/IE7/FF gelijk zou moeten renderen. Overigens zou het ook [handig zijn een charset aan te geven...
Pagina: 1