Toon posts:

constant netwerk herstellen xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens eerder een soortgelijk probleem gepost maar momenteel heb ik meer info hierover gevonden dus ik probeer het nog eens.

Ik heb een netwerk bestaande uit 2 pc's en een draadloos music receiver.
Alles achter een linksys wrt54gc ver. 2 wireless router.

Op beide pc's draait winxp.

Nu heb ik geregeld dat mijn netwerk verbinding weg valt van mijn pc.
Het apparte is dat dit niet voor het signaal geld......
Ik heb prima signaal (router staat 4 meter van de pc af) en is ook verbonden met de router (volgens de netwerk eigenschappen)

Desondanks heb ik geen verbinding meer met het netwerk dus ook geen internet.
Klik ik bij "netwerken" op herstel dan doet hij het weer prima voor zolang het duurt.
Ik heb eens gekeken of er na verbinding herstel iets is veranderd in winipcfg maar dit blijkt niet het geval. Alles blijft hetzelfde ik krijg alleen een nwe leasetime (deze was overigens nog lang niet verlopen)

De andere pc heeft er geen last van, en de router lijkt mij ook niet het probleem, heb wel al nwe firmware geprobeerd om alles uit te testen.

De volgende optie heb ik reeds geprobeerd:

Als de verbinding weg valt proberen te pingen naar de router, dit kon niet.
Zowel de configuratie tool gebruikt van het netwerkkaart als xp zero configuration.
Energiebeheer staat uit
B/G mix uitgezet en alleen B of G geprobeerd.
Andere beveiliging, van Wpa2 naar Wep

Niks mocht baten.......mijn verbinding blijft wegvallen......ook altijd heel onregelmatig dan met 10 min. dan met 2 uur. er zit geen patroon in.

Ik heb geen virussen, spyware of andere crap.....installatie is schoon.

Door onderzoek op diverse fora's kwam ik erachter dat dit probleem nog vrij veel voorkomt en een echt antwoord heb ik nog niet gezien.
Ook eens een uur met linksys aan de lijn gezeten maar die gast die ik aan de lijn kreeg wist werkelijk helemaal niks.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 13:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het kan ook gestoord worden door bijvoorbeeld een dect telefoon systeem of een ander netwerk wat teveel transmisson errors geeft. Vreemd is wel dat je andere pc er geen last van heeft.
Maar als je er 4 meter vanaf zit dan kan je toch gewoon ook een kabeltje trekken? Veel stabieler en sneller..

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

BCC

Staat er een magnetron in de buurt? Of een draadloos TV-kijk setje? Heb je al een ander kanaal geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door BCC op 17-02-2008 13:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik heb dit ook een hele tijd gehad. Enige oplossing was formateren...

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 17:33
Wanneer is dit begonnen? Heb je toevallig net een windows update gedaan? Ik heb namelijk sinds kort een vergelijkbaar probleem, namelijk dat sommige servers opeens onvindbaar zijn terwijl andere PC's op hetzelfde netwerk ze wel kunnen vinden. Het enige verschil is dat ik op de betreffende PC windows update had gedraaid. Ik heb op een andere HD een compleet nieuwe installatie gedaan, en die heeft na de update hetzelfde probleem. Dus: andere PC, geen probleem. Nieuwe installatie, geen probleem. Nieuwe installatie na update, ellende.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time