Gigabit netwerk en utp contactdoos probleem

Pagina: 1
Acties:

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 19:18
Ik heb in de meterkast een gigabit switch welke met een cat6 massieve utp kabel verbonden is met een utp contactdoos. Als ik hier een pc op aansluit met een 1GB netwerkkaart dan heb ik maar een 100MB verbinding. Zowel de switch als de netwerkkaart geven dit aan. Als ik de utp contactdoos er tussen uit haal en de kabel rechtstreeks aansluit op de pc dan heb ik wel een 1GB verbinding. Ik heb al twee verschillende switchen geprobeerd n.l. de Netgear GS108GE en de 3COM 3CGSU08 en twee verschillende merken utp contactdozen maar dit mocht allemaal niet helpen. Ook twee verschillende
netwerkkaarten geprobeerd maar dit hielp ook niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Krishly

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is die wandcontactdoos wel volledig uitgevoerd, met 8 pinnetjes in het 'stopcontact' waar je de stekker in steekt? En hoe zit de kabel vanaf de switch aan de contactdoos? Met een stekker, of rechtstreeks in een connector binnenin de contactdoos?

Klopt de volgorde van alle draadjes en dergelijke overal?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Krishly
Orion84 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:46:
Is die wandcontactdoos wel volledig uitgevoerd, met 8 pinnetjes in het 'stopcontact' waar je de stekker in steekt? En hoe zit de kabel vanaf de switch aan de contactdoos? Met een stekker, of rechtstreeks in een connector binnenin de contactdoos?

Klopt de volgorde van alle draadjes en dergelijke overal?
Volgorde klopt overal, diverse keren nagekeken. Kabel is rechtstreeks aangesloten op de lsa connector van de utp doos en de utp doos is volledig uitgevoerd. Twee verschillende merken utp dozen uitgeprobeerd.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

BCC

kabelbreuk? Je kan een kabel doormeten door 2 aders aan elkaar te draaien en dan aan de andere kant bekijken of je weerstand kan meten. Zo nee -> 1 van de 2 aders defect. Of lopen er toevallig stroom of tv kabels door dezelfde buis als de netwerk kabel?

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 17-02-2008 14:07 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:00

StarWing

Huh ?!?

is je contactdoos wel geschikt voor cat6 ?

Page intentionally left blank.

• Krishly
StarWing schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:14:
is je contactdoos wel geschikt voor cat6 ?
Ja, is geschikt voor Cat6, twee verschillende merken geprobeerd.

• Krishly
BCC schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:07:
kabelbreuk? Je kan een kabel doormeten door 2 aders aan elkaar te draaien en dan aan de andere kant bekijken of je weerstand kan meten. Zo nee -> 1 van de 2 aders defect. Of lopen er toevallig stroom of tv kabels door dezelfde buis als de netwerk kabel?
Kabel is doorgemeten en goed en er lopen geen andere kabels in de buurt.

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:48 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan zou het niet echt te verklaren zijn dat het wel goed werkt op het moment dat een andere kabel wordt gebruikt lijkt me?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 19:54
Hoe is de kabel tussen je UTP-contactdoos en je PC, is die wel goed?

• BCC

BCC

In principe verlies je natuurlijk wel per stekker iets van 3 db aan signaal en dat kan je natuurlijk net de das omdoen in dit geval.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het woord aderparen nog niet gehoord

Iperf

Verwijderd

Kijken of ik dit goed begrijp:
(PC) -kabel- (Switch) = 1000Mbit (Yay)
(PC) -kabel2- (Switch) = 1000Mbit (Gaat nog goed)
(PC) -kabel- (doos) -kabel3- (doos) -kabel2- (Switch) = 100Mbit (Boo)
En dan zit kabel3 dus in de muur oid.

Ik snap niet waarom je de switch of de pc uberhaubt in beschouwing neemt. Daar ligt het niet aan.
Als je toch die dozen vervangt and whatnot, probeer eens twee dozen los te verbinden:
(PC) -kabel- (doos) -kabel4- (doos) -kabel2- (Switch)
En dan zit kabel4 dus NIET in de muur.

Als dat werkt dan is het kabel3, zo niet dan: is het waarschijnlijk een doos; kabel4 kan ook; en over kabel3 kun je nog niks zeggen natuurlijk 8)7

@BCC:
Ik heb het nodige creatief gepatched, maar nee, dat zou een nieuwe zijn voor me. Hoewel, Krishly, je zit toch niet richting 100m he?

@fish:
Nou, kabel zou hierboven doorgemeten en op volgorde en volledigheid gecontroleerd zijn.

Maar misschien toch even voor een eventueel inkoppertje je pinout(s) posten?

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:45:
@BCC:
Ik heb het nodige creatief gepatched, maar nee, dat zou een nieuwe zijn voor me. Hoewel, Krishly, je zit toch niet richting 100m he?
I have seen it happen :). Met switches heb je dat probleem uiteraard niet.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
En je eindkabeltjes (die van de doos naar het eind apparaat gaan). Zijn die ok?
Sommige moederborden kunnen de kabels testen. Je vind dat gewoonlijk in de bios en soms is er programmatje bijgeleverd waarmee je dat kan uitlezen in windows. Je krijgt dan een schatting waar de breuk zich bevind.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:45:
....

@fish:
Nou, kabel zou hierboven doorgemeten en op volgorde en volledigheid gecontroleerd zijn.

Maar misschien toch even voor een eventueel inkoppertje je pinout(s) posten?
Krishly schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:38:
[...]

Kabel is doorgemeten en goed en er lopen geen andere kabels in de buurt.
de meeste kabeltesters controleren normaal op korsluitingen, open en verkeerde verbindingen
ze kunnen echter niet zo gauw zien of je wel de aderparen juist hent aangesloten

dit niet doen resulteerd in overspraak, en in praktijk schakeld je kaart een tandje terug. om toch nog enigzins fatsoenlijk data over te douwen

Iperf

Pagina: 1