Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al een tijdje heb ik het vermoeden dat mijn computer (vista home premium) ondanks dat ik automaatishe updates UIT heb gezet af en toe toch een update er door heen perst.

Dit heb ik nu al een paar keer mee gemaakt omdat ik snacht de computer aan laat staan om langdurige processen te laten draaien. Ik kom dan sochtends weer bij de computer die vervolgens netjes staat te wachten op mijn login password.

Ik heb hier wat over zitten lezen via google maar microsoft erkent dat het bestaat maar doet er wat geheimzinnig over. op het internet word er over STEALTH UPDATES gesproken.

Nu zou i graag deze "feature" helemaal uit willen zetten zodat ik niet een 24 uur durend proces weer helemaal opnieuw kan opstarten.

iemand ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:54
Eerste ideetje.... Aangezien mijn glazen bol mij niet verteld wat voor 24 uur durende projecten... Trek je lan eruit... --> geen internet --> geen updates ---> geen reboots

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Je kan toch ook voor "Naar updates zoeken en mij laten bepalen of deze worden gedownload en geinstalleerd" kiezen in de instellingen van Windows Update? Dan krijg je alleen een popupje, er wordt niets gedownload (misschien wat plaintext wat naar de computer wordt verstuurd ivm het laten weten welke updates er zijn), niets geinstalleerd. Klaar toch?

Toch vind ik het vreemd wat jij zegt wat betreft het opnieuw inloggen (blijkbaar na een restart), ik heb alles op automatisch staan, en er wordt pas opnieuw opgestart nadat ik op het knopje heb gedrukt.

[ Voor 22% gewijzigd door Glaanie op 17-02-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
kijk eens in je eventlog om de ware reden van de reboots te achterhalen. Windows updates kun je terugvinden in je logs.

mischien is je hardware wel gaar of loopt de pc vast tijdens het draaien van deze projecten' :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:48

Gerco

Professional Newbie

@Glaanieboy: Was het maar zo simpel. Mijn pc staat ook zo ingesteld, maar eens in de zoveel tijd komt er een update die vol automatisch gedownload *en* geinstalleerd wordt. Dan komt Windows opeens met "Uw computer is geupdate en herstart in 5:00 (telt af)" naar boven.

Voor reguliere updates vraagt hij altijd netjes of ik wil rebooten. Bij deze stealth updates vraagt hij niets en kun je maar beter hopen dat je in de buurt bent om je werk op te slaan voor hij reboot.

[ Voor 27% gewijzigd door Gerco op 17-02-2008 13:04 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:52:
Nu zou i graag deze "feature" helemaal uit willen zetten zodat ik niet een 24 uur durend proces weer helemaal opnieuw kan opstarten.

iemand ideeen ?
WindowsUpdate specifieke updates die betrekking hebben op de werking van WU zelf kunnen dat doen.
Als je ook dat niet wilt, en je wil zelf bepalen wanneer dat dan gedaan wordt, zet dan de Windowsupdate services ook op handmatig (of disabled).
Die kun je dan met een batchfile weer aanzetten wanneer je er de tijd voor wil nemen.

Zo ingewikkeld is dat ook weer niet..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Windows heeft zelf een aparte programma uitgebracht die dit wel kan tegen houden, zelf kun je dit niet doen, Op de windows site kun je dit downloaden, is eigenlijk voor bedrijven omdat die niet willen dat alle pc's opeens niet meer werken met een verkeerde update.
De site waar ik het heb gelezen weet ik niet meer.

Gelukkig gebruik ik nu ubuntu.

http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=779
http://www.infopackets.co...breaks_windows_update.htm
http://www.infoworld.com/...dows-Update-itself_1.html
http://news.softpedia.com...-User-Consent-65524.shtml

[ Voor 40% gewijzigd door jan99999 op 17-02-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jan99999 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:54:

De site waar ik het heb gelezen weet ik niet meer.
Er zijn bij MS blockers te krijgen voor IE7 en SP1, en met WSUS kun je je eigen approval opgeven per update/groep PCs.
Voor doorsnee eindgebruikers zijn dat niet echt geschikte middelen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1