DVD RW opnieuw beschreven, oude data terugkrijgen?

Pagina: 1
Acties:

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 11:53
ik heb op het moment gigantische ruzie met mn schoonfamilie, en hier is waarom:

ik kreeg de vraag of ik een dvdtje kon kopieren (dvd rw) met trouwfoto's zodat deze aan de ouders gegeven kon worden. Nu heb ik met mn slaperige hoofd gister avond de verkeerde dvd gebrand..juist...over de rw heen van de trouwfoto's (damn you deamon tools!) nu is de vraag:

kan ik de oude data op de dvd rw recoveren als er over heen geschreven is?

jullie snappen natuurlijk wel dat mijn leven er vanaf hangt bij mijn schoonfamilie :P

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://www.diskinternals.com/cd-dvd-recovery/features.shtml probeer deze eens :+

(google...)

[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 17-02-2008 12:19 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:04
Ehm, van iets dergelijks belangrijks heb je niet ff een backupje gemaakt? Slim...

Verwijderd

Hij heeft de dvd opnieuw beschreven, dus dat red je niet met bovenstaande software.

Verwijderd

Die data krijg je niet meer terug. Een DVD-RW is een andere materie dan een folie laag. Het bestaat uit kristallen die na een nieuwe sessie dichtvloeien en weer opnieuw de puntjes wegbranden. Overigens is het zo dat op een DVD-RW de data na een jaar al verloren kan gaan.

Ik denk dat er ook wel foto's zijn van de trouwpartij dus je zou het opnieuw kunnen inscannen, damage control. Is er een pro fotograaf geweest voor die dag dan zou je die nog kunnen bellen voor een kopie, een goeie fotograaf bewaard al zijn gemaakte sessie's :)

En het lag niet aan Daemon tools dat de data weg is toch, maar aan de gebruiker. Maar ik begrijp de frustratie wel van verloren data, het beste is vaak vanaf het begin her en der wat kopieen van dergelijke belangrijke momenten te maken, is er 1 stuk dan kan je van een andere back up altijd weer een nieuwe maken :)

Succes met de schone familie

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 11:53
probleem opgelost...

ik had twee keer de dvd gebrand dacht ik...waar ik erachter kwam dat ik ipv de dvd mijn deamon tools gebrand had...dus de dvd's weggegooid...waaronder dus het origineel..na een kleine zoektocht in de prullenbak (waar mijn oog viel op een dvd die half gebrand was) wist ik dat ik het origineel had weggegooid en de verkeerde heb meegegeven...de reden tot deze zoektocht was dat mij verteld was dat alle 3 de dvd's precies hetzelfde waren van uiterlijk..wat niet kan aangezien ik ze op een dvd-r gebrand had...

ik stond al versteld van mezelf dat ik zo dom was om er overheen op te nemen...gelukkig niet dus...

toch bedank voor de reacties!

Verwijderd

0uTsIdEr84 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:50:
probleem opgelost...

ik had twee keer de dvd gebrand dacht ik...waar ik erachter kwam dat ik ipv de dvd mijn deamon tools gebrand had...dus de dvd's weggegooid...waaronder dus het origineel..na een kleine zoektocht in de prullenbak (waar mijn oog viel op een dvd die half gebrand was) wist ik dat ik het origineel had weggegooid en de verkeerde heb meegegeven...de reden tot deze zoektocht was dat mij verteld was dat alle 3 de dvd's precies hetzelfde waren van uiterlijk..wat niet kan aangezien ik ze op een dvd-r gebrand had...

ik stond al versteld van mezelf dat ik zo dom was om er overheen op te nemen...gelukkig niet dus...

toch bedank voor de reacties!
Een grappig verhaal uiteindelijk lol maar ben blij dat het goed afgelopen is voor je, niets is erger dan belangrijke data voor goed kwijt te raken, vooral foto's :)
Pagina: 1