Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Vodafone Mobile Connect Card installeren werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola ,

Ik wil een Vodafone Mobile connect card op mijn laptop gaan gebruiker , maar ik krijg hem maar niet geinstalleerd.
Software van vodafone installeerd wel gewoon , maar de card wordt maat niet herkend , blijft in apparaatbeheer maar staan als Algemene PCMCIA-Geheugenkaart.

Iemand een suggestie ?

Mijn dank is groot.

Gr,
Kropper

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > CSA

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je topic is verplaats naar een ander subforum omdat hij daar beter op zijn plaats is. :)

En voor je probleem:
Zit bij die Vodafone software ook drivers?
Ja --> Probeer ze geforceerd te koppelen aan je kaart.
Nee --> Drivers zoeken. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Saturnus op 19-02-2008 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:34:
Je topic is verplaats naar een ander subforum omdat hij daar beter op zijn plaats is. :)

En voor je probleem:
Zit bij die Vodafone software ook drivers?
Ja --> Probeer ze geforceerd te koppelen aan je kaart.
Nee --> Drivers zoeken. ;)
Ik heb de drivers bij vodafone vandaan , het gaat om de HSDPA/UMTS/EDGE/GPRS data card.

Als ik laat zoeken krijg ik de melding dat er geen software voor deze hardware gevonden kan worden.
Ook als ik voor zelf kiezen kiest , en naar de directory gaat waar de drivers geinstalleerd zijn.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:36:
[...]

Ik heb de drivers bij vodafone vandaan , het gaat om de HSDPA/UMTS/EDGE/GPRS data card.

Als ik laat zoeken krijg ik de melding dat er geen software voor deze hardware gevonden kan worden.
Ook als ik voor zelf kiezen kiest , en naar de directory gaat waar de drivers geinstalleerd zijn.
Zoek maar eens op drivers voor de Huawei E620 op google, misschien kom je dan verder.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Verwijderd

Topicstarter
Speedfight schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:46:
[...]

Zoek maar eens op drivers voor de Huawei E620 op google, misschien kom je dan verder.
Gaat helaas niet werken , staat in apparaatbeheer als PCMCIA UNKNOWN_MANUFACTURER (XP)

• Saturnus
  • Niet online
Als het geen Huawei E620 check je even wat op de kaart zelf staat?
Dan zoek je die drivers en forceer je dat windows die gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:17:
Als het geen Huawei E620 check je even wat op de kaart zelf staat?
Dan zoek je die drivers en forceer je dat windows die gebruikt.
Het gaat hier om een vodafone mobile connect HSDPA/UMTS/EDGE/GPRS data card.

Ik heb wel wat kennis van pc , maar dit gaat me iets te ver , hoe kan ik er voor zorgen dat windows geforceerd de driver gebruikt ?

Zou je me dat kunnen uitleggen.

• Saturnus
  • Niet online
Je hebt XP?
Dan ga je naar dat driver gedoe toe (dat weet je vast wel) en dan kies je 'Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)' daarna 'Niet zoeken. Ik bepaal zelf wel stuurprogramma ik wil installeren.' daarna kan je in het volgende scherm op bladeren klikken en ga je dus naar die bepaalde drivers toe die je blijkbaar hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:50:
Je hebt XP?
Dan ga je naar dat driver gedoe toe (dat weet je vast wel) en dan kies je 'Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)' daarna 'Niet zoeken. Ik bepaal zelf wel stuurprogramma ik wil installeren.' daarna kan je in het volgende scherm op bladeren klikken en ga je dus naar die bepaalde drivers toe die je blijkbaar hebt.
Dan wordt de kaart nog niet herkend , erzou een Globetrotter HSDPA MOdem geinstalleerd moeten worden

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Driverproblemen passen beter in WOS ipv CSA; dus verplaats ik je topic wederom ;)

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan gooi ik er maar een titeledit tegenaan zodat de Windows versie in je topictitel staat (zoals dat hier gebruikelijk is).

Wat hebben de vriendelijke vrienden van Vodafone trouwens te melden over dit probleem?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Saturnus
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt? Volgens mij moet het prima werken als je ook de goede drivers gedownload hebt.

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:54
Als het goed is gebruikt vodafone ook de kaarten van Option. Dan zou het de kaart moeten zijn in de volgende link: http://www.option.com/products/globetrotter_hsdpa.shtml misschien dat je daar de juiste drivers vandaan kan halen (daar heb ik tenminste de drivers voor mijn Option HSDPA kaart vandaan.

For rent

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En je hebt toch wel EERST de drivers geïnstalleerd en toen pas de kaart aangekoppeld / er in geduwd???

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:51:
[...]

Dan wordt de kaart nog niet herkend , erzou een Globetrotter HSDPA MOdem geinstalleerd moeten worden
Het is vreemd dat de kaart niet wordt herkend. Ik heb je zojuist een mail gestuurd, zodat we kunnen uitzoeken waar het probleem precies zit.

Antoine

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het zou wel fijn zijn als er nog enige feedback terugkomt op het forum however ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:13:
En je hebt toch wel EERST de drivers geïnstalleerd en toen pas de kaart aangekoppeld / er in geduwd???
JA dat heb ik gedaan , ik heb van iemand even een 3 g kaartje geleend die werkt wel perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:55:
[...]

Het is vreemd dat de kaart niet wordt herkend. Ik heb je zojuist een mail gestuurd, zodat we kunnen uitzoeken waar het probleem precies zit.

Antoine
JA dat heb ik gedaan , ik heb van iemand even een 3 g kaartje geleend die werkt wel perfect. , zou het aan de kaart kunnen liggen dan Antoine? ik zal je morgen serial van de kaart wel even mailen

Verwijderd

Topicstarter
Het lag aan de kaart , ik hem een nieuwe gehad en die werkt wel perfect.

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 20:49
Ik heb hier een Option Qualcomm 3G CDMA liggen die op één laptop (Acer Travelmate 9420) totaal niets doet. Anders dan 1x een blauw knipperlampje en direct een groen lampje als hij wordt ingestoken. Krijg verder geen reactie op het scherm... Het PCMCIA slot werkt wel gewoon goed op de laptop, met andere (netwerk-)kaarten.

De kaart doet het op andere machines wel gewoon...

Heb de laatste drivers voor het PCMCIA-slot al geïnstalleerd, maar geen verbetering...

Wie helpt?

[ Voor 5% gewijzigd door theXE op 24-07-2008 14:12 ]

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Edit: 2e pagina gemist, maar wellicht voor een volgende persoon met problemen interessant:

http://www.vodafone.nl/mccsupport

Dat is de website die ik van de helpdesk door heb gekregen toen ik problemen had met de kaart. Sinds installeren van de laatste software (applicatie/drivers) werkt het ding goed.

Op een klein probleempje met de applicatie na:
De status van zowel hardware als verbinding wordt in de applicatie niet altijd goed geupdate. Soms klik ik via control panel - netwerkverbinding - rechtermuisknop op 'nu verbinden'... andere keren werkt het wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door frankvdtillaart op 24-07-2008 14:15 ]

Happy Blessings <3

Pagina: 1