Creative Inspire T6100

Pagina: 1
Acties:

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 10:18
Probleem
Er komt geen geluid uit mijn Creative Inspire T6100, uit geen enkele luidspreker. De 3 kabels zitten allemaal volgens kleur aangesloten op het mobo (specs zie verder).

Zelf al geprobeerd
- Andere speakers (2.0 set) geprobeerd: Werkt
- Koptelefoon gebruikt: Werkt als ik het op het mobo aansluit, als ik deze op de rechts voor speaker aansluit komt er ook geen geluid uit.
- Driver versie R1.80 gebruiken: geen verschil.
- Driver versie R1.86 gebruiken: geen verschil.

Specs
Gigabyte GA-X38-DS5 met onboard ALC889A
Creative Inspire T6100
Windows Vista Home Prenium 64-bit (legaal en gevalideerd).

De rest lijkt me niet relevant.

Weet er iemand wat er aan de hand is?

[ Voor 4% gewijzigd door _Quinten_ op 17-02-2008 17:54 ]

Verwijderd

He,

Ik heb gek genoeg precies hetzelfde probleem, zelfde mobo en speakers, zelfde probleem.
Ik heb al van alles geprobeerd. Ik heb gekeken of de kabels misschien niet defect waren ofzo maar dat was het allemaal niet. Mijn headset werkt ook niet op de ingang in de rechtervoor luidspreker :? .
In de andere ingangen werkt hij allemaal wel dus dat is niet het probleem. Waar zou het wel aan kunnen liggen :?.

alvast bedankt,
jeroen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 15:46 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
Kom op, dit is een inkoppertje.

Even aansluiten op een andere bron(MP3 speler/discman whatever) en als daar ook geen geluid uitkomt is ie kadoek....

• _Quinten_
Ik heb de groene kabel, de oranje kabel en de zwarte kabel elk om beurt in mijn iPod nano 3G gestoken en er kwam geen enkele keer geluid uit. Wil dit nu zeggen dat de speakers niet werken?

Verwijderd

Voldemort2 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:40:
Ik heb de groene kabel, de oranje kabel en de zwarte kabel elk om beurt in mijn iPod nano 3G gestoken en er kwam geen enkele keer geluid uit. Wil dit nu zeggen dat de speakers niet werken?
Het werkt bij mij ook niet. Zal wel heel toevallig zijn dat we allebei ons setje kapot hebben :? . Maar daar geloof ik niks van. Het moet hem ergens in het systeem zitten. Ergens moet een dingetje verkeerd staan ofzo, maar de vraag is waar?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:13
adepter van de set kapot, zekering kapot?

Brand het ledje op de frontspeaker wel?

[ Voor 34% gewijzigd door kippy op 19-02-2008 15:34 ]

• _Quinten_
De voeding van de speakers voelt warm aan.

Een ledje heb ik nog niet zien branden, waar zou dat ledje soms moeten zitten?

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Het ledje zit op de rechtsvoor speaker. Waar ook de volumeknop zit. Als hij zou branden zie je het zeker want hij is aardig fel.

[ Voor 31% gewijzigd door Olaf90 op 19-02-2008 18:15 ]

Verwijderd

Oja nu je het zegt, ik vond het ook al raar dat de T6100 geen power lampje had. Maar ik heb hem gevonden. Hij zit op de voorkant van de rechtervoor luidspreker maar hij brand niet :? . Ik heb alles goed aangesloten. Dat transformator ding is ook warm (ong 30 graden C). Zou iemand weten waar dit aan kan liggen? Krijgen de luidsprekers misschien niet genoeg stroom? Ze gebruiken +- 120 watt. Verder zit de kabel van de voeding (+-420 watt verbruik) naar het stopcontact op dezelfde aansluiting als de luidspreker en het beeldscherm (70 watt). Ik weet niet hoeveel wattage 1 stopcontact kan leveren maar dit kan het wellicht zijn.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 23:05 ]

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Jahoor heel zeker

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/428/dsc00946sj4.jpg

Je kan hem toch ook gewoon zien als hij uit staat?

Verwijderd

Hoe bedoel je dat precies? Ik heb alles gewoon goed aangesloten maar het ledje brand niet. Dus kan je er bijna wel zeker van zijn dat er iets mis is met de voeding.

• kippy
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:02:
Hoe bedoel je dat precies? Ik heb alles gewoon goed aangesloten maar het ledje brand niet. Dus kan je er bijna wel zeker van zijn dat er iets mis is met de voeding.
Ja als het ledje niet brand dan is of de voeding kapot of iets tussen de voeding en het ledje. Als je een multimeter hebt kun je even de spanning die uit de voeding komt meten, als die goed is weet je dat je voeding goed is en dat het een groter probleem is.
Als je geen multimeter hebt kun je er voor 3 euro bij de gamma/praxis een aanschaffen of even met de voeding naar de lokale electonicaboer gaan (kun je daar ook meteen een nieuwe voeding kopen).

Verwijderd

Ok ik zal die multimeter wel ff ophalen, we hebben er wel een thuis liggen. Ik weet trouwens wel zeker dat het ledje niet kapot is, het moet aan de voeding liggen.

Verwijderd

Hij geeft wel de goede spanning en amperage aan. Dat zou dus moeten beteken dat er iets mis is met de subwoofer. Ik zal eens contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb. Misschien hebben zij een oplossing, anders vraag ik gewoon een nieuwe want er zit nog 2 jaar garantie op.

• kippy
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:35:
Hij geeft wel de goede spanning en amperage aan. Dat zou dus moeten beteken dat er iets mis is met de subwoofer. Ik zal eens contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb. Misschien hebben zij een oplossing, anders vraag ik gewoon een nieuwe want er zit nog 2 jaar garantie op.
Dan zit de fout inderdaat ergens in de hardware die in de subwoofer zit.

Verwijderd

:) Zowaar heb ik het opgelost! Zonder de verkoper te bellen of onderdelen te vervangen. Er was waarschijnlijk sprake van een los contact in de subwoofer, want ik had alle schroefjes aan de voorzijde even losgehaald en de voorzijde ook een stukje naar voren gehaald. Toen ik later alle schroefjes weer vast had gezet deed hij het om de een of andere reden gewoon!
Bedankt voor jullie hulp voor zoverre ik die kon gebruiken. _/-\o_

groeten,
jeroen

• _Quinten_
Ik ben er vandaag met naar de computerwinkel gegaan en daar werkte hij (heb het zelf gezien/gehoord). Ik ben nu thuis en hier werkt ie ook. Vreemd dat hij eerst niet werkte en nu wel.
Pagina: 1