Toon posts:

sbs2003 netdom fout

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik zit met een groot probleem.
Ik ben een oude SBS2003 server aan het migreren naar nieuwe hardware.
Checklist van M$ gevolgd, gaat helemaal goed, tot bijna aan het eind..

Ik moet via het commando NETDOM.EXE een alias creeren van de oude servernaam naar de nieuwe:

netdom computername "nieuwenaam" /add:"oudenaam.domein.local"

Melding:
Unable to add "oudenaam.domein.local" as an alternate name for the computer
The error is:

Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein

The command failed to complete succesfully

Als ik met andere params NETDOM gebruik om te kijken welke PDC er in dat domein zit, geeft ie dat keurig aan, dus lijkt het een rechtenprobleem. Ik ben uiteraard als Admin ingelogd.
Iemand ideeen?

Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe is je DNS ingesteld? Kun je wat meer specifieke gegevens erbij zetten? Mogelijk kan je beter in Windows Servers en Server-software gaan zoeken, daar zal veel meer over SBS te vinden zijn. Geef ook aan wat het stappenplan van Microsoft is, al is het maar via een link :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo bekend met dns, wat wil je weten?

dit is de link

http://technet2.microsoft...ee1000f1033.mspx?mfr=true

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 12:07 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:50:
Hi all,

Ik zit met een groot probleem.
Ik ben een oude SBS2003 server aan het migreren naar nieuwe hardware.
Checklist van M$ gevolgd, gaat helemaal goed, tot bijna aan het eind..

Ik moet via het commando NETDOM.EXE een alias creeren van de oude servernaam naar de nieuwe:

netdom computername "nieuwenaam" /add:"oudenaam.domein.local"

Melding:
Unable to add "oudenaam.domein.local" as an alternate name for the computer
The error is:

Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein

The command failed to complete succesfully

Als ik met andere params NETDOM gebruik om te kijken welke PDC er in dat domein zit, geeft ie dat keurig aan, dus lijkt het een rechtenprobleem. Ik ben uiteraard als Admin ingelogd.
Iemand ideeen?

Alvast bedankt.
Ten eerste heet de leverancier van het programma Microsoft, of kortweg MS. Domme, nergens op slaande flames richting dit bedrijf laat je in het vervolg maar achterwege. :|

Ten tweede verwachten we wel dat je wat inzet toont, en dus niet domweg de foutmelding in een posts mikt.

Ten derde zit je in PNS, ergens waar we verwachten dat je wel enigzins weet waar je het over hebt. Als jij niets zo veel van DNS weet denk ik ook niet dat je de juiste persoon bent om deze migratie te doen. Als het een thuisnetwrk betreft, dan is PNS al helemaal niet de juiste plek.

Ik stel voor dat je eerst zelf eens wat gaat proberen, door logisch na te denken, en wat te troubleshooten. Kom je er niet uit, kijk dan eens naar het subforum Windows Servers en Server-software

Dit topic is gesloten.