Ik probeer een JavaScript WYSIWIG html editor om te bouwen naar een ubb editor. Hier moet ik alleen plain html text naar ubb text veranderen. Ik dacht aan de volgende code om bold naar te vertalen
Alleen hij krijgt volgens mij een text binnen die alleen opgebouwd is uit html en dus geen opmaak heeft. Hoe kan ik deze html zorgen dat hij opmaak heeft?(zodat ik .style.fontweight kan gebruiken)
Dit is mijn code:
Nu geeft hij dus alleen dezelfde text terug omdat hij geen styles heeft, iemand een oplossing hiervoor?
P.S. gewoon html code replacen kan niet omdat elke functie verschillend is bij elke browser.
Alleen hij krijgt volgens mij een text binnen die alleen opgebouwd is uit html en dus geen opmaak heeft. Hoe kan ik deze html zorgen dat hij opmaak heeft?(zodat ik .style.fontweight kan gebruiken)
Dit is mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function html2ubb(html){ var ubb=html.split(''); for ( key in ubb ) { if(ubb[key].style.fontWeight == "bold"){ if(ubb[key-1].style.fontWeight != "bold"){ ubb[key] = "[b]"+ubb[key]; } }else{ if(ubb[key-1].style.fontWeight == "bold"){ ubb[key] = "[/b]"+ubb[key]; }}} ubb = ubb.join; return ubb.toString(); } |
Nu geeft hij dus alleen dezelfde text terug omdat hij geen styles heeft, iemand een oplossing hiervoor?
P.S. gewoon html code replacen kan niet omdat elke functie verschillend is bij elke browser.