Toon posts:

[JS]Plain-HTML naar Text met opmaak(style)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een JavaScript WYSIWIG html editor om te bouwen naar een ubb editor. Hier moet ik alleen plain html text naar ubb text veranderen. Ik dacht aan de volgende code om bold naar te vertalen
Alleen hij krijgt volgens mij een text binnen die alleen opgebouwd is uit html en dus geen opmaak heeft. Hoe kan ik deze html zorgen dat hij opmaak heeft?(zodat ik .style.fontweight kan gebruiken)
Dit is mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function html2ubb(html){
var ubb=html.split('');
for ( key in ubb ) {
if(ubb[key].style.fontWeight == "bold"){
if(ubb[key-1].style.fontWeight != "bold"){
ubb[key] = "[b]"+ubb[key];
}
}else{
if(ubb[key-1].style.fontWeight == "bold"){
ubb[key] = "[/b]"+ubb[key];
}}}
ubb = ubb.join;
return ubb.toString();
}

Nu geeft hij dus alleen dezelfde text terug omdat hij geen styles heeft, iemand een oplossing hiervoor?
P.S. gewoon html code replacen kan niet omdat elke functie verschillend is bij elke browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:50:
Nu geeft hij dus alleen dezelfde text terug ...
Geen wonder als je in de functie meteen de input returnt.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens wat er staat, hij split de text in delen, kijk of z'on deel dik gedrukt is, als hij dikt gedrukt is en de vorige niet voegt hij [//b] toe en als hij niet dikgedrukt is en de vorige wel voegt hij [///b] toe. Iemand die wel iets er van afweet?
waaa, sorry niet gezien :'(
Zelfde probleem

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Als key=0, wat geeft ubb[key-1] dan?
Hier mist en setje haakjes: ubb = ubb.join;
En het belangrijkste: dit geeft een array met allemaal losse letters: var ubb=html.split('');, en een letter heeft geen style property (een string ook niet trouwens).

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ben er net zelf ook achter gekomen... Moet op een of andere manier checken per letter of hij bold is.
Dit werkt inderdaad niet, moet het maar op een hele andere manier proberen? Misschien heb jij idëeen?
Eigenlijk moet hij gewoon heel simpel kijken naar de text zonder tags per letter of hij dik gedrukt is of niet.
Pagina: 1