Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120430

Topicstarter
Beste tweakers,

Op het moment ben ik bezig met mijn "Bubbles" mod waar een combinatie van ronde vormen, waterkoeling, aluminium en MDF in wordt gebruikt.

Het front van de case zal een MDF plank worden met hierin de nodige gaten voor DVD, fancontroller, radiator en luchtinlaat voor de radiator. De luchtinlaat heb ik gemaakt met behulp van een 7/8 gatenzaag (weet ik hoe zo'n ding heet). Ik heb alleen de stomme fout gemaakt om vanaf de verkeerde kant en waarschijnlijk iets teveel druk de gaten te boren met onderstaand resultaat |:(

[img]http:////img148.imageshack.us/img148/1672/mdfprobleemlj0.jpg?s=1[/img]

Er is een heel stuk los gekomen van de plaat :| Er liggen verschillende laagjes hout op elkaar en de toplaag is afgebrokkeld. lullig is dat het het front betreft en ik alle gaten ed al heb gezaagd (was een flinke klus) en eigenlijk niet opnieuw wil beginnen.

Heet iemand een idee hoe ik dit het beste kan repareren ? Kan ik hiervoor normale houtvuller nemen of zijn er betere producten voor ? Overigens zal het geheel nog wit gespoten/geverfd worden en uiteraard zal er de nodige (spuit)plpamuur overheen gaan voor een mooie finish :*)

Thnx voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-06 12:56
Foto doet het niet, ligt dat aan mij?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:56

momania

iPhone 30! Bam!

Volgens mij is een nieuwe plaat MDF goedkoper dan houtvuller of een andere oplossing ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
kemphaas schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:07:
ja :P

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kemphaas schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:07:
Yep !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
momania schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:08:
Volgens mij is een nieuwe plaat MDF goedkoper dan houtvuller of een andere oplossing ;)
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ... maar het is best veel werk geweest en ben ook een beetje lui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

haal even 2x een / weg, of klik hier: http://img148.imageshack....72/mdfprobleemlj0.jpg?s=1 :+

Je zou als eerste kunnen proberen de losse laagjes weer op elkaar te lijmen. (met extra plank en lijmklem, zo blijft 't mooi strak)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-06 12:56
Echt mooi wordt moeilijk, maar inderdaad, eerst de losse delen er weer op lijmen, goed aandrukken, en als het droog is goed schuren. Eventueel nog wat hout erbij, of plamuur, en weer schuren.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 08:50
Gebruik houtlijm om de boel te lijmen, de oneffenheden die je overhoudt vul je met MDF plamuur en schuur je glad. Waarschijnlijk zal het wel een klusje zijn om de boel mooi te krijgen, maar volgens mij moet het gewoon kunnen. (al kan ik het niet erg goed zien op de foto.)

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.......(al kan ik het niet erg goed zien op de foto.)
Bij deze even een grotere foto; http://img514.imageshack.us/my.php?image=img0992px0.jpg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 08:50
Dat ziet er slecht uit, ik verander mijn antwoord :). Je kan beter een nieuwe plank zagen. Om zo'n gat te vullen en het dan niet zichtbaar te hebben onder de lak is erg veel werk en heeft een kleine kans van slagen om net zo mooi te worden als een nieuwe plank.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 06:06

FCC

Juist om deze reden kan je beter een nieuwe plank halen/maken 8)
Is sneller dan deze schade repareren met plamuur e.d.
Veel succes

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100588

Dit soort schade is te voorkomen door halverwege vanaf de andere kant te gaan zagen.
(omdat de centerboor dan al door het materiaal is kan het niet missen waar je moet zijn)

Of je materiaal te ondersteunen met een stukje afvalhout.
(met lijmklemmen er tegenaan klemmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Steunplaten aan beide kanten, geheel afdekken en goed vastklemmen. Dan dwars doorheen gatenboren, en middelste plaat blijft heel.

Hoewel, MDF is niet geschikt voor kleine werkjes. Vanwege gelaagd samengeperst constructie moet je MDF niet gebruiken voor kleine dingen, dat valt zo uit elkaar als je spanning opzet. Zeker met schroeven is dat snel fout. Alleen met bouten, die hout niet uiteen drukt, mag het wel.
Gebruik liever gewoon massief hout of triplex, welke door dichte gelijmde structuur wel goed is voor fijne houtwerk zaamheden. Triplex is veel gebruikt hout in modelbouw. MDF komt bijna nooit voor in modelbouw.

MDF doe je voor grotere vormen. Kasten bijvoorbeeld.
Bovendien verf je overheen, dus MDF of triplex, dat zie je achteraf niet meer...

[ Voor 11% gewijzigd door MrDummy op 18-02-2008 00:11 ]

Pagina: 1