• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 22:28
Raar dat ik er zo weinig over lees hier. Ligt het nu aan mij of is er nog helemaal geen topic hierover? Ik vind het wel een interessante ontwikkeling vooral wanneer je een beetje betaalbaar groter dan 50" wil kijken. Toch valt er hier in Nederland er bar weinig informatie over te vinden.

Daarom vroeg ik me af of er hier mensen zijn die toevallig een Rear-Projection TV hebben en hun ervaringen hier willen delen. :)

_@/'

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Kijk anders een op het forum van dvd.nl, daar bezit iemand een sony 55" full HD en die is er erg over te spreken. Mocht je geen bezwaar hebben tegen een diepte van 30/40 cm dan is het idd een goede optie.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02

BCC

Die dingen zijn zo oud als de weg naar Rome. Menig bejaardentehuis heeft zo'n rear projection ding staan. Ze zijn wel een boel verbeterd tegenwoordig.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Steephh
BCC schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:11:
Die dingen zijn zo oud als de weg naar Rome. Menig bejaardentehuis heeft zo'n rear projection ding staan. Ze zijn wel een boel verbeterd tegenwoordig.
Uhh. :X Ik heb het uiteraard niet over die analoge rear projection tv's maar de nieuwste die FULL 1080i HD ondersteunen.. ;)

_@/'

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb er een (Sony), geen hd enzo, het ding is al weer een paar jaartjes oud. Op zich is het gewoon een hele fijne grote tv alleen de kijkhoek is wat gevoelig. Als je gaat staan ziet het er bijvoorbeeld niet uit, je moet echt zitten (nu vind ik dat niet zo'n probleem omdat ik nooit staand tv kijk).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• BCC

BCC

Steephh schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:44:
[...]
Uhh. :X Ik heb het uiteraard niet over die analoge rear projection tv's maar de nieuwste die FULL 1080i HD ondersteunen.. ;)
Techniek is 100% hetzelfde, alleen de beamer is beter. Hoe lang gaat de lamp eigenlijk mee bij die dingen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Steephh
BCC schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:22:
[...]

Techniek is 100% hetzelfde, alleen de beamer is beter. Hoe lang gaat de lamp eigenlijk mee bij die dingen?
Ik meen een uur of 5000 tot 6000 uur, heb ik gelezen. Dat is 200 dagen 24 uur per dag tv kijken. Uitgaande van 5 uur tv per dag is dat ongeveer 1041 dagen non stop tv kijken.. Een jaar of 2-3 dus. :)

_@/'

• BCC

BCC

Steephh schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:49:
[...]

Ik meen een uur of 5000 tot 6000 uur, heb ik gelezen. Dat is 200 dagen 24 uur per dag tv kijken. Uitgaande van 5 uur tv per dag is dat ongeveer 1041 dagen non stop tv kijken.. Een jaar of 2-3 dus. :)
ik vind dat eigenlijk best kort voor een TV. De meeste TVs gaan in mijn familie toch totaal wel een jaar of 10 mee. Er is altijd wel iemand die gaat studeren of waarvan de tv kapot gaat of die een tv op de slaapkamer wil.

• Steephh
BCC schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:20:
[...]

ik vind dat eigenlijk best kort voor een TV. De meeste TVs gaan in mijn familie toch totaal wel een jaar of 10 mee. Er is altijd wel iemand die gaat studeren of waarvan de tv kapot gaat of die een tv op de slaapkamer wil.
Ja leuk, maar het is niet de hele tv die dan kapot is het enige wat je moet doen is de lamp vervangen. Stel dat je 3 de lamp vervangt, kost dat nog maar 500 tot 600 euro. In vergelijking met Plasma/LCD televisies van dezelfde grootte (die dan gigantisch duur zijn, factor 10) is dat best de moeite waard. Daarnaast gaat iemand die gaat studeren geen Rear Projection tv meenemen en ik hoop dat als je studeert je toch echt geen 5 uur per dag tv gaat kijken..

_@/'

Verwijderd

BCC schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:20:
[...]

Jij hebt het over Beeldbuis-CRT's en het gaat over de lamp van een beamer :P

Een lamp van de beamer heeft een beperkte levensduur... Gemiddeld dus 5 a 6000 branduren. Dat is ook wat je vaak vervangen moet in een beamer itself :)

Verwijderd

Voor dat geld kan je onderhand ook gewoon een projector gebruiken om tv mee te kijken. Kan het nog veeeeel groter worden zelfs.

• Steephh
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:18:
Voor dat geld kan je onderhand ook gewoon een projector gebruiken om tv mee te kijken. Kan het nog veeeeel groter worden zelfs.
Heb je
1. geen tuner
2. een hd beamer is nog veel duurder
3. moet je een fatsoenlijk scherm erbij kopen wat ook weer geld kost
4. moet je een gigantisch lichtsterke beamer hebben om overdag te kunnen kijken en het contrast is stukken minder.

Neemt niet weg dat ik er voor mezelf eentje aan het bouwen ben, maar goed de tv is voor in de huiskamer.

_@/'

Pagina: 1