Vmware en standby host

Pagina: 1
Acties:

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:42
Ik heb een htpc in gebruik waarbinnen middels vmware een downloadmachine draait (windows xp met newsleecher). Nu staat deze pc 24/7 aan, maar hij gebruikt 90 watt en dat vind ik toch wat veel.

via standby, wake on lan en de mce remote kan ik de pc tot leven wekken.

wat ik me afvroeg: stel dat ik nu een download opstart dan kan ik de pc niet op standby zetten. Stel de download is afgelopen 's nachts om 3 uur. Hebben jullie nog slimme ideetjes om dan de host-pc dan (automatisch) op standby te krijgen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij de meeste downloadprogsels kun je dat gewoon instellen :)
Welke P2p client gebruik je?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Zat programma's te vinden die onder bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld bij geen netwerk-verkeer) de pc uitschakelen.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:42
The Eagle schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:41:
Bij de meeste downloadprogsels kun je dat gewoon instellen :)
Welke P2p client gebruik je?
ik gebruik newsleecher om van nieuwsgroepen te downloaden. Al zou ik het in kunnen stellen in newsleecher, dan nog betreft het de virtuele pc in vmware. Om die op standby te zetten heb ik niet zo veel aan, het gaat met om de host-pc...

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Je kan met VMWare tools in je VM instellen wat er moet gebeuren bij een commando die het besturingssysteem geeft.

Met het commando die het besturingsysteem geeft bedoel ik de opdracht die naar de hardware wordt gestuurd om af te sluiten of te herstarten.

Je kan hier kijken of het mogelijk is om je VM in pause te zetten en vervolgens je host in standby te zetten.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.