Toon posts:

Geen beeld via videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer twee maanden geleden heb ik een Asrock ALiveNF7G-HDReady aangeschaft, hierbij heb ik later daarna een Geforce 7300LE erbij gekocht, dit heeft het altijd wel goed gedaan.

Het enige punt was, toen ik hem voor het eerst bouwde, kreeg ik in de kast waar hij toen in zat dat het systeem vaak vastliep of spontaan rebootte, vervolgens heb ik hem omgebouwd in een andere behuizing en toen waren de problemen opgelost. (ik vermoed dat het kwam door een te lichte voeding (250watt) Nu is het alleen zo dat ik deze avond aan 't werk was op m'n machine en vervolgens bevroor mijn beeld, na het resetten van m'n computer geeft de videokaart alleen geen beeld meer, ook met een andere videokaart geeft hij geen beeld, maar wel via de onboard vga.

Ook als ik een videokaart in de machine heb zitten, doet hij het alleen op onboard. Ik heb in de bios de primary graphics adapter op pci-express staan, en ik heb al is een keer de bios gereset. Betekend dit dat het pci-express slot op het moederbord defect is?

Moederbord: Asrock ALiveNF7G-HDReady (met zallman passieve northbridge koeling)
Voeding: Black Power (OEM) voeding 580Watt

Verwijderd

Kun je de videokaart zelf niet eerst even testen door 'm in een andere PC te hangen?
En uiteraard het mobo testen door ook daar een andere videokaart in te hangen.

Dingen uitsluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:54:
Kun je de videokaart zelf niet eerst even testen door 'm in een andere PC te hangen?
En uiteraard het mobo testen door ook daar een andere videokaart in te hangen.

Dingen uitsluiten.
Ben ik druk mee bezig. Zoals in m'n openingspost staat heb ik al een andere videokaart in m'n machine gehangen, maar die werkt ook niet. Ik heb nu ook beide videokaarten in een andere machine gehangen en daarin werken ze gewoon prima.

Heb nu ook het ram geheugen vervangen, maar nog steeds alleen beeld via onboard.

Verwijderd

Zijn het kaarten die extra stroomtoevoer behoeven? Zo ja .. krijg je geen piepjes of zo als je die niet aansluit? Je zou kunnen kijken of je evt via een verloopstukje dat vaak bij de kaarten in de doos zit, van een andere rail van de voeding het sap kunt halen. Om zo te kijken of het niet toevallig enkel een rail van je voeding is die rot is. Onwaarschijnlijk maar toch. Een geheel andere voeding om te testen is ook een optie natuurlijk.

En anders begint een dood PCI-E slot idd al waarschijnlijk te worden. Of een rotte chipset maarja hoe dan ook is dat dan een moboprobleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 00:01 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Met zo weinig info kunnen we je weinig helpen. Je geeft niet de volledige specs aan en hooguit een enkele BIOS setting. Loop de troubleshooter eens structureel door, dan vind je waarschijnlijk zelf het probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.