7900GS 512mb AGP komt niet voorbij xp laadscherm

Pagina: 1
Acties:

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:01
Goedenavond allen,

om niet in een ander sub-forum over een niet-sub-forum-gerelateerd probleem te beginnen start ik hier een apart draadje voor. Correct?

De XFX 7900GS 512MB AGP (PV-T71K-YDF3) die ik gister heb aangeschaft krijg ik niet voorbij het windows laadscherm. Dit is een vervanger voor de oudere 7600GS. Het betreffende systeem is een P4 3.2GHz 478 800fsb, 2gb ocz platinum ddr, Abit IC7-G laatste bios en 2 raptors in raid0. De voeding is een Aerocool Turbine 450W. De 7600GS werkte feilloos op dit systeem met de nieuwste drivers.

Nu heb ik geprobeerd de drivers te deinstalleren en vervolgens de kaart erin te zetten, en de drivers geinstalleerd te laten en de kaart te vervangen. Beiden geen resultaat, niet met normale boot en niet in safe mode. Na vanmiddag de kaart te hebben omgeruild voor een ander exemplaar wederom hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat hier het probleem is?

In AvE we trust

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Wat bedoel je precies met de kaart boot niet?

Je zegt dat je niet in safe-mode kan booten. Ik ga er dus vanuit dat je wel beeld hebt in je BIOS en je ook een windows laadscherm te zien krijgt. Dat betekend in ieder geval al dat de kaart gewoon zou moeten werken.

- Wat je eens zou kunnen proberen is opstarten met de 7600GS.
- Zorgen dat je de nvidia drivers hebt gedeinstalleerd bij software en vervolgens even opnieuw opstarten.
- Als je vervolgens opnieuw opstart negeer je elke melding die je van windows krijgt over nieuw gevonden hardware. (Dit is je 7600GS maar die moet je gewoon even met rust laten en op standaard windows drivers blijven draaien).
- Vervolgens download je Driver Cleaner Pro. Dit is een gratis programma dat overgebleven bestanden en entries van je systeem verwijdert omtrend Ati en Nvidia drivers.
- Je wil alle overgebleven entries van de 7600GS weg hebben dus kies je in het programma voor NVIDIA (en misschien ook nog een keer voor NVIDIA WDM) en bij beide klik je op Clean.
- Heb je in het verleden ook een Ati kaart in je systeem gehad kun je tegelijkertijd even een keer voor ATI kiezen en het programma hierop laten zoeken.
- Vervolgens herstart je je systeem weer maar doe je voordat je opstart eerst je 7900GS kaart in de pc!
- Als het goed is heb je beeld in windows van de standaard driver...zo ja kun je naar de nvidia website gaan en even de laatste drivers voor je videokaart downloaden en installeren en dan ben je klaar. :)

Heb je nu nog geen beeld, moet je hetzelfde nog een keer proberen voor je monitor drivers.
- Start je systeem op met de 7600GS
- Negeer alle 'Nieuwe Hardware gevonden meldingen'.
- Ga naar apparaatbeheer en bij monitors klik je met de rechtermuisknop op je monitor en kies je voor installatie ongedaan maken.
- Vervolgens herstart je je PC weer, maar doe je eerst de 7900GS in de computer.

Als dit nog steeds het probleem niet oplost laat het dan even weten!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:01
DJ_The_SP schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:19:
Wat bedoel je precies met de kaart boot niet?

Je zegt dat je niet in safe-mode kan booten. Ik ga er dus vanuit dat je wel beeld hebt in je BIOS en je ook een windows laadscherm te zien krijgt. Dat betekend in ieder geval al dat de kaart gewoon zou moeten werken.

- Wat je eens zou kunnen proberen is opstarten met de 7600GS.
- Zorgen dat je de nvidia drivers hebt gedeinstalleerd bij software en vervolgens even opnieuw opstarten.
- Als je vervolgens opnieuw opstart negeer je elke melding die je van windows krijgt over nieuw gevonden hardware. (Dit is je 7600GS maar die moet je gewoon even met rust laten en op standaard windows drivers blijven draaien).
- Vervolgens download je Driver Cleaner Pro. Dit is een gratis programma dat overgebleven bestanden en entries van je systeem verwijdert omtrend Ati en Nvidia drivers.
- Je wil alle overgebleven entries van de 7600GS weg hebben dus kies je in het programma voor NVIDIA (en misschien ook nog een keer voor NVIDIA WDM) en bij beide klik je op Clean.
- Heb je in het verleden ook een Ati kaart in je systeem gehad kun je tegelijkertijd even een keer voor ATI kiezen en het programma hierop laten zoeken.
- Vervolgens herstart je je systeem weer maar doe je voordat je opstart eerst je 7900GS kaart in de pc!
- Als het goed is heb je beeld in windows van de standaard driver...zo ja kun je naar de nvidia website gaan en even de laatste drivers voor je videokaart downloaden en installeren en dan ben je klaar. :)

Heb je nu nog geen beeld, moet je hetzelfde nog een keer proberen voor je monitor drivers.
- Start je systeem op met de 7600GS
- Negeer alle 'Nieuwe Hardware gevonden meldingen'.
- Ga naar apparaatbeheer en bij monitors klik je met de rechtermuisknop op je monitor en kies je voor installatie ongedaan maken.
- Vervolgens herstart je je PC weer, maar doe je eerst de 7900GS in de computer.

Als dit nog steeds het probleem niet oplost laat het dan even weten!
Wat ik zo gauw uit kan brengen: You're the man now dog...

Voor zover ik kon zien bij Driver Remover Pro bleek er een stukje niet-whql driver te staan in de nvidia map. 169.38. Nadat deze verwijderd was liep hij gewoon voorbij het laad scherm direct naar windows zoals het hoort.

Zeer bedankt voor de uitgebreide reactie! Mijn dank is groot!

In AvE we trust

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Geen dank. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!