Nieuw audio/tv/homecinema advies
Wij zijn een modern huis aan het bouwen en hier moet een nieuwe tv/muiziek installatie/home cinema set in komen. Het mooie is dat de kabels allemaal nog door de muur gelegd gaan worden en dus we het hele systeem mooi kunnen af/wegwerken.
Technische tekening:

Groot -> http://xs.to/xs.php?h=xs224&d=08076&f=kamres860.jpg
We krijgen een TV-kamer met de bank op ongeveer 4 meter afstand en met een kast voor de apparatuur.
Onze huidige tv gaat naar de kelder en op de slaapkamer van m"n ouders hebben we nog een 20" samsung tv'tje vooral om s"morgens tv te kijken (muziek te luisteren)
Helaas zitten we in het buiten gebied en hebben we geen kabel en digitenne werkt niet, en dus kommen we uit op een schotel toch?
Eisen van m'n ouders:
In de tv kamer, huiskamer/keuken(1 ruimte) en slaapkamer muziek kunnen luisteren van een centrale"database".
op meerdere plaatsen tv kunnen kijken.
zeer goede geluid kwaliteit
tv opnemen op een harddisk.
eenvoudig te bedienen
Nu kwamen mijn ouders uit op:
Een loewe 40/46 inch tv met hard disk recorder en ingebouwde digitale ontvanger (€4500)
En een bose LFESTYLE® 38 DVD home entertainmentsysteem (€2000/3000)
Losse Bose speakers voor in de huiskamer en slaap kamer aangesloten op het lifstyle systeem(€2000?)
totaal Totaal(€9500)
Nu dacht ik:
Een media center (€1500)neer te zetten met 2 Digital Everyware floppyDTV s2 voor het tv kijken en opnemen van tv, met een goede geluidskaart bv asus xonar7.1/creative?
Een mooie goede 40/46" lcd tv(€2000)
Een mooie speaker set voor de tv/losse speakers 5.1 set kabels in de muur(€1000)
2x Mce extender bijvoorbeeld linksys dma 2200 (€600) Voor muziek luisteren en s'morgens tv kijken media center wordt dan toch niet gebruikt en benden om films/opgenomen programma's te kijken
Speakers slaap kamer (€300)
Muziek installatie .( €2000)een oplossing voor de muziek te luisteren van media center in de huiskamer keuken kabels in de muur iemand suggesties?
Totaal(€7100)
1 of 2 decoders voor de tv's. 1 bij mijn idee alleen voor in de kelder de tv in de slaap kamer gaat via een extender. En 2 voor het idee van m'n ouders
Dus leek mijn idee handiger omdat:
je meer kan opslaan op de harden schijven
je schijven in Raid 0 laat draaien dus veiliger
meer uitbrijdings kogelijk heden hebt
meer plaatsen muziek/geluid klan gebruiken dan bij de bose waar maar 2 kamers muziek kunnen krijgen.
Overal toegang hebt tot je bestanden.
Het is goedkoper
Vragen samengevat
1.Dus wat denken jullie van deze 2 ideeën? Of hebben jullie Andere suggesties
2. kunnen we alleen tv kijken via schotel? Postcode 3911 rhenen
3.welke oplossing zou er moeten komen voor muziek van de media center in de woonkamer,keuken
4.en welke speakers zou je in de slaapkamer kunnen zetten
5.geeft een extender mooi geluid?
6. zal de geluidskwaliteit in de tv kamer beter zijn als bij de bose?
verder nog commentaar,aanpassingen, ideeën
Wij zijn een modern huis aan het bouwen en hier moet een nieuwe tv/muiziek installatie/home cinema set in komen. Het mooie is dat de kabels allemaal nog door de muur gelegd gaan worden en dus we het hele systeem mooi kunnen af/wegwerken.
Technische tekening:

Groot -> http://xs.to/xs.php?h=xs224&d=08076&f=kamres860.jpg
We krijgen een TV-kamer met de bank op ongeveer 4 meter afstand en met een kast voor de apparatuur.
Onze huidige tv gaat naar de kelder en op de slaapkamer van m"n ouders hebben we nog een 20" samsung tv'tje vooral om s"morgens tv te kijken (muziek te luisteren)
Helaas zitten we in het buiten gebied en hebben we geen kabel en digitenne werkt niet, en dus kommen we uit op een schotel toch?
Eisen van m'n ouders:
In de tv kamer, huiskamer/keuken(1 ruimte) en slaapkamer muziek kunnen luisteren van een centrale"database".
op meerdere plaatsen tv kunnen kijken.
zeer goede geluid kwaliteit
tv opnemen op een harddisk.
eenvoudig te bedienen
Nu kwamen mijn ouders uit op:
Een loewe 40/46 inch tv met hard disk recorder en ingebouwde digitale ontvanger (€4500)
En een bose LFESTYLE® 38 DVD home entertainmentsysteem (€2000/3000)
Losse Bose speakers voor in de huiskamer en slaap kamer aangesloten op het lifstyle systeem(€2000?)
totaal Totaal(€9500)
Nu dacht ik:
Een media center (€1500)neer te zetten met 2 Digital Everyware floppyDTV s2 voor het tv kijken en opnemen van tv, met een goede geluidskaart bv asus xonar7.1/creative?
Een mooie goede 40/46" lcd tv(€2000)
Een mooie speaker set voor de tv/losse speakers 5.1 set kabels in de muur(€1000)
2x Mce extender bijvoorbeeld linksys dma 2200 (€600) Voor muziek luisteren en s'morgens tv kijken media center wordt dan toch niet gebruikt en benden om films/opgenomen programma's te kijken
Speakers slaap kamer (€300)
Muziek installatie .( €2000)een oplossing voor de muziek te luisteren van media center in de huiskamer keuken kabels in de muur iemand suggesties?
Totaal(€7100)
1 of 2 decoders voor de tv's. 1 bij mijn idee alleen voor in de kelder de tv in de slaap kamer gaat via een extender. En 2 voor het idee van m'n ouders
Dus leek mijn idee handiger omdat:
je meer kan opslaan op de harden schijven
je schijven in Raid 0 laat draaien dus veiliger
meer uitbrijdings kogelijk heden hebt
meer plaatsen muziek/geluid klan gebruiken dan bij de bose waar maar 2 kamers muziek kunnen krijgen.
Overal toegang hebt tot je bestanden.
Het is goedkoper
Vragen samengevat
1.Dus wat denken jullie van deze 2 ideeën? Of hebben jullie Andere suggesties
2. kunnen we alleen tv kijken via schotel? Postcode 3911 rhenen
3.welke oplossing zou er moeten komen voor muziek van de media center in de woonkamer,keuken
4.en welke speakers zou je in de slaapkamer kunnen zetten
5.geeft een extender mooi geluid?
6. zal de geluidskwaliteit in de tv kamer beter zijn als bij de bose?
verder nog commentaar,aanpassingen, ideeën