Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren doet mijn PC helemaal niets meer.
Dus ook geen groen lampje op mij mobo. Niets dus. Heb PC eergister ook gewoon uitgezet en nu doet hij dus bij het aanzetten niets meer. Er is dus geen sprake geweest van een crash of wat dan ook.

Vandaag voeding bij Paradigit laten checken en volgens hen is voeding ok.
Ook al andere power kabel geprobeerd.

Lijkt er dus verdacht veel op dat het nog maar 1 ding kan zijn en dat is het mobo!
Vooral aangezien het Mobo LEDje niet brandt.

Is dit een juiste conclusie of kan er nog iets anders zijn wat ik over het hoofd zie?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, het kan nog steeds heel goed je voeding zijn. Als ze bij Paradigit ( :| ) alleen je voeding onbelast hebben getest met een multimeter, dan zegt dit *niks* over die voeding. Wat voor voeding is het, en wat doet een andere?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:04:
Ja, het kan nog steeds heel goed je voeding zijn. Als ze bij Paradigit ( :| ) alleen je voeding onbelast hebben getest met een multimeter, dan zegt dit *niks* over die voeding. Wat voor voeding is het, en wat doet een andere?
400Watt FSP (Fortron Source) voeding.
Ik heb helaas geen andere voeding, anders had ik dat idd wel geprobeerd :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:12:
[...]

400Watt FSP (Fortron Source) voeding.
Ik heb helaas geen andere voeding, anders had ik dat idd wel geprobeerd :)
Jammer, maar het kan beiden dus. Als het ledje op je moederbord niet brand, denk ik zelf dat je voeding niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Jammer, maar het kan beiden dus. Als het ledje op je moederbord niet brand, denk ik zelf dat je voeding niet goed is.
Hmm, dan zit er maar 1 ding op en dat is met het moederbord naar de MyCom (gelukkig dat ik zowel voeding als mobo eens NIET online heb gekocht) gaan en deze daar te laten testen.

Jammer genoeg moet hele pc dan weer uit elkaar.

Toch 'hoop(te)' ik ook op de voeding. Ook vaag dat er helemaal niets gebeurd dus ook geen fans die gaan draaien of wat dan ook. Als mobo 'dood' is doet dan inderdaad al het andere ook niets meer?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:18:
[...]

Hmm, dan zit er maar 1 ding op en dat is met het moederbord naar de MyCom (gelukkig dat ik zowel voeding als mobo eens NIET online heb gekocht) gaan en deze daar te laten testen.

Jammer genoeg moet hele pc dan weer uit elkaar.

Toch 'hoop(te)' ik ook op de voeding. Ook vaag dat er helemaal niets gebeurd dus ook geen fans die gaan draaien of wat dan ook. Als mobo 'dood' is doet dan inderdaad al het andere ook niets meer?
Daar valt niets op te zeggen, maar als er echt niets draait verdenk ik nóg meer de voeding. Laat ze daar dan je moederbord op een andere voeding aansluiten, ik vermoed dat je bord wel werkt. Ben benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag alles eruit gehaald en daarna enkel mobo en voeding geprobeerd en dat werkt wel!

Nu weer alles in elkaar en wederom ging het groene LEDje niet aan.

Nu haal ik zo'n externe USB kabel eruit en nu brand het LEDje wel. Ook start de PC nu weer alleen hoor ik enkel de interne speaker Lang-Kort-Kort eindeloos herhalen.

Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Beep Codes
The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.
------------------------------------------

Lijkt dus op VGA issues. Lijkt me ERG sterk...Zal eens CMOS clear doen.

BIOS reset haalt ook niets uit.
Dan maar met PC naar de winkel morgen om te laten testen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
VGA kaart laten testen en het geheugen ook.

De CPU konden ze niet zo 1,2,3 testen.

Lijkt er dus op dat het TOCH het moederbord is.

Morgen naar de MyCom!

Hoop dat het een 'swap' wordt ipv repair...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:31:
VGA kaart laten testen en het geheugen ook.

De CPU konden ze niet zo 1,2,3 testen.

Lijkt er dus op dat het TOCH het moederbord is.

Morgen naar de MyCom!

Hoop dat het een 'swap' wordt ipv repair...
Vandaag naar de MyCom geweest en moet zeggen goede service!

Meteen mijn moederbord getest met mijn eigen CPU en .. niets..

Toen een nieuwe M2N-SLI Deluxe erbij gehaald en mijn eigen CPU erin gezet en voila! Het lag aan het moederbord.

Mocht het nieuwe moederbord meteen houden.

Super geregeld!
Pagina: 1