[Speedtouch 608] ADSL valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:22
Sinds enkele maanden gebruiken we een Speedtouch 608i business ADSL VPNmodemrouter. Nu heeft deze regelmatig last van een wegvallende verbinding. De clients krijgen dan doodleuk een statuspagina van de Speedtouch te zien dat er geen ADSL verbinding is. Enkele seconden later lost het probleem zich vanzelf op. De Speedtouch traint de lijn opnieuw en is weer up.

Toch is het vervelend dat er soms 4-5 keer per dag deze melding op het scherm verschijnt. Downloads worden dus ook direct afgebroken als de ADSL weg valt.

Met het door mijn ISP geleverde Copperjet 1616 modem heb ik dit probleem niet. Echter, die heeft geen VPN mogelijkheden.

Iemand enig idee hoe ik deze wegvallende verbinding stabiel krijg?

ISP: InterNLnet
Netwerk: BBned
Speedtouch 608i R6 (laatste)
Firmware: R6.2.T.2 (laatste)

Lekker!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 01:40
Met welke snelheid maak je verbinding.

Ik heb hetzelfde probleem met een Speedtouch modem (type 780 WLi ; via ISDN). Het gaat echter alleen fout als ik het modem instel op ADSL2+ (12 Mbit/s). Als ik het modem instel op ADSL (5 Mbit/s) dan is er geen vuiltje aan de lucht.

ISP: XS4ALL
Netwerk: KPN
Speedtouch 780WLi
Firmware: 6.1.9.6
Build : ZZOGBV6.196

[ Voor 13% gewijzigd door One_Gandalf op 17-02-2008 10:58 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Een klapperlijn dus.
1. ISP vragen om snelheidsaanpassing
2. Snelheid in je modem aanpassen
3. Andere modem nemen

Sommige modems hebben problemen met laag signaalsterkte in ADSL2, zeker als je beetje ver van de centrale afstaat (2km en hoger) en zal het van tijd tot tijd zomaar wegvallen ook al is er geen verkeer.

Ik kreeg last van Copperjets 1616 klapperen van ADSL verbinding. Zomaar ook weg voor 30 seconden en dan komt ie weer terug. Niks aan voor online gaming. Totdat ik WAG200G van Linksys aanschaf als poging om te kijken of het goed blijft en dat is gelukkig wel zo.
WAG200G is wel beter in staat om lijn vast te houden en klapperen is er niet meer. De snelheid is stabiel en voldoende hoog. Hiermee kan ik weer dagelijks online gamen.
Ja ik sta ook vrij ver van centrale en ik heb ADSL2.

Je zou dus kunnen kijken naar Linksys modem als alternatief. Mocht je graag VPN op willen, dan is homebrew firmware met VPN optie erin een mogelijkheid om je weer blij te maken. WRT54G is een bekende, maar WAG200G heeft ingebouwde ADSL modem.
Of VPN ook in WAG200G zit, kan ik nu niet zeggen. Ik maak gebruik van directe bridge optie.

Verwijderd

seconden of minuten?
Reboot ie? Dan kan t evengoed een temperatuurprobleem zijn. Ding kouder zetten dan.

Geen reboot, bekabeling wellicht. Eventueel inkorten van de kabel naar je tel wcd.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:22
Heb de Speedtouch 20cm van 't ISRA, dus dat zit wel goed.

Heb voorlopig in de CLI de adsl opmode naar multimode (ADSL1) gezet, eens kijken of dat iets uit haalt. Volgende week zal ik de log eens uit gaan lezen, het ding staat namelijk niet bij me in de buurt.

Kan absoluut geen warmte of vochtprobleem zijn. De Speedtouch bleef altijd netjes up, alleen de lijn knalde er telkens uit voor enkele seconden. Vandaar ook elke keer die Thomson statuspagina in de browser wanneer er geen verbinding was.

Overige details: We hebben een 10 down / 1 up lijn van InterNLnet, bijna 3km van de Centrale Nieuwegein-Noord. De Copperjet trainde op 7100 down, de Speedtouch op 8100. Nu met Speedtouch in ADSL1 mode traint deze op 6700. Nog best acceptabel allemaal.

Meer volgt.

/Edit: Ben er net even langs gelopen met de hond en mijn iPhone. Even de log uitgelezen en de lijn is niet meer down geweest (2 dagen en 23 uur up). Tip voor iedereen met Speedtouch en een instabiele verbinding! Bedankt voor de tips mensen! Gandalf in het bijzonder voor de gouden tip.

/Edit2: Ook nu nog steeds up. Ruim 5 dagen!

[ Voor 66% gewijzigd door Napsju op 26-02-2008 19:38 ]

Lekker!