• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:56
Sinds deze week staat bij paps en mams thuis een gloedjenieuwe Sony Bravia LCD televisie thuis. (kwijl kwijl ;) ). Maar omdat er ook wat randapparatuur is, moeten we bekijken hoe we alle apparaten het beste kunnen aansluiten.

Gebleken is dat het analose signaal niet goed genoeg is, daarom hebben we nu digitale televisie van @home. De volgende apparaten moeten nu aangesloten worden:
-- Samsung DCB-9401R digitale ontvanger
-- Sony RDR-HX725 HDD/DVD-recorder
-- Tele2 mediadecoder

In eerste instantie wilde ik de Samsung en Tele2 decoders rechtstreeks op de TV aansluiten en vervolgens via een line-out de HDD/DVD-recorder op de Samsung decoder aansluiten.

Googlen leerde echter dat dit niet goed gaat werken. Verschillende functies van de HDD-recorder (o.a. Guide+) zouden niet meer werken.

Daarom heb ik een simpele oplossing bedacht, maar weet ik niet of dit gaat werken. Ik zet een kabelsplitter op de CAI-kabel en zet vervolgens een CAI-kabel naar zowel de televisie als de Samsung-decoder. De Samsung en Tele2 decoder en HDD-recorder sluit ik vervolgens allemaal rechtstreeks aan op de televisie, via een scart verdeelbox.

Gaat deze situatie werken of gaat de splitter voor problemen zorgen? Zijn er nog meer tips/trucs waar ik rekening mee moet houden?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
hdmi aperatuur kopen maak je ook gebruik van je tv ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• TweakersOnly
To_Tall schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:30:
hdmi aperatuur kopen maak je ook gebruik van je tv ;)
Zoveel geld was er niet meer. Daarnaast is de HDD-recorder nog maar een dik jaar oud, dus is 't zonde om deze nu weer weg te doen. Ik moet het doen met de apparaten die er nu zijn,

• TweakersOnly
Niemand een idee?