• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 11:55
Ik heb een Asus P5K mobo, welke via de lineout naar een mengpaneeltje gaat, welke weer aan een versterker hangt, nooit een probleem geweest..

Nu kom ik na het eten terug boven, doet het geluid het niet meer :?

Opnieuw opgestart, hielp niks... Stroom eraf/erop, rechterkanaal doet het, links nog niet.

SB Live1024 kaartje eringezet, KX drivers erop, geluid werkt.

Nu kan ik het bord RMA sturen natuurlijk (is pas ~6 maanden oud), maar dan moet ik zonder pc zitten en weer koelpasta e.d. halen.

Nu is het op zich niet zo'n ramp, aangezien de oude SB live beter klinkt als de realtek...

Ik vraag me alleen af hoe zoiets nou gebeurd?

Als ik mijn pc uitzette, hoorde ik altijd een hard gebrom over de luidsprekers, de sb live doet dat in ieder geval niet.

Ik kan er met Google weinig over vinden, dus misschien heeft iemand het ooit meegemaakt en kent een oplossing (behalve het bord RMAen dan)?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Gebrom doet me denken aan, pc niet geaard. Of het daardoor is kapot gegaan weet ik niet.
Of je hebt het geluid op maximum staan(altijd) en via de versterker het geluid geregeld, maar altijd op volle kracht is natuurlijk niet goed, dan gaat er natuurlijk iets kapot.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 11:55
Dat is een goede idd; de pc is idd niet geaard, gewoon omdat er domweg geen randaarde op die kamer is, en ik het niet 123 ergens vandaan kan halen.

Wel voor gezorgd dat de pc + alle audio op dezelfde groep zitten.

Ook heb ik het volume altijd via mengpaneel afgeregeld, misschien toch maar de pc op '12 uur' houden..

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Een vriend van mij had dit ook, die heeft een losse geluidskaart gekocht. Dat is denk ik een probleem van de p5k borden. Ik zou het maar even goed uitzoeken en anders een RMA aanvragen.

Youtube Download ubersnel.nl

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:01
LiquidSmoke schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:41:
Dat is een goede idd; de pc is idd niet geaard, gewoon omdat er domweg geen randaarde op die kamer is, en ik het niet 123 ergens vandaan kan halen.

Wel voor gezorgd dat de pc + alle audio op dezelfde groep zitten.

Ook heb ik het volume altijd via mengpaneel afgeregeld, misschien toch maar de pc op '12 uur' houden..
Aarde aan je verwarming radiator maken?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

zo heb ik een keer de line-out van mn asus a8v gesloopt,ik had hem aangesloten op mn tv.
echter ook ongeaard,tv was gedeeltelijk wel geaard door de coaxkabel.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Jeps, hier ook een trotse P5K geluids problemen hebber. Als je alle drivers heb geinstalleerd van de asus p5k cd-rom dan heb je tegenwoordig een Realtek HD Audio Manager. Daarin heb je twee tabladen, zet je luidsprekers als standaardapparaat (rechtermuistoets, zet als), dat zou het moeten oplossen, mocht ie al standaard op luidsprekers staan, zet 'm dan op digital output...

Bij mij heeft dit in ieder geval geholpen!! Succes!!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Pagina: 1