[XP] Hoe maximum User en GDI objects vergroten?*

Pagina: 1
Acties:

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zit met een zeer vervelend probleem. Als ik enkele uren werk op mijn computer dan begint die heel raar te doen. Het scherm wordt niet meer goed opgebouwd, programma's draaien niet stabiel, enz...

Volgend artikel beschrijft heel goed wat mijn probleem is
http://www.thincomputing.net/blog/gdi-limits.html

Ik werk een hele dag met Windows XP en met applicaties zoals photoshop, lightroom, acdsee, IMatch, maar na verloop van tijd draait dat niet meer lekker. De enigste manier is om een applicatie te sluiten en eigenlijk zou dit niet nodig mogen zijn want er is voldoende geheugen (2GB fysiek geheugen).

Is er nu echt geen manier om het maximum aantal user objects en gdi handles te vergroten? Ik zoek al dagen maar vind echt geen oplossing.

Alvast bedankt,
Genius

[ Voor 11% gewijzigd door Genius2000 op 16-02-2008 19:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Genius2000 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:09:
Is er nu echt geen manier om het maximum aantal user objects en gdi handles te vergroten? Ik zoek al dagen maar vind echt geen oplossing.
Volgens mij staat dat zelfs in die link van je uitgelegd, inclusief verwijzingen naar de mogelijke oorzaken en een MSKB artikel waarin de wijzigingen in besproken worden :)

Ik zou dan eerder kijken of dat niet aan één van de applicaties te wijten is.
Zelf aan je memory management gaan lopen sleutelen zonder een goed begrip ervan te hebben lijkt me niet echt de aangewezen methode.
Eventueel kun je wat naslagwerk vinden op http://blogs.technet.com/askperf .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 18:50
Genius, heb je ook de link op die website hierboven gevolgd naar de Microsoft KB840342?

Dan kom je uit bij: Applications may not run correctly in a Terminal Services environment

Met regedit kan je dan de volgende instellingen veranderen.
Ík moet wel zeggen dat ik er niet uitkom, bij mij staan de genoemde keys op:
SessionPoolSize=4(dec) en in de uitleg staat dat deze standaard 16MB is
SessionViewSize=48(dec) en deze zou dan 20MB zijn

Wat je kan proberen is deze te verdubbelen (als je een ruime hoeveelheid intern geheugen hebt) en anders maak je SessionPoolSize=8 en SessionViewSize=56 of 64.
Dit moet je zelf uitproberen door langzaam te verhogen.

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb volgende zaken aangepast maar ik krijg nog steeds dezelde problemen:

via regedit:
- SessionPoolSize=4(dec) naar 8
- SessionViewSize=48(dec) naar 56

- HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\SubSystems\Windows
%SystemRoot%\system32\csrss.exe ObjectDirectory=\Windows SharedSection=1024,3072,512 Windows=On SubSystemType=Windows ServerDll=basesrv,1 ServerDll=winsrv:UserServerDllInitialization,3 ServerDll=winsrv:ConServerDllInitialization,2 ProfileControl=Off MaxRequestThreads=16

en
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\ CurrentVersion\Windows
Value name: GDIProcessHandleQuota
Value type: REG_DWORD
Value data: 10000 (default decimal value) --> naar 65535

Is er nog iets dan ik kan doen? Er moeten toch nog mensen zijn met gelijkaardige problemen?
Het lijkt me niet veel gevraagd om slechts volgende programma's samen te draaien:
photoshop, lightroom, acdsee, internet explorer, IMatch

Verwijderd

Genius2000 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:03:
Ik heb volgende zaken aangepast maar ik krijg nog steeds dezelde problemen:

via regedit:
- SessionPoolSize=4(dec) naar 8
- SessionViewSize=48(dec) naar 56

- HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\SubSystems\Windows
%SystemRoot%\system32\csrss.exe ObjectDirectory=\Windows SharedSection=1024,3072,512 Windows=On SubSystemType=Windows ServerDll=basesrv,1 ServerDll=winsrv:UserServerDllInitialization,3 ServerDll=winsrv:ConServerDllInitialization,2 ProfileControl=Off MaxRequestThreads=16

en
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\ CurrentVersion\Windows
Value name: GDIProcessHandleQuota
Value type: REG_DWORD
Value data: 10000 (default decimal value) --> naar 65535

Is er nog iets dan ik kan doen? Er moeten toch nog mensen zijn met gelijkaardige problemen?
Het lijkt me niet veel gevraagd om slechts volgende programma's samen te draaien:
photoshop, lightroom, acdsee, internet explorer, IMatch
Hey ik heb er ook altijd last van, zelfs in Vista!

Ten eerste snap ik niet waarom er relatief weinig mensen hier last van hebben (tenminste hoor er bijna niks over). Ik draai altijd meerdere programma's tegelijk en volgens mij helemaal niet extreem, toch krijg ik dezelfde problemen.
In tegenstelling tot anderen heb ik niet eens een extreem dikke PC (gewoon 3800x2 met 2GB). Nu met die quadcores en 4GB+ MB-RAM zou je veel meer mensen verwachten die nog meer tegelijk doen...

Anyway, ik heb in tegenstelling tot de andere changes altijd alleen maar de '3072' veranderd. Je kan het bv naar 8192 veranderen, of voor de zekerheid gewoon een 0 erachter zetten. Mijn PC loopt nu met 30720 perfect. Misschien heb je er wat aan.

Ik ga eens die andere waardes proberen te tweaken.