Een paar jaar geleden starten "firestarter" met een project om de ideale XP cd te maken.
Het wordt nu toch tijd voor de ideale vista cd!
Iemand zin om weer mee te doen?
Kopie van het Windows XP Topic van FireStarter:
Waarom dit project?
Omdat het toch wel ideaal is om een installatie dvd van Windows Vista te hebben die zichzelf helemaal goed installeerd en configureerd.
Waarom zou ik dan meedoen?
Het is nogal een hap wat er allemaal moet gebeuren:
• Windows Update files zullen gedownload moeten worden. Zodat de dvd up2date is.
• Er zal een universele Setupantwoord file gemaakt worden.
• De Mappen structuur zal gemaakt moeten worden.
• En het belangrijkste, de scripts die Windows met de eerste boot zal gaan draaien zullen moeten worden gemaakt.
• De uiteindelijke versie zal bootable gemaakt moeten worden.
Hoe kunnen we dan dit project met andere gaan doen?
In totaal zijn alle files maar 200 kb groot. Het gaat eenmaal om die antwoordfiletjes.
Wat word het uiteindelijke product dan?
Een bootable Windows Vista DVD die:
• Bij de setup alle updates installeerd,
• Bij de setup geen informatie opvraagt van de user,
• Na de setup worden er scripts gedraait zodat bv:
- Windows geen style Vista meer nodig heeft.
- Er automatish je favo windows visual styles worden geinstalleerd.
- Alle mapopties al goed staan.
- Programma's worden geinstalleerd, en ookal mogelijk geactiveerd.
- Alle TweakUI aanpassingen kunnen worden doorgevoerd.
- Je een aangepast bootscherm krijgt.
- Internet Explorer word aangepast zoals, Homepage, Searchpage enz. Ook da je favo brouwer is geinstalleerd.
Kortom, dadelijk, gooi je de CD erin, en 30 minuten later staat er een vers geinstalleerd systeem met alle tweaks en programma's op jou te wachten .
Goh... dit klinkt heel erg leuk... Ik werk toch met een image
Ik moet eerlijk bekennen, je hebt gelijk. Maar deze dvd werkt op IEDER systeem, en jou image niet, of althans, jah... dat zou ook nog kunnen .
Conclusie
Kortom, laat je eens horen, want als we hier met een paar man aan werken. Heb je dadelijk en een mooie cd om aan kennissen enzo tegeven, (voor jezelf ook btw) , en je hebt dadelijk weer een stukje extra kennis over de Windows Installatie wat er allemaal gebeurd.
Ik ben zeer zeer benieuwd. Ik heb alvast een start gemaakt en ben wat aan het experimenteren gegaan.
Het wordt nu toch tijd voor de ideale vista cd!
Iemand zin om weer mee te doen?
Kopie van het Windows XP Topic van FireStarter:
Waarom dit project?
Omdat het toch wel ideaal is om een installatie dvd van Windows Vista te hebben die zichzelf helemaal goed installeerd en configureerd.
Waarom zou ik dan meedoen?
Het is nogal een hap wat er allemaal moet gebeuren:
• Windows Update files zullen gedownload moeten worden. Zodat de dvd up2date is.
• Er zal een universele Setupantwoord file gemaakt worden.
• De Mappen structuur zal gemaakt moeten worden.
• En het belangrijkste, de scripts die Windows met de eerste boot zal gaan draaien zullen moeten worden gemaakt.
• De uiteindelijke versie zal bootable gemaakt moeten worden.
Hoe kunnen we dan dit project met andere gaan doen?
In totaal zijn alle files maar 200 kb groot. Het gaat eenmaal om die antwoordfiletjes.
Wat word het uiteindelijke product dan?
Een bootable Windows Vista DVD die:
• Bij de setup alle updates installeerd,
• Bij de setup geen informatie opvraagt van de user,
• Na de setup worden er scripts gedraait zodat bv:
- Windows geen style Vista meer nodig heeft.
- Er automatish je favo windows visual styles worden geinstalleerd.
- Alle mapopties al goed staan.
- Programma's worden geinstalleerd, en ookal mogelijk geactiveerd.
- Alle TweakUI aanpassingen kunnen worden doorgevoerd.
- Je een aangepast bootscherm krijgt.
- Internet Explorer word aangepast zoals, Homepage, Searchpage enz. Ook da je favo brouwer is geinstalleerd.
Kortom, dadelijk, gooi je de CD erin, en 30 minuten later staat er een vers geinstalleerd systeem met alle tweaks en programma's op jou te wachten .
Goh... dit klinkt heel erg leuk... Ik werk toch met een image
Ik moet eerlijk bekennen, je hebt gelijk. Maar deze dvd werkt op IEDER systeem, en jou image niet, of althans, jah... dat zou ook nog kunnen .
Conclusie
Kortom, laat je eens horen, want als we hier met een paar man aan werken. Heb je dadelijk en een mooie cd om aan kennissen enzo tegeven, (voor jezelf ook btw) , en je hebt dadelijk weer een stukje extra kennis over de Windows Installatie wat er allemaal gebeurd.
Ik ben zeer zeer benieuwd. Ik heb alvast een start gemaakt en ben wat aan het experimenteren gegaan.