Toon posts:

Probleemkamer zoekt audio oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik ben momenteel op zoek naar oplossing qua audio voor mijn kamer. Graag zou ik al mijn elektronica hierop aangesloten hebben, maar ik ben er een behoorlijke leek in. Ik zal eerst maar even de situatie uitleggen, en heb daarvoor een plaatje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/166/kamerja7.jpg
Het is niet helemaal op schaal, maar je ziet dat de kamer niet al te groot is
Ik heb de volgende elektronica op mijn kamer staan:
  • Een desktop pc
  • Een laptop
  • Een gitaar + simpele versterker (met één line out)
  • Een TV
  • Een stereoset met 2 boxen
  • Een WII (bij de tv) (staat neit op de afbeelding)
Nu wil ik graag rond mijn kamer speakers ophangen met eventueel een dvdspeler voor mijn televisie.
In mijn kamer heb ik een schuine wand, deze zijn in de afbeelding afgebeeld door de rode lijn (dus naast mijn tv)

Stel ik neem deze een cinema set van LG, dan heb ik hier een aantal vragen over
  1. Mijn versterker, alle output die hij kan geven is in de "gewone gitaarplug ding", ik heb geen idee hoe je het noemt, maar het ziet er zo uit: http://www.guitarpartsusa...s/product_detail/OJ-1.jpg Is het mogelijk dat dit naar de cinemaset gaat, en via de normale boxen?
  2. Setup van de speakers. Omdat ik op bed naar tv kijk en achter m'n bureau game, zal hier een compromis gesloten moeten worden. Heeft iemand hier misschien een voorstel voor?
Heeft iemand misschien antwoord op een van mijn vragen, of misschien gewoon een goed idee voor mijn kamer. Of is er misschien een cinemaset die je hier geschikt voor lijkt, schroom alstjeblief tniet om te antwoorden =)

Alvast bedankt!

Temo

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
De gitaarversterker zou ik gewoon los houden, want dat klinkt niet leuk door al je boxen... Het is misschien een keer leuk, maar daarna niet meer :p *heeft er ervaring mee.

Zo ongeveer al je apparaten kan je met een koptelefoonplug-naar-tulp-kabel aansluiten. Voor je gitaarversterker heb je dan hoogstwaarschijnlijk nog een opzetstukje nodig, omdat je daar zo'n oude, grote plug in moet stoppen. Je tv en stereoset kan je, mits mogelijk, beter met tulp-tulp aansluiten.

Over je pc; als je er muziek over luistert, maakt het niet zo veel uit dat de speakers omgedraaid staan. Bij een film is het een stuk belangrijker. Ik zou dus de speakers zó zetten, dat je een film 'goed' hoort. Als je je pc vooral gebruikt om te gamen, raad ik je aan om daar dan losse speakers voor te kopen, die je wel goed neer kan zetten. Computerspeakers zijn niet meer zo duur tegenwoordig...

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan 5.1 geluid uit je pc, maar:
ik zou zeggen: hang die stereo aan je PC, muziek enzo wil je meestal toch niet over 5.1 horen. En hang je 5.1 opstelling aan je dvd-speler/tv, dat heeft toch het meeste nut voor films. Kan je gewoon de ideale opstelling gebruiken.

De 5.1 zodanig opstellen dat je goed geluid hebt op je pc en met je tv lijkt mij onmogelijk, tenzij je bureau onder de vensterbank kan plaatsen, maar ik vermoed dat dat niet past. :P

Misschien dat er nog anderen zijn die betere ideeën hebben :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 18:18

Garyu

WW

Ik zou zeggen, koop geen 5.1 setje maar gewoon fatsoenlijke stereo speakers. In een klein kamertje kan je op zijn hoogst van die mini-apparaatjes ophangen die nergens naar klinken, voor hetzelfde geld koop je gewoon een fatsoenlijke stereo oplossing.

Voor het verkeerd-om-probleem bij het gamen, daar zou ik gewoon een mixer/software-plugin installeren die je links en rechts omdraait, zodat toch het geluid van de goeie kant komt.

Of denk je dat je voor 240 euro een fatsoenlijk draadloos systeem van vijf speakers, een sub, een DVD-speler en een versterker kunt krijgen?

Voor een budget van 200 tot 250 zou ik mijn prioriteiten definitief anders zetten.. iets van een tweedehands-versterkertje met Eltax Monitor III speakers o.i.d. voor 120 euro per paar.

[ Voor 31% gewijzigd door Garyu op 16-02-2008 19:50 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12
Draadloze koptelefoon ?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ontzettend bedankt voor de reacties. Ik heb nu iets bedacht naar aanleiding ervan, en zal proberen het uit te werken =)
En een draadloze koptelefoon, tja dat zou natuurlijk kunnen, maar dat is niet zo handig en vooral niet zo leuk =)

Als ik het uitgewerkt heb, zal ik het hier wel weer even posten.

Groetjes,

Timo
Pagina: 1