Geen inkomende mail bij Orange

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
Hoi.

Volgende situatie gaat over mijn zwager.

Computer; XP Pro, SP2, Orange ADSL Extra

hij werkt met outlook Express (oid). Computer helemaal opnieuw geinstallerd. Er komt echter geen inkomende mail. Je kijkt dan eerst bij de instellingen van Outlook. Alles ziet er goed uit. Verzenden gaat wel. Dus ging ik eens kijken via webmail van Orange en wat blijkt, de mails die naar hem zijn verzonden staan niet in zijn inbox. Als ik dan vervolgens via de webmail vanuit hemzelf een mailtje naar hemzelf vertsuur komt er ook nix aan. Ik het dus van mij uit thuis proberen. Via webmail van hem naar mij gaat (dus uitgaan lukt) ook via Ouitlook, maar naar hem en de inbox (zowel op de webmail, als via Outlook, blijft leeg.
Ik heb nog lopen denken aan de poorten (25 en 110), maar daar heeft webmail toch nix mee te maken? trouwens, ik werk nu vanaf mij en het gaat nog niet.

Heb gezocht maar geen oplossing die werkt gevonden.

En voor die mensen die zich iets afvragen; alle servers staan goed (heeft nix met webmail te maken) en de login en wachtwoord zijn ook goed (anders kom ik webmail niet eens in)

Nog wat gegevens; ik krijg via mezelf een undelivarable binnen, hij staat doorgelinkt naar een ander adres, en die box zit ws barstensvol en ze hebben die account nog niet ingesteld.

Gooi maar dicht dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 16-02-2008 16:40 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02

lordsnow

I know nothing

maartend schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:34:
Hij werkt met Outlook Express (oid). De computer is helemaal opnieuw geïnstalleerd. Er komt echter geen inkomende mail. Je kijkt dan eerst bij de instellingen van Outlook Express (oid) Alles ziet er goed uit.
Volgens mijn gegevens zijn de servers:
pop.wanadoo.nl (voor de inkomende e-mail, op poort 110)
smtp.wanadoo.nl (voor de uitgaande e-mail, op poort 25)

Op GoT hebben meerdere gebruikers gemeld dat er soms problemen zijn met de "nieuwe" servers, pop.orange.nl en smtp.orange.nl. Je kan dus eens de "oude" servers (zoals boven) eens proberen.
maartend schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:34:Dus ging ik eens kijken via webmail van Orange. En wat blijkt, de mails die naar hem zijn verzonden staan niet in zijn inbox.
Je bedoeld, er staan op de webmail nog veel e-mails "te wachten" die, om wat voor een reden dan ook, niet opgehaald worden door Outlook / Outlook Express?
maartend schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:34:Als ik dan vervolgens via de webmail vanuit hemzelf een mailtje naar hemzelf verstuur komt er ook nix aan. Ik heb het dus ook van mij thuis geprobeerd. Via webmail van hem naar mij gaat (dus uitgaan lukt) ook via Ouitlook, maar naar hem en de inbox (zowel op de webmail, als via Outlook, blijft leeg.
Je bedoeld, als je een e-mail stuurt naar zijn e-mail address, dan komt dit nieuwe e-mailtje niet in zijn Inbox terecht, niet op zijn Webmail als in zijn Outlook / Outlook Express? Vanuit Orange/Wanadoo heeft de gebruiker waarschijnlijk een limiet voor de grootte van de Inbox op de server. Als de Inbox op de server vol is, dan kunnen er geen nieuwe berichten bij - dan moeten de oude berichten eerst opgehaald worden (door Outlook / Outlook Express, of een ander e-mail programma) of verwijderd worden (via Webmail, of Telnet).
maartend schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:34:Ik heb nog lopen denken aan de poorten (25 en 110), maar daar heeft webmail toch nix mee te maken?
Dat klopt. Poort instellingen zijn niet van belang als je via Webmail werkt.
maartend schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:34:Nog wat gegevens; ik krijg via mezelf een undelivarable binnen
Dus, als je een e-mail stuurt naar je zwager dan krijg je een melding terug dat het bericht niet afgeleverd kan worden. Wat wordt er dan als reden bij vermeld waarom het bericht niet afgeleverd kan worden? (Inbox vol?)
maartend schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:34:hij staat doorgelinkt naar een ander adres
Ik wist niet dat je bij Orange je e-mail kan instellen zodat het automatisch geforward kan worden naar een ander e-mail address, of begrijp ik het nou verkeerd?
maartend schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:34:en die box zit waarschijnlijk barstensvol en ze hebben dat account nog niet ingesteld.
Lijkt mij dan een goede stap om dat account eens in te stellen, de e-mail op te halen (want die zit barstensvol?), zodat de Orange e-mail server weer nieuwe e-mail kan accepteren voor dat account.
Probleem opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 16-02-2008 17:29 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
Opgelost

mailadres was dorgelinked naar een ander adres en gelukkig zat dat vol zodat mijn mail bounce en ik ik nakijken wat er gebeurde.