Out of the box M2R32-MVP on-board audio werkt niet....

Pagina: 1
Acties:

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:43
Hoi,

Ik heb zojuist de volgende computer in elkaar gezet:

Asus M2R32-MVP mobo
AMD Athlon BE-2400 X2 processor
4x 1 GB Kingston 800 geheugen
Asus EN8600 GT Silent videokaart
2x 500 GB WD HDs.
Antec Kast.

Ik heb eerst Windows XP 64 geinstalleerd en vervolgens Ubunti 7. Daarna ben ik weer teruggegaan om in XP64 de drivers te installeren (had ik nog niet gedaan).

Ging allemaal perfect, behalve bij de audio driver. Deze gaf na installatie via Mobo-CD: "installation failed" aan.

Wat nu?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat als je het handmatig doet? Zijn er wel X64 drivers? Staat de chip in het BIOS wel aan? Wat heb je nog meer geprobeerd?

• teissie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-03 21:58
Volgens mij is dat een bekend probleem bij XP 64, ik zou gewoon naar de ASUS site gaan en drivers van daar instaleren. Is volgens mij altijd aan te bevelen omdat die driver meer up-to-date zij.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Lig eraan of je HD audio heb anders moet je eerst naar windows update gaan en daar de driver downloaden voor je de driver gaat installen van cd.
Meschien is je probleem opgelost :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:43
Ik heb het probleem reeds opgelost,

Er was via de online update een speciale windows 64 update voor High Definition Audio nodig. Daarna werkte het automatisch installeren via de asus CD overigens nog steeds niet. Handmatig vond ik in de 64 bit audio driver folder van de CD ook geen geschikte drivers, maar toen ik automatisch de CD afspeurde vond hij plotseling wel ergens geschikte drivers.

Deze werkte.

Ik heb ondertussen ook al de laatste asusdrivers gedownload, maar don't fix it if it ain't broke :P.