PC verkrijgt geen IP-adres

Pagina: 1
Acties:

• skaljee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Voor een pc op zolder heb ik een range extender aangesloten op het netwerk om het signaal van de draadloze verbinding te versterken. Nu heb ik (draadloos) verbinding op zolder, maar er was sprake van een ip-adresconflict. Wat blijkt; de pc op zolder gebruikte hetzelfde ip-adres als de pc beneden. Als ik nu een nieuw ip-adres wil laten toewijzen, lukt dit niet; er wordt geen ip-adres afgegeven. Ik kan handmatig een ip-adres (in dezelfde range) opgeven, maar krijg geen contact meer met het internet. Ook is de pc niet zichtbaar in het netwerk.
Iemand een idee wat ik kan doen om e.e.a. werkende te krijgen?

Met dank en groet,
Sheila

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:38
Ik neem aan dat je een router hebt?

Zo ja, staat DHCP aan in de router en heb je de pc beneden ook handmatig ingesteld?

Zo ja, gebruik dan het zelfde subnet als de PC beneden.

Herkent de pc wel je draadloze netwerk, zo ja, dan moet je daar natuurlijk verbinding mee maken en de benodigde Key gebruiken (WEP,WPA, etc etc

bl44t

• skaljee
YaaD schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:54:
Ik neem aan dat je een router hebt?

Zo ja, staat DHCP aan in de router en heb je de pc beneden ook handmatig ingesteld?

Zo ja, gebruik dan het zelfde subnet als de PC beneden.

Herkent de pc wel je draadloze netwerk, zo ja, dan moet je daar natuurlijk verbinding mee maken en de benodigde Key gebruiken (WEP,WPA, etc etc
Ja, ik heb inderdaad een router.
Lijkt mij dat DHCP aan staat in de router; als ik klik op DHCP table, krijg ik een overzicht van een vijftal IP-adressen die worden gebruikt:

Dito 192.168.1.33 00:1B:11:0A:0F:1D
Dito 192.168.1.34 00:1B:11:0A:0F:1D
Dito 192.168.1.35 00:1A:A0:9D:4F:F9
HPMICHIEL 192.168.1.36 00:15:00:00:E7:74
Kaljeepr 192.168.1.37 00:18:71:02:0C:14

"Dito" is de pc beneden --> ik weet alleen niet waardoor 33 en 34 worden gebruikt (de pc gebruikt 35). 37 is mij ook niet bekend.

Kan het zijn dat er een maximum aantal IP-adressen worden toegekend en dat daar het probleem ligt? De pc boven maakt verbinding met het draadloze netwerk en vraagt om de WEP-sleutel, dit werkt allemaal wel.

Wat bedoel je precies met "gebruik dan het zelfde subnet als de PC beneden"?

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik denk dat het subnetmask bedoeld is. Dus dat zowel in de router als op de clients dit bijv. staat op 255.255.255.0.
Maar als client op DHCP staat wordt dat al automatisch ingesteld. Misschien kun je die DHCP-table op de router leegmaken?

Maar zoals gevraagd, ben je wel 'geauthenticeerd' door de router dmv bijv. een WEP/WPA/WPA2 key?
Je zou het voor even kunnen proberen zonder enige vorm van beveiliging. Als het dan wel werkt weet je dat je het in die hoek moet zoeken.. ;)

• skaljee
Het is inmiddels gelukt. Heb de range extender een reset gegeven en daarna werd automatisch een IP-adres verkregen. Denk dat 't probleem daar zat. In elk geval werkt het nu allemaal; hopelijk blijft dat zo.
Bedankt voor de reacties & hulp!
groet, Sheila