[AIX 5.3] Multicast probleem na restore andere hardware

Pagina: 1
Acties:

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:26
Na een restore van een oracle 10g database/applicatie server naar een machine met andere hardware configuratie is het niet meer mogelijk om rapporten te draaien. De Reports Server wordt wel netjes gestart en geeft status running maar kan niet worden gevonden op het moment wanneer er een rapport gedraaid moet worden.

Als ik Naming Service configureer in plaats van Multicast Discovery, dan kan de Reports Server wel gevonden worden en kunnen er ook gewoon rapporten gedraaid worden. Hieruit blijkt dus dat multicast discovery om de één of andere reden niet werkt. Ook een multicast test m.b.v. een java programmatje gaf een foutmelding Socket Exception: The socket name is not available on this system.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder het uit het systeem configureren van de onboard ethernet adapters en plaatsen van een losse ethernet adapter en deze te gebruiken maar dat biedt geen oplossing.

De vraag is dus waarom Multicast Discovery op deze machine niet wil werken en hoe ik het aan de praat kan krijgen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

(jarig!)
mischien een stomme vraag heb geen verstand van restoren van een oracle servers maar het ip adres/switchpoort zijn hetzelfde gebleven. Ik neem ook aan dat alles is gerestored en niet alleen de applicatie. Mischien ondersteunt deze kernel geen mulitcasting.

• kwiebus
De AIX restore heb ik gedaan door het booten van de machine van AIX cd en het restoren van een mksysb van het bronsysteem. De Oracle applicatie server en database zijn door mij gerestored met behulp van EMC Networker en RMAN. Het verschil tussen beide machines is dat het bron systeem een IBM p505Q en het systeem waarnaar gerestored een IBM p630 is.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

(jarig!)
Als ik het goed begrijp dan probeert die server door een multicast groep te joinen een bepaalde server te vinden.
Kan je ook op de switches/routers inloggen om daar te troubleshooten.
Ik heb de ballen verstand van oracle maar multicasting begrijp ik ondertussen wel.

[ Voor 18% gewijzigd door TrailBlazer op 17-02-2008 22:13 ]

• kwiebus
De forms en report server draaien op dezelfde machine dus lijkt mij dat switches/routers hierbij geen rol spelen. De machine draait overigens in een apart netwerkje met daarin alleen een DNS server en een X server die als grafisch console dienst doet.

rwdiag levert het volgende resultaat:

Broadcast mechanism used to locate server
----------------------------------------
Channel address = 228.5.6.7
Channel port = 14021

REP-50503 No server found in the network

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

(jarig!)
Als ze op dezelfde machine draaien dan heeft het inderdaad geen zin om op de switches/routers te kijken. Ik ben bang dat ik verder weinig tips kan geven. Netwerken heb ik wel verstand van AIX niet helaas.

• kwiebus
Niemand nog iets toe te voegen?

• kwiebus
Nog maar een schopje.

• kwiebus
Een laatste schopje dan maar.