Vista SP1 + vLite = 0x80070002

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213604

Topicstarter
edit: zie ook http://www.vlite.net/servicepack.html

Ik heb zojuist SP1 voor vista (De MSDN RTM) op mijn pc proberen te installeren, maar ik krijg een 0x80070002 error, wat zoiets betekent als dat er essentiele files missen. Ik denk dat dit komt omdat ik mijn huidige vista systeem voordat ik hem had geinstalleerd, had gestripped met vLite om wat irritante onderdelen te verwijderen.

Hebben meer mensen een soortgelijk probleem ondervonden? Is het mogelijk om de SP1 te installeren, met behulp van de orriginele (untouched) vista dvd, zodat hij daar de benodigde bestanden kan vinden? En hoe run ik de setup zo dat hij weet dat hij de files van de dvd moet halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 213604 op 08-06-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
kick

ik heb het ook, ook gestipte met vLite ;)
enigste oplossing is volgens mij, je pc formatteren en de niet gestripte windows te installeren.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 213604 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:03:
Is het mogelijk om de SP1 te installeren, met behulp van de orriginele (untouched) vista dvd, zodat hij daar de benodigde bestanden kan vinden?
Nee, want Vista setup is Imagebased, niet filebased.

Er wordt kort gezegd een complete image naar je HDD gekopieerd.
Als je daar handmatig zaken uitsloopt met vLite dan loop je dit soort risicos dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Je kan SP1 integreren in de DVD, dit doe je door Vista op een tweede partitie of hdd te installeren en dan de SP1 en vervolgens met XIMAGE.

Zie hier voor een volledige uitleg.

Hierna kun je Vlite gebruiken om de "overbodige" programma`s te verwijderen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Dus een tweede, volledige installatie doen, dan SP1 installeren, dáár een image van maken, en die vervolgens weer uitrollen over je eerste installatie (full reinstall).
Ik kan me voorstellen dat je als thuisgebruiker liever gewoon normaal SP1 installeert en basta...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666

alt-92 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:29:
offtopic:
Dus een tweede, volledige installatie doen, dan SP1 installeren, dáár een image van maken, en die vervolgens weer uitrollen over je eerste installatie (full reinstall).
Ik kan me voorstellen dat je als thuisgebruiker liever gewoon normaal SP1 installeert en basta...

offtopic
Ik kan me voorstellen dat je als thuisgebruiker liever gewoon je nieuwe PC volledig kun gebruiken, ipv telkens moeten wachten op overbodige bloated BS die Microsoft aan je opdringt en basta

er is een reden voor het bestaan van programma's als vlite. Ik ben echter opzoek naar iets soortgelijks (overbodige troep strippen), het moet echter op mijn bestaande installatie werken, dus geen geklooi met images.
Al ben ik bang dat mijn c:\ dan nog maar 0 MB in gebruik heeft...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 237666 op 01-03-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 22:12

painkill

Pain(k)(ill)

Is er trouwens ook al een rtm versie voor de nederlandse 32 bits versie?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

painkill - ga niet andermans topic lopen vervuilen met een vraag die letterlijk beantwoord is in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Daarnet geprobeerd mijn Home Premium 64bits up te graden naar SP1 -> zelfde error. Deze installatie was ook met vlite gestripped. Is het dan zo abnormaal dat je media center gedoe, speechsoftware, voorbeeld filmpjes, etc er uit wil hebben? Ik hoop dat er alsnog een oplossing uit de bus komt.
Pagina: 1