Koelers maken irritant geluid

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:33
Hey,

Ik heb zojuist een Coolermaster CM 690 gekocht en hierbij zaten 3 120mm koelers.

Nu is het zo dat deze een heel irritant gezoem maken als ik ze op het zijpaneel of aan de bovenzije bevestig. Als ik 1 ervan aan de achterzijde bevestig is het gezoem er niet.

Ik heb een koeler van een ander merk aan het zijpaneel en aan de bovenzijde geprobeert en deze maakt geen geluid. Ook als ik mijn hand op het zijpaneel houd als een CM koeler erop zit dan houd het gezoem ook op.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Want nu zit ik dus met 2 koelers waar ik niks mee kan.

Alvast bedankt

Martijn

Verwijderd

Inkoppertje: hoe zitten ze vast? Als ze stijf tegen het zijpaneel en bovenpaneel aangeschroeft zitten breng je alle vibraties in zo'n fan over op de kast. Probeer eenst vast te zetten met een rubber ringetje tussen paneel en fan? Verder, als ze "rauw" zijn, zou ik even bij de dealer langs om de fans te ruilen. Af fabriek mag dit niet voorkomen lijkt me.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04

talin

ES-MA

dat zeg ik, lijkt wel op vibraties door slechte dan wel verkeerde bevestiging.

en als je de koelers los in de hand laat draaien ( aangesloten en wel dus ) maken ze dan ook dat geluid?

[ Voor 82% gewijzigd door talin op 16-02-2008 16:03 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• VulcanRaven
Als ik ze in mijn hand houd hoor je ze niet meer, ik denk idd dat ze de vibraties doorgeven aan de kast. Maar als ik ze minder vast draai hoor je het nog steeds. Dus eventjes proberen met rubbertjes.

• VulcanRaven
Ik heb de rubbertjes ertussen gedaan, het geluid is nu wel minder maar het is zeker nog aanwezig :(.
Maarja ik laat het voorlopig maar zo, met muziek aan hoor je het niet meer en temps zijn nu wel zon 10 graden omlaag gegaan door de optimale airflow.

Verwijderd

Je zou ook nog de rubbers met een rubberen bevestiging kunnen vast maken. Kost maar 75 cent bij de alternate en het werkt effectief. Ik had zelf ook dit probleem. http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TLZV06

• retanik
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-01 09:45
jou fan in het side panel maakt waarschijn lawaai omdat hij lucht aanzuigt door de honingraat gaatjes in de zijkant
ik heb namelijk ook de cm690 en de fans maken geen lawaai als je ze gewoon los hebt.
en dan tegen de zijkant aan houden dan hoor je het.
dit is niet gewoon op te lossen door andere fan, ik denk dat het lager zetten van de RPM zou kunnen helpen omdat er dan minder lucht wordt aangetrokken door de gaatjes en daardoor minder lawaai komt.

ik heb dit nog niet kunnen testen omdat ik nog op zoek ben naar een goedkope Fancontroller.

• VulcanRaven
Ik ga idd in de zomer een fancontrollertje kopen. Kost maar 20 euri dus is het geld niet.

• Stephmeister
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb het zelfde gehad, t was idd effe zoeken. Het trillen ontstaat omdat er resonantie ontstaat in de zijpanel fan. Dit kun je oplossen door hier een spacer tussen te zetten.....ik heb zelf de fan uit een oude fan omlijsting gehaalt en die als spacer gebruikt.

• Roberto.A.G
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 09:16
retanik schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:49:
jou fan in het side panel maakt waarschijn lawaai omdat hij lucht aanzuigt door de honingraat gaatjes in de zijkant
ik heb namelijk ook de cm690 en de fans maken geen lawaai als je ze gewoon los hebt.
en dan tegen de zijkant aan houden dan hoor je het.
dit is niet gewoon op te lossen door andere fan, ik denk dat het lager zetten van de RPM zou kunnen helpen omdat er dan minder lucht wordt aangetrokken door de gaatjes en daardoor minder lawaai komt.

ik heb dit nog niet kunnen testen omdat ik nog op zoek ben naar een goedkope Fancontroller.
Ik ben het met je eens retanik
Ik heb ook een cm690 en het zelfde probleem.
Het ligt idd aan de gaten van de zijpaneel.
Ik heb ook nog geprobeerd met andere fans, maar het gezoem blijft zo wat aanwezig.
Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.
Misschien wat ruimte tussen de zijpaneel en fan kan wat opleveren.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
De gaten versterken het effect misschien, maar heb zelf ook een cm690, en vondt het gewoon prut fans :P Iid met de zelfde klachten als TS. Direct allemaal vervangen. Maar dat was mijn mening / aanpak ;)
Pagina: 1