Toon posts:

Een MacBook of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag weten of het de moeite waard is om een MacBook te kopen.

Dit krijg je tegenwoordig voor € 1049:

* 1GB 667MHz DDR2 SDRAM - 2x512MB
* Serial ATA-schijf van 80 GB (5400 rpm)
* Toetsenbord (Nederlands) & Mac OS (Nederlands)
* 2.0GHz Intel Core Duo
* Combo Drive
* AirPort Extreme Card & Bluetooth
* Power Adapter
* Battery
* 13"

Maar als ik nu de laptops bekijk in de pricewatch, denk ik dat de laptops van dezelfde prijsklasse een stuk beter zijn.
Welke keuze zou je maken?
http://tweakers.net/pricewatch/166105/asus-z83k-7s019c.html
of
http://tweakers.net/pricewatch/165795/fujitsu-siemens-xi-2528-7022.html

Of weet je misschien een echte aanrader (van maximum 1300 euro)?

Dank bij voorbaat

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:46
Dell XPS M1530 natuurlijk, hele goede specs voor weinig geld, en hij ziet er gelikt uit.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:51
Je keuze van platform lijkt me van veel meer andere factoren afhangen dan alleen de technische specificaties?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:36
Lenovo T60 ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:49
Lol, je vergelijkt een 13" Macbook die compact is en daardoor geen stevige graka aan boord heeft met 2 17" bakbeesten die je niet mee wilt zeulen waar wel een dikke graka in past... Wat een vergelijking...

Maar voor ~1000 euro heb je al snel een GeForce 8600M, 2GB, T7500 2.2GHz bij de meeste merken. (15">)

Hoef je neit te gamen en wil je juist een compact model als de macbook dan zou je eens kunnen kijken naar de HP TX2000. Dat is een 12" tablet laptop met 2 accu's, een TV tuner. Zeer gaaf laptopje voor ~1100.

Verwijderd

Als je keihard beoordeelt op specificaties komen die PC laptops natuurlijk beter uit: 2GB, dvd brander, grote harde schijf, noem het maar op. Het feit dat het een laptop is en dus draagbaar komt de MacBook wel beter uit, gezien het gewicht van die andere laptops de 4 kg overschrijdt.

Op een Dell kun je geen Mac OS X draaien, op een MacBook kun je Windows én Mac OS X draaien. Begrijp me niet verkeerd: ik heb een gekleurde mening, ben helemaal voorstander van Mac OS X over Windows en ben ook niet helemaal op de hoogte van de huidige ontwikkelingen op PC-laptop gebied, maar:

MacBook is 13", die Asus en Fujitsu zijn 17". De MacBook heeft wel een hogere pixeldichtheid (1280*800 @ 13" itt 1440*800 @ 17", wat tegenwoordig al op de 15" MacBook Pro's zit).

En nogmaals: een PC is geen Mac, hetgeen erg veel voordelen, stabiliteit et cetera met zich meebrengt. Ga anders eens naar een Apple Reseller en laat je verbazen over de mogelijkheden die de Mac heeft en het gemak waarmee je te maken krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 14:35 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. even na moet zoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.