Bij het opzetten van een Dualboot-systeem is het mis gegaan:
Vista pre-installed op C:
XP geïnstalleerd op E:
op een hidden partitie staat de Vista-recovery.
Op C:\ is het bestand NTLDR verplaatst naar de map C:\NTLDR
Hierdoor start het systeem niet meer op.
Om dit te herstellen moet het bestand C:\NTLDR\NTLDR verplaatst worden.
Dus de map C:\NTLDR moet gerenamed en vervolgens moet het bestand NTLDR weer terug naar de root gemoved.
Poging 1: via XP recovery console:
Het lukt me wel om me aan te melden als admin bij de XP-installatie. Helaas heb ik dan geen rechten op de C:\schijf (Vista).
Als ik me aan wil melden (via de recovery-console) bij de Vista-installatie, dan moet er een admin-wachtwoord opgegeven worden. Volgens mij heeft Acer bij de pre-instal geen wachtwoord meegegeven maar als dat wél zo is, zou ik niet weten wat het is. Een enter werkt in ieder geval niet.
Poging 2: via Ultimate Boot CD:
Leuk geprobeerd maar er is geen applicatie op de disc aanwezig die de schijf kan lezen, laat staan wijzigen. Sowieso zou ik dan nog steeds geen schrijfrechten hebben, vermoed ik.
Poging 3: Herinstallatie van de XP-partitie
Ik ging er vanuit dat de NTLDR dan vanzelf terug geplaatst zou worden.
Klopt, maar daarvoor moet de map C:\NTLDR verplaatst, hernoemd of verwijderd worden, anders kan het bestand NTLDR niet in de root van C geplaatst worden.
En daar gaat het dan ook mis met installeren 'kan NTLDR niet kopieëren' o.i.d.
Ik ga nu kijken of ik misschien iets met een Knoppix-CD kan beginnen.
Misschien dat er iemand anders nog een goed idee heeft?
Vista pre-installed op C:
XP geïnstalleerd op E:
op een hidden partitie staat de Vista-recovery.
Op C:\ is het bestand NTLDR verplaatst naar de map C:\NTLDR
Hierdoor start het systeem niet meer op.
Om dit te herstellen moet het bestand C:\NTLDR\NTLDR verplaatst worden.
Dus de map C:\NTLDR moet gerenamed en vervolgens moet het bestand NTLDR weer terug naar de root gemoved.
Poging 1: via XP recovery console:
Het lukt me wel om me aan te melden als admin bij de XP-installatie. Helaas heb ik dan geen rechten op de C:\schijf (Vista).
Als ik me aan wil melden (via de recovery-console) bij de Vista-installatie, dan moet er een admin-wachtwoord opgegeven worden. Volgens mij heeft Acer bij de pre-instal geen wachtwoord meegegeven maar als dat wél zo is, zou ik niet weten wat het is. Een enter werkt in ieder geval niet.
Poging 2: via Ultimate Boot CD:
Leuk geprobeerd maar er is geen applicatie op de disc aanwezig die de schijf kan lezen, laat staan wijzigen. Sowieso zou ik dan nog steeds geen schrijfrechten hebben, vermoed ik.
Poging 3: Herinstallatie van de XP-partitie
Ik ging er vanuit dat de NTLDR dan vanzelf terug geplaatst zou worden.
Klopt, maar daarvoor moet de map C:\NTLDR verplaatst, hernoemd of verwijderd worden, anders kan het bestand NTLDR niet in de root van C geplaatst worden.
En daar gaat het dan ook mis met installeren 'kan NTLDR niet kopieëren' o.i.d.
Ik ga nu kijken of ik misschien iets met een Knoppix-CD kan beginnen.
Misschien dat er iemand anders nog een goed idee heeft?