Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226416

Topicstarter
Ik heb een vraagje,mischien is deze wel een gevraagd of uitgelegd maar ik kan er weinig iformatie over vinden.

op dit moment draai ik XP pro en wil met een upgrade naar Vista gaan, dus ik heb een upgrade van XP naar Vista dus geen oem of retail versie.

moet je bij upgraden een Key invoeren en Vista aktiveren ? als je al een Legale winkey van XP hebt die geinstalleerd is op je HD ?

Of is het met een upgrade van Vista zo dat je dan geen key meer nodig hebt en niet hoeft te aktiveren omdat je al een orginele windows XP hebt en upgrade naar Vista.

Wie kan mij dit eens uitleggen of ik nu een nieuwe key nodig hebt of vista wel of niet moet aktiveren bij een upgrade van XP naar Vista..

thk's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 226416 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:06:
moet je bij upgraden een Key invoeren en Vista aktiveren ? als je al een Legale winkey van XP hebt die geinstalleerd is op je HD ?
Is een nieuwe licentie, dus ja, je zal een nieuwe key moeten kopen en die invoeren.

Logisch bekeken: zou jij ook doen als je je produkt wil verkopen, nietwaar? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

houd ook hier rekeing mee:

De upgrade invalideerd je xp

http://www.whatthetech.co...-invalidates-your-xp-key/
13. UPGRADES. To use upgrade software, you must first be licensed for the software that is eligiblefor the upgrade. Upon upgrade, this agreement takes the place of the agreement for the software you upgraded from. After you upgrade, you may no longer use the software you upgraded from.
Voor een upgrade heb je dus je XP key nodig EN je vista key.

Mocht je XP installatie stuk zijn dan is er gelukkig een workarround om een frisse install te maken met vista. (Dan ben je dus al je XP settings kwijt, maar niet je xp key..)

http://www.windowsitpro.c...fm?ArticleID=95011&News=1

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 16-02-2008 13:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ah oke, dus het is niet wijs om een vista upgrade te kopen en over XP heen te installeren , je bent daarna je XP key kwijt zeg maar en als je terug wil naar XP is je key niet meer geldig als ik het zo begrijpt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Correct, anders zou het ook geen upgrade meer zijn :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
damm das balen, nouja dan moet ik maar oem of retail versie gebruiken , kan vista naast de huidige geinstalleerde xp ook geinstalleerd worden ? ik heb 3hd's dus das iedergeval geen probleem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ja, dat kan.
Maar dat had je zelf ook heel makkelijk kunnen uitvinden eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat wel, maar ik hoorde geruchten over, dat je eerst vista moest installeren en dan pas XP , dus vandaar even de bevestiging die ik vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-04 10:29

Moortn

Hallo

Ik heb net windows vista OEM geinstalleerd, en type dit vanaf windows XP dus het is geen enkel probleem. Je windows vista heeft niet direct toegang tot alle partities, dus dat moet je nog instellen in xp.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Anoniem: 226416 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:36:
dat wel, maar ik hoorde geruchten over, dat je eerst vista moest installeren en dan pas XP , dus vandaar even de bevestiging die ik vroeg :)
Hoe het echt moet kun je overal terugvinden met de search, dat lijkt me dan een beetje onzinnig.
Oudste OS eerst is een logische stap, XP herkent de bootloader van Vista namelijk toch niet - andersom wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Blijf alsjeblieft bij XP. Ik zit nu op Vista en de popups gieren me om de oren. Vanavond weer lekker naar het oude vertrouwde XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 215528 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:41:
Blijf alsjeblieft bij XP. Ik zit nu op Vista en de popups gieren me om de oren. Vanavond weer lekker naar het oude vertrouwde XP
juist daarom wilde ik even weten hoe het zat met een upgrade versie van Vista , ik hoor overal dingen over vista , daarom wilde ik ook XP naast vista houden, ik game redelijk veel en op XP loopt dat allemaal beter, maar wil toch een beetje bekent raken met Vista.

maar thk's allemaal voor de info...
Pagina: 1