Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

klein maar goed fietsslot voor mountainbike

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 16:26
De topictitel geeft het min of meer al aan:
Ik zoek een goed fietsslot voor mijn nieuwe mountainbike.
Vorige week een fiets gekocht van ong. 1k en ik wil hier toch graag een aantal jaren plezier van hebben als het even kan.
Als ik op de site van halfords kijk enzo kom ik alleen maar van die grote lompe sloten tegen of sloten die aan het frame bevestigd moeten worden. En dit is eigenlijk niet echt wat ik zoek.

Aangezien ik de fiets voornamelijk gebruik om flink in de bossen te fietsen is het dus niet wenselijk dat het slot bevestigd wordt aan het frame omdat de kans op rammelen dan weer te groot is.
Ik zoek dus eigenlijk een zo klein mogelijk slot dat makkelijk mee te nemen is maar dat wel betrouwbaar is. Iemand een idee?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een kabelslot met houder bevestigd aan de bevestigingsbout van je zadelpen?

Verwijderd

Sowieso zou ik, als de fiets thuis of op je werk in de stalling staat, het voorwiel verwijderen. Dat is bij mountainbikes een eenvoudige handeling en dan is het toch wat lastiger om snel op die fiets weg te komen. Of het zadel, ofzo... :)

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 08:28
Ik heb deze voor de MTB, vooral om deze als het even nodig is vast te kunnen leggen. Is iig klein en licht.

Abus Combiflex 202/90

Ik ga met dit slot en mijn mtb (ook ongeveer 1k nieuwprijs) trouwens niet de stad in. want als ze willen krijgen ze elk slot door imo. En de wielen e.d. kunnen ze ook zo meejatten met al die snelsluitingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Emcee op 16-02-2008 12:28 ]

• Mich007
Emcee schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:26:
Ik heb deze voor de MTB, vooral om deze als het even nodig is vast te kunnen leggen. Is iig klein en licht.

Abus Combiflex 202/90

Ik ga met dit slot en mijn mtb (ook ongeveer 1k nieuwprijs) trouwens niet de stad in. want als ze willen krijgen ze elk slot door imo. En de wielen e.d. kunnen ze ook zo meejatten met al die snelsluitingen.
Dit slot ziet er inderdaad behoorlijk compact uit. Heb je toevallig de afmetingen?
Maar ik moet eigenlijk eerlijk zeggen dat het nou niet sterk oogt, of verkijk ik me hierin?

Dit is inderdaad wel een beetje het type slot naar waar ik op zoek was.
Heb je het ook bij webwinkel gekocht?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Ziet er eerder uit als een slot voor op een koffer of tas, niet voor een fiets zou ik zeggen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Een uitrolbaar kabeltje van 90 cm lang is op zich wel genoeg om je fiets mee vast te zetten. Alleen is ie niet echt dik nee, 2.5mm knip je met een beetje kniptang nog wel door.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:23:
Sowieso zou ik, als de fiets thuis of op je werk in de stalling staat, het voorwiel verwijderen. Dat is bij mountainbikes een eenvoudige handeling en dan is het toch wat lastiger om snel op die fiets weg te komen. Of het zadel, ofzo... :)
Daar heb je ook een handiger oplossing voor: Pinhead locks.
Totdat een inventieve dief ook hiervoor weer een loper in elkaar sleutelt uiteraard... maar de mogelijkheden voor gelegenheidsvernielers en -dieven zijn in ieder geval een stuk minder.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sick Nick schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:41:
Een uitrolbaar kabeltje van 90 cm lang is op zich wel genoeg om je fiets mee vast te zetten. Alleen is ie niet echt dik nee, 2.5mm knip je met een beetje kniptang nog wel door.
idd, waardeloos imho.

Word toch een goede gehard stalen ketting voor je ben ik bang met een discus slot oid.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
GoldenSample schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:48:
Word toch een goede gehard stalen ketting voor je ben ik bang met een discus slot oid.
Tip: Knip 2 stukken van een oude binnenband, vouw er één in de lengte en trek 'm door de andere heen, en trek daarna met een touwtje de ketting erdoorheen. Dan heb je een slijtvaste, maar flexibele, buffer tegen beschadigingen en rammeltjes :) Een recht hangslot kun je ook bekleden met binnenband.

• Mich007
benoni schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:21:
[...]

Tip: Knip 2 stukken van een oude binnenband, vouw er één in de lengte en trek 'm door de andere heen, en trek daarna met een touwtje de ketting erdoorheen. Dan heb je een slijtvaste, maar flexibele, buffer tegen beschadigingen en rammeltjes :) Een recht hangslot kun je ook bekleden met binnenband.
Bedankt voor de tip, maar een stalen ketting is niet bepaald wat ik zoek, maar dat had ik in de startpost al vertelt.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mich007 op 20-02-2008 13:54 ]

• Mich007
Toevallig nog iemand meer suggesties?

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:09
Voor thuis gewoon een heel dik art gekeurd kettingslot met een degelijk muuranker. Dit dikke slot kan je ook meenemen naar vakantie locaties/ toertochten (gewoon bij de start laten hangen). Als je dan nog iets voor onderweg zoekt kan je een BBL-10 MicroSafe ofzo kopen. Alles is te kraken dus het gaat om relatieve veiligheid. Zorg op een toertocht er gewoon voor dat jouw fiets een beetje afgesloten staat langs een mooiere fiets die niet afgesloten is.

Zelf verlies ik mijn fiets gewoon zo min mogelijk uit het oog en gebruik voor inschrijven en terrasjes zo'n klein dingetje van BBB. Voor in de schuur gebruik ik een Abus Steel-O-Chain 810 icm een AXA muuranker.
Pagina: 1