Toon posts:

[Exchange 2003] Popserver authenticatie mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag iedereen,

De Situatie:
Windows SBS 2003 draait op locatie 1 met een ong 10 clienten die aan de AD zijn aangesloten. Op locatie 2, 3 etc draaien losse werkstations waarop mensen dmv POP verbinding maken met de server op locatie 1 om bij hun mail te komen.

Mijn probleem:
Locatie 1 hebben de clienten geen probleem om hun mail op te halen (direct verbinding dmv exchange), op locatie 2 en verder kunnen sommige gebruikers wel verbinding maken en sommige niet. Als foutmelding krijgen deze gebuikers dan dat de wachtwoord niet klopt, terwijl ze wel met deze gegevens kunnen inloggen op hun webmail.

Wat is er al geprobeert?:
ISA Server 2004 stond op de server, deze is verwijderd. "Lid van" groepen vergeleken met de gebruikers die wel kunnen inloggen. Pop server service aantal keren opnieuw opgestart.
Op locatie 1 dmv pop account in loggen voor de mail ook hier loop het fout (lokaal netwerk), dit hebben we gedaan om te kijken of het evt in de firewall zou kunnen zitten.

Wat hebben we hier staan:

Server:
Windows SBS 2003 SP2
Hier draait op: Exchange, AD, DHCP, SAV 10.0 + Mail security

Werkstations Locatie 1:
Windows XP Pro
Hier draait op: Office 2007 SBE, SAV client

Werkstations Locatie 2:
Windows XP Home
Hier draait op: McAfee 2008, Office XP/2003, VPN om bij gedeelde mappen te komen.

Heb al her en der aantal dingen langs zien komen maar kan geen concreet antwoord op mijn probleem vinden. We verdenken dat het ergens in de rechten huisvest, maar we hebben geen idee waar we nu naar moeten zoeken.

Alle geboden hulp is welkom en ik zal vanaf mijn kant de bevindingen over de tips en antwoorden hier neerzetten.

Bij voorbaat dank en een prettig weekend!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 11:58 . Reden: typo ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik je username@domain.local om mee in te loggen? Zoniet, probeer dat eens :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:18:
Gebruik je username@domain.local om mee in te loggen? Zoniet, probeer dat eens :)
Je bent mijn held :D

Stom dat het de ene keer met alleen gebruikersnaam wel werkt en andere keer niet.

Ik hou het topic nog even open mocht er nog iets mis gaan, maar ik denk dat het zo is opgelost :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 12:47 . Reden: typo ]

Verwijderd

Bedankt voor het openhouden van dit topic, kunnen we toch nog reageren ;)

Vraagje, waarom gebruik je in hemelsnaam pop als je exchange 2003 hebt?

Zoek maar eens naar de mogelijkheden voor vpn, of rpc over https. En desnoods webmail :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:31:
Vraagje, waarom gebruik je in hemelsnaam pop als je exchange 2003 hebt?
Ik kan me zo voorstellen dat dat voor sommige gebruikers makkelijker is (stel dat je geen Microsoft Office kunt gebruiken, maar Outlook Express), dan dat je voor één PC op een afgelegen plek allerlei ingewikkelde zaken moet doen (voor die eindgebruiker dan he ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:04:
[...]

Ik kan me zo voorstellen dat dat voor sommige gebruikers makkelijker is (stel dat je geen Microsoft Office kunt gebruiken, maar Outlook Express), dan dat je voor één PC op een afgelegen plek allerlei ingewikkelde zaken moet doen (voor die eindgebruiker dan he ;) )
Indeed, dit is voornamelijk voor mensen thuis die huiverig zijn voor computers en meer. Deze mensen willen dan alleen werken met Outlook Express.

Ik weet dat VPN verbindingen goed werken maar dan moeten ze eerst deze verbindingen starten om vervolgens hun mail te kunnen lezen en dit werkt dan niet bepaald practisch.
Pagina: 1