Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Zelf ben ik in bezit van (een legale) Windows XP.
Nu weet ik van het bestaan van gestripte XP-versies, vaak benaamd als "Gamers Editie".

Nu heb ik de volgende vragen:

1. Kan ik zo'n versie gewoon over mijn huidige besturingssysteem installeren? Of werkt niet alles/alles niet meer?

2. Kan ik in zo'n gestripte versie nog gewoon films bekijken e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De extra toeters en bellen zijn eruit gehaald.

Dus de extra processen die je nu hebt draaien zal je niet in de "Gamers editie" hebben.
Maar als je gewoon zo'n programma installeerd waar je je films mee kunt kijken dan zal je ze er vast en zeker wel mee kunnen kijken.

Het kan dan wel een "Gamers editie" zijn maar ze zullen er vast en zeker niet zoveel uit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Nee, het is een volledige reinstall, dus het vervangt je OS gewoon. Het is overigens gewoon een gestripte versie van XP, maar de meuk die je niet gebruikt is is uitgesloopt.

2. Waarschijnlijk wel,maar dat ligt er natuurlijk weer aan wat er is uitgesloopt. Maar het is natuurlijk niet zo dat je alleen exe's op kunt starten die bij games horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gamers editie is gewoon een illegale kopie die is gestript met een programma zoals nLite.
Er overheen installeren gaat waarschijnlijk niet, je moet je OS opnieuw installeren.

Films kanje er vast wel mee kijken als je een videospeler installeert (zoals VLC of MPClassic).

Maargoed, het neemt niet weg dat de "gamers editie" hoogstwaarschijnlijk een kopietje is die waarschijnlijk niet met jouw windows registratiekey werkt, en je dus een andere moet gebruiken. (wat illegaal is)

Oplossing: Download nLite en maak je eigen Gamers Editie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik vraag me af, moet je voor dat nLite ook je OS opnieuw installeren?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TKing schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:56:
Ja, je kan ook gewoon zelf overbodige services en overige zooi uitzetten. Dan heb je geen reinstall nodig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Bedankt mensen. Hier kan ik mee verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TKing schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:56:
nLite maakt een kopie van je Windows CD en stript dan bestanden er uit, past settings aan en voegt desgewenst dingen toe (zoals windows updates (SP2 b.v.), drivers, users, installatiekey etc).
Dat wordt weer verwerkt tot een nieuwe serie installer bestanden welke in een ISO of op CD worden gezet.
Die is dan bootable en je kan er dan windows mee installeren.
Dus ja, met nLite moet je ook opnieuw installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 17-02-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je eigen gamers edition van je legale versie

Inderdaad, volstrekt mee eens en dat heb ik al gedaan. Een woord: Zalig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook xplite gebruiken, deze is niet gratis maar vereist niet dat je Windows opnieuw installeert. Want deze past je huidige installatie aan in plaats van een nieuwer.

Meer info: http://www.litepc.com/xplite.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Kun je zo'n versie niet gewoon legaal maken door je echte licentienr in te geven? (na install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

stefijn schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:09:
Kun je zo'n versie niet gewoon legaal maken door je echte licentienr in te geven? (na install)
probleem is dat je code vaak niet werkt (zeker als je een OEM license hebt).
Dus legaal maken is vaak niet mogelijk tenzij je exact dezelfde license soort hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 02:42
Vond de topictitel al zo bekend... :)

Widows XP Gamers Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
McKaamos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Dus legaal maken is vaak niet mogelijk tenzij je exact dezelfde license soort hebt.
Volgens mij is ie gebaseerd op XP Pro, dus als je een normale XP pro hebt zou t toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

Hij zal wel gebaseerd zijn op een XP Pro met VLK, net als alle illegale versies van XP. Ik acht de kans zeer klein dat zo'n versie gaat werken met een legale key die je zelf hebt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:42:
[...]

Volgens mij is ie gebaseerd op XP Pro, dus als je een normale XP pro hebt zou t toch moeten kunnen?
Neem dan onderstaand lijstje maar eens door: http://wiki.djlizard.net/Product_IDs :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan toch ook gewoon een dual boot maken. Kan je ze naast elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:44:
Hij zal wel gebaseerd zijn op een XP Pro met VLK, net als alle illegale versies van XP. Ik acht de kans zeer klein dat zo'n versie gaat werken met een legale key die je zelf hebt.
Als je pc een illegale key heeft, kan je met de genuine advantage programma een keychanger downloaden van MS.
Voer daar je eigen key in en het probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vorkie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Als je pc een illegale key heeft, kan je met de genuine advantage programma een keychanger downloaden van MS.
Voer daar je eigen key in en het probleem is opgelost :)
Dat werkt alleen niet als je de correcte windows editie niet hebt ;) je kan je key aanpassen maar alleen binnen hetzelfde soort windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Alhoewel mijn legale code prima werkt op een Nlite install. No issue en aangezien Windows Vista met Vlite ook gewoon mijn code accepteerd en hem ook keurig activeert.

Het ging toch om de hardware? Dus welke XP CD je er ook instopt, jouw code werkt want Microsoft perst niet op elke CD een eigen code, daarom ook activatie ;)

Elke versie is te strippen, maar downloaden van een Torrent ofzo raad ik je af want er loopt al een post met Grub loader error 21 en dat is vaak een DOS based Grub voor illegale activatie. het lullige is dat TS daar dus dat niet vermeld en het wel vermoed wordt, dus dat staat ook lullig :/
Een volledige versie downloaden mag dus wel, mits het overeenkomt met je licentietype en je het op je eigen machine doet (OEM Original Equipment Manufactorer, dus dat ben je zelf als tweaker ook volgens de Duitse rechter in 2006)

Spijt van Nlite? Ga je niet krijgen ;)
Hier loopt XP waanzinnig vlug, ik merk het met alles.
Eigen Nlite ISO: 233 MB
Eigen Vlite ISO: 2355 MB :/

edit: inclusief alle benodigde beveiligingen en patches tot 11-1-08

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
McKaamos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:26:
[...]

Dat werkt alleen niet als je de correcte windows editie niet hebt ;) je kan je key aanpassen maar alleen binnen hetzelfde soort windows.
Als ik een Xp pro licentie hebt van een HP/CPQ of een Dell en ik installeer op die pc een Xp Pro illegal (VLK) kan ik zodoende de key veranderen.
Wil je en XP home hiermee activeren werkt het natuurlijk niet.
Maar ongeacht de taal, hij accepteerd de key gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:11:
[...]

Als ik een Xp pro licentie hebt van een HP/CPQ of een Dell en ik installeer op die pc een Xp Pro illegal (VLK) kan ik zodoende de key veranderen.
Wil je en XP home hiermee activeren werkt het natuurlijk niet.
Maar ongeacht de taal, hij accepteerd de key gewoon.
Nee!

Dat zal dus echt niet gaan, maar ik bedoelde dat als ik de XP CD van mijn buurman leen met eigen code dat het prima gaat werken.
Nu moet ik zeggen dat je 'DSP OEM' hebt en normale OEM.
Wat HP dus doet is een set OEM's inkopen tegen een vette kwantumkorting en deze massaal uitrollen. Je CD is dan ook ongebruikt bij aankoop, die grabben ze uit een grote doos (geen grapjes nu :/ ). Dus als de activatieserver ineens een heel andere hash krijgt van je systeem zal de activatie mislukken, maar het werkt wel, maar 30 dagen.

Dus ik zei duidelijk "op dezelfde hardware", voor er misverstanden komen over mijn post.

Helaas, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:01:
Het ging toch om de hardware? Dus welke XP CD je er ook instopt, jouw code werkt want Microsoft perst niet op elke CD een eigen code, daarom ook activatie ;)
Ik heb twee XP cd's, en de codes zijn niet uitwisselbaar. Allebei XP Pro SP2 NL ;)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vraag me af of zo'n gestripte 'gamers editie' ook daadwerkelijk zorgt dat spellen sneller draaien... Volgens mij merk je echt geen verschil als je een fatsoenlijke pc hebt (dual core, 2GB).

Het enige wat je je hiermee op de hals haalt is dat programma's soms niet meer goed werken omdat essentiele windows-componenten missen.

Denk dat je meer baat hebt bij het zorgvuldig uitkiezen van welke software je installeert. Brakke tooltjes die van alles op de achtergrond laten meedraaien zorgen volgens mij voor veel meer vertraging dan de services van windows die door MS goed zijn getest en op elkaar afgestemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 13:33
Alternatieven zijn 'andere shells' gebruiken. Vroegah had je bijvoorbeeld 'Smartalec GameOS'

Deze vervangt je explorer shell en kapt dus ook alle onnodige zut voordat het ook maar gestart is. Er zijn overigens ook OpenSource Shells tegenwoordig die Explorer vervangen en VELE malen lichter zijn.
Pagina: 1