Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een aardig probleem... Ik weet dat dit een slecht moederbord is om mee over te gaan clocken. Ik heb een Q6600 cpu erop zitten en had hem op 2800mhz stabiel draaien, alleen als ik op herstart druk, dan start de computer niet meer in 1x op. Als ik dan op reset druk, start de computer wel weer op. Nu had ik de volgende configuratie:
MP op 9
FSB op 1244:4 = 311 x 9 = 2800mhz

Nu, omdat het systeem af en toe geen zin meer heeft om op te herstarten, dacht ik: ik zet de MP even op 8 en de FSB op 1300 (1300:4= 325 x 8 = 2600mhz), niks mis mee toch?

Nu het probleem,
Ik hoor in het begin een piepje en het bios scherm komt naar voren, als ik nu op del druk om in het bios MENU te komen, dan vertikt de bios het en loopt mijn pc vast of zoiets :(

Nogmaals ik ben op de hoogte dat dit moederbord niet aan te raden is voor overclock, maar weet iemand misschien wat hier precies aan de hand is? Zit er ergens een jumper op het moederbord om handmatig de bios te resetten ofzo?

Ik hoop echt een antwoord te krijgen, alvast al heel erh bedankt!

Gr,
Paul

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier, Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen al eens rondgeneusd?

offtopic:
Begroeten en groeten met beste en Gr. zijn ongewenst. Zo kan ik heel de dag wel bezig blijven. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt zelf nergens iemand die het zelfde probleem heeft. Hij loopt bij mij gewoon vast met het laden van het bios scherm. Ik kan helemaal niks, niet in het bios menu komen, en mijn pc start ook niet meer op..

Verwijderd

Topicstarter
Probleem zelf al gefixed. Even de bios batterij eruit gehaald, 5 min gewacht, en er weer in. Bios geresset racen maar weer :P