• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hallo tweakers,

Mijn oom heeft een aantal films van 4 gig per stuk die 1080P zijn. HIj wil deze branden op een DVD voor later want hij heeft nu nog geen HD-TV. Maar mijn vraag is of dit wel mogelijk is. Ik heb o.a. al Nero Vision geprobeerd en Magix VIdeo.... en deze programma's willen beide het beeld omzetten naar 720x576.

Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Mastasidaz

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10
Gewoon als data opslaan en niet als video.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 07:57
DVD ondersteund inderdaad alleen maar SD
veel DVD spelers ondersteunen geen 1080P beeld.
zoals winwiz al zegt gewoon als dataDVD branden. maar dan is echter de vraag: heeft je oom een afspeelapparaat die HD WMV kan lezen?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Mastasidaz
kid1988 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:15:
DVD ondersteund inderdaad alleen maar SD
veel DVD spelers ondersteunen geen 1080P beeld.
zoals winwiz al zegt gewoon als dataDVD branden. maar dan is echter de vraag: heeft je oom een afspeelapparaat die HD WMV kan lezen?
Nee hij heeft geen apparaat wat HD WMV kan lezen.... de enige manier om het te branden is dus data en eventueel in de toekomst een blu-ray hd-dvd speler kopen die ook HD WMV leest?

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mastasidaz schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:20:
Nee hij heeft geen apparaat wat HD WMV kan lezen.... de enige manier om het te branden is dus data en eventueel in de toekomst een blu-ray hd-dvd speler kopen die ook HD WMV leest?
Je zou kunnen proberen het met een HD-DVD of Blu-Ray structuur te branden op een DVD-schijf.
Ik heb vroeger ook wel eens een korte film met DVD-structuur op een CD-schijfje gebrand, en die is gewoon leesbaar voor een standaard DVD-speler.

• Mastasidaz
Beuzelarij schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:23:
[...]

Je zou kunnen proberen het met een HD-DVD of Blu-Ray structuur te branden op een DVD-schijf.
Ik heb vroeger ook wel eens een korte film met DVD-structuur op een CD-schijfje gebrand, en die is gewoon leesbaar voor een standaard DVD-speler.
Kan dit gewoon met Nero? Of moet ik daarvoor een ander programma gebruiken?

• Beuzelarij
  • Niet online
Mastasidaz schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:29:
Kan dit gewoon met Nero? Of moet ik daarvoor een ander programma gebruiken?
Volgens mij moet het hier mee kunnen.

• Mastasidaz
Beuzelarij schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:32:
[...]

Volgens mij moet het hier mee kunnen.
Ikheb dat programma gedownload maar als ik het opstart krijg ik meteen een error (Failed to initialize properly)

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
gebruik total video converter die zet hem voor je om en kun je hem daar na gelijk branden :D
Maar heb wel geduld tijdens het converten bij een snelle pc gaat het snel maar bij de wat langzamer wil het wel eens langer als 1 of 2 uur duren.

Hierbij kun je zelfde de beeldresolutie aangeven en de audio opties en ondertiteling allemaal zelf instellen

[ Voor 19% gewijzigd door the squaler1 op 16-02-2008 12:46 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

probeer AVS Video Converter eens, ik heb geen 1080p bestanden anders had ik het even voor je getest.
Werkt de trial, dat ding kost geen drol en er zitten heel veel opties in. (via paypal betaald)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Ik denk dat ConvertXdvd het makkelijkste is, bestand erin dvd eruit.... uiteraard is het wel zonde van een HD film.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Beuzelarij
  • Niet online
Resumé: Je kunt een aantal dingen doen:
  • Bestanden branden als data -> Geen kwaliteitsverlies, maar wellicht niet leesbaar in iedere speler
  • Bestanden transcoderen naar DVD -> Kwaliteitsverlies, geen HD meer
  • Bestanden branden als Blu-Ray (of HD-DVD) -> Geen kwaliteitsverlies, iets omslachtiger
Voor transcoderen zijn talloze programma's beschikbaar, en ook Nero en Magix Video kunnen dat, zoals je zelf al aangeeft.

Je geeft nergens de exacte specificaties van de bestanden aan. Welke container en welke codecs zijn bijvoorbeeld gebruikt? Ik denk dat het sowieso nuttig is om deze handleiding eens goed door te nemen. Daarin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een Blu-Ray compatibele schijf brand op een DVD+R met een High Definition video als bron-materiaal zónder te transcoderen, zoals ik al eerder voorstelde. Ook zij maken daarbij gebruikt van TsRemux, en geven 2 download locaties. Als je dat programma echt niet aan de gang krijgt, moet je een ander programma zien te vinden dat die Blu-Ray structuur voor je maakt.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
en als aanvulling:

de XboX 360 speelt HDWMV af, en kan deze ook van een pc streamen.
Je kunt het bestand dus ook als databestand op een dvd branden en je oom ertoe bewegen zon ding aan te schaffen. Kun jij ook gelijk lekker gamen :-)
Pagina: 1