(audo)kaart blijft terugkomen na verwijdering

Pagina: 1
Acties:

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
goedenmiddag,

ik heb hier een computer met msi ms-6561 mobo met een AMD Athlon processor die in CPU-Z een core-speed haalt van 1250 mhz, nou zegt de persoon van wie hij is dat het een 1800+ is maar ik geloof dat hij dan hogere kloksnelheid zou moeten halen .. ? hij heeft 256 kb cache. Dat is eigenlijk al vraag 1 , iemand enig idee hoe dit kan of dat het gewoon een andere is dan dat hij zegt ?
daarnaast heb ik gister een audiokaart geinstalleerd, hij werkte echter niet zo goed (M-Audio delta Audiophile 2496). Toen ik hem eruit haalde uninstalled heb in apparaat beheer om het nogmaals te proberen merkte ik op dat hij de kaart maar bleef detecteren, zelfs wanneer hij er niet in zat. Naar aanleiding hiervan toen ander pci slot geprobeerd, deze deed het toen wel met de drivers, echter na installatie deed hij alsof ik er 2 in had zitten en bood hij weer de andere kaart aan (deze is niet te installeren, als je het probeert stopt hij meteen en zegt dat de hardware niet goed geinstalleerd is en dat er problemen zijn.). Is er een manier om dit te stoppen ?

mvg

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Weet je zeker dat het niet de onboard audio is die steeds gevonden wordt ? Misschien die eerst even uitschakelen in de bios.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
super, dat was hem dus ...... ://// audio kaart uitgeschakeld ....
de fsb stond op 100 .... kan ik die zomaar verhogen naar 200 wat de limiet is of moet ik dan ff paar topics over overclocken lezen ? heb het gevoel dat hij naar beneden gedaan is door iemand ..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Appeltaart schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:48:
goedenmiddag, ochtend ;)

ik heb hier een computer met msi ms-6561 mobo met een AMD Athlon processor die in CPU-Z een core-speed haalt van 1250 mhz, nou zegt de persoon van wie hij is dat het een 1800+ is maar ik geloof dat hij dan hogere kloksnelheid zou moeten halen .. ? hij heeft 256 kb cache. Dat is eigenlijk al vraag 1 , iemand enig idee hoe dit kan of dat het gewoon een andere is dan dat hij zegt ?
Weird, je moederbord schijnt wel een FSB van 133MHz te ondersteunen dus daar ligt het niet aan. de AMD Athlon XP 1800+ hoort op 1533MHz te lopen.

Dat is 1533 / 133 = 11,5 multiplier. Dus een FSB van 100MHz zou hem ook niet op de 1250MHz brengen die je nu hebt. Kijk gewoon eens in je BIOS en zet die eventueel op een FSB van 133MHz wanneer die niet goed staat.