Loopt vast bij schrijftaak

Pagina: 1
Acties:

• Armada651
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05-2025
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen. Ik heb zojuist een nieuwe PC in elkaar geschroefd maar wanneer ik in Windows bezig ben met een grote schrijftaak loopt Windows vaak vast. Het HDD led blijft branden, maar ik hoor geen activiteit. Vervolgens is er geen vooruitgang meer met het programma dat met de schrijftaak bezig was. En kan ik geen programma's meer opstarten of afsluiten, maar programma's die al opgestart waren nog wel gebruiken. Maar in een game heb ik hier geen last van, zelfs geen stotering. De schijf is net nieuw, dus die is niet versleten. Weet iemand wat er aan de hand is? :?

Dit zijn mijn specs:
GPU: MSI NX8800GTS-T2D512E 512MB
CPU: Intel Core 2 Duo E6750
Moederbord: Gigabyte GA-X38-DQ6
RAM: Corsair TWIN2X2048-8500C5D
HDD: Samsung SpinPoint T166, 320GB

[ Voor 18% gewijzigd door Armada651 op 16-02-2008 05:12 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer eerst eens te kijken naar een biosupdate > dan nieuwe SATA/IDE/RAID Drivers en kom dan terug om te vertellen wat er allemaal precies gebeurde na deze 2 dingen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Heb je de moederbord drivers allemaal geinstalleerd?

Hardeschijf met hd tune, de scandisk laten lopen, dus kijken of de schijf goed is, dat de hd net nieuw is zegt niks want dan heb je juist grootte kans dat deze kapot is(of na 5 jaar)

wat heb je allemaal geinstalleerd en wat loopt er op de achtergrond, is er een virusscanner je 4gb rar file aan het scannen, die je aan het copieren bent.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Armada651 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 04:59:
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen.
[...]
maar wanneer ik in Windows bezig ben
Welke Windows?

Zou wel zo handig zijn om dat even te vermelden, nietwaar? :)

Hou bijvoorbeeld de volgende puntjes aan als je een topic start, niet alleen hier maar ook voor andre forum onderdelen gelden ongeveer de zelfde regeltjes wel:
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft, maar ook je OS tussen vierkante haakjes bevat. Voor meer eisen zie de Windows Operating Systems Policy hier ook over.
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef zo veel mogelijk relevante informatie (ook in safe modus, is het veel geheugen in gebruik, sinds wanneer?, hoe groot is dat bestand)
  • Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en wat je bijvoorbeeld al opgezocht hebt hierover op Google of de GoT search
Dat maakt het voor je zelf ook een stuk makkelijker om te bepalen waar je topic bijvoorbeeld thuishoort

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Armada651
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05-2025
Sorry voor de slechte TS, ik post mijn PC problemen niet zo vaak op forums. Maar het blijkt dat het probleem zo'n beetje vanzelf is opgelost. Het gebeurde steeds minder en het probleem is nu helemaal weg. Alsnog bedankt voor de hulp.