Toon posts:

Nieuw moederbord, asus, dfi of abit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is nu al zo'n 4 jaar oud en ben nu echt toe aan iets nieuws.
De gedachte gaat uit naar een X38 chipset, helaas loop ik daarbij tegen wat minpuntjes aan.
Ik lees over een 400 Mhz fsb wall op de abit :S
Heeft iemand enige ervaring met deze borden of is het voor mij nu maar goed specificaties bekijken en daaruit kiezen in de hoop dat ik niet van een koude kermis thuiskom.

Zoals ik voorstelde wil ik voor de X38 gaan, met name voor de 2/3 pci-e x16/x4 voor crossfire en de ontlasting van de sata controller.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met abit, en aangezien ik vaak budget borden van asus en gigabyte vervang, voor een grote pc leverancier, is mijn vertrouwen daarin wat verminderd.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Zelf heb ik hele goede ervaringen met abit, en aangezien ik vaak budget borden van asus en gigabyte vervang, voor een grote pc leverancier, is mijn vertrouwen daarin wat verminderd.
Kan dit niet komen omdat Asus en Gigabyte veel meer verkocht wordt dan Abit? Zodat er dus ook meer borden vervangen moeten worden, maar procentueel ongeveer evenveel of zelfs minder mobo's kapot gaan dan Abit?

[ Voor 4% gewijzigd door KneppaH op 16-02-2008 06:36 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:19

M2M

medicijnman

nou ja, ik heb al 4 asus borden gehad, nog nooit heeft een enkel asus bord mij problemen gegeven. Allen lopen nog steeds.

maar als je echt zo voor snelheid wilt gaan, en elke laatste procent performance er uit wilt persen, neem dan zo'n dure asus oid.

-_-

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:24
Wil je goed kunnen overklokken dan zou ik voor een asus of dfi gaan. :)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Abits gaan trouwens ook hard, DFI vind ik de laatste tijd hard tegenvallen. Op s939 waren ze de koning, maar nu met de goede bordjes van oa. GigaByte vallen ze imho weg.

Ik zou dus gaan voor GigaByte.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Gigabyte of een asus zou ik pakken...
Dat zijn op dit moment kwalitatief de beste bordjes!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, features en de vDroop van hoogstens 0,03 bij abit zijn erg interessant, stabiliteit is voor mij net zo belangrijk als toch een hoge overklok kunnen halen.
Want daar koop ik uiteindelijk toch een nieuw systeem voor, met een iets lager budget toch een heel snel systeem krijgen.
Asus consumenten producten zijjn idd anders dan de mega budget bordjes die naar de grotere pc boeren gaan heb ik in de gaten.
Dat blijkt wel uit navraag bij vrienden.
Mijn nf7s heeft haar diensten nu wel bewezen en mag met pensien, als download pc-tje. :D
Het wordt dus een Asus of Abit.

Bedankt voor de reacties.

Edit, @Mr Alphabet.

Ik heb meer reviews gelezen over alle moederborden.
Nu ben ik er maar 1 tegengekomen over de Abit met en fsb wall, terwijl de rest met 520 + fsb toch hele mooie scores haalden.
Dat geld voor bijna elk moederbord. Wat ik veelal merk is dat het geheugen voor de wall zorgt op een vreemde manier.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 19:37 ]

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
sky- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:00:
Abits gaan trouwens ook hard, DFI vind ik de laatste tijd hard tegenvallen. Op s939 waren ze de koning, maar nu met de goede bordjes van oa. GigaByte vallen ze imho weg.

Ik zou dus gaan voor GigaByte.
De LT X38 (wat duurder) of de UT P35 lopen als een trein.

De vraag is: hoe die-hard wil je overclocken? ASUS maximus formula is een heel mooi bord, maar wel aan de prijzige kant.

Voor de Quads kun je lezen dat de P35 serie van DFI het ontzettend goed doet, geen 500FSB wall zoals veel andere borden.
Pagina: 1