vista start automatisch op

Pagina: 1
Acties:

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-02 22:37
ik zit al een tijdje met een eigenaardig probleem: als ik mijn pc s'avonds in slaap- of sluimerstand zet, dan gebeurt het dat hij een paar uur daarna automatisch terug opstart :| (dit is tevens de reden waarom ik dit topic nog start om 1 uur 's nachts, ik ben immers juist weer wakker worden ervan :P )

Volgens mij komt het door bepaalde programma's die een melding willen weergeven en hiervoor de pc opstarten: zo ben ik al wakker geworden en zag ik dat er iemand op msn om 3 uur 's nacht tegen mij begon te spreken. Nu startte hij waarschijnlijk op, omdat er een melding was van een nieuwe windows update. Verder is hij waarschijnlijk ook nog opgestart door update's van hp (het gaat namelijk over een hp-laptop), setpoint-updates, ...

Er zijn echter ook al gevallen geweest, waar ik niets zag qua melding.

Mijn laptop blijft dan draaien totdat mijn battrijen plat zijn (erg vervelend als je ze de volgende dag nodig hebt |:( ) of totdat ik hem zelf afsluit.

Als ik de computer volledig afsluit, komt dit niet voor.

Ik weet niet ofdat dit ertoe doet, maar mijn slaapstand werkt soms niet. Hij logt mij gewoon uit en doet verder niets. Maar ik meen te weten dat er nog mensen zijn die aan dit syntoom lijden.

Ik vermoed dat het niet aan virus of andere zooi-waren ligt, mijn pc is namelijk redelijk schoon.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnnen oplossen?? Ik zou u namelijk eeuwig dankbaar zijn _/-\o_ :P

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Misschien kun je in de bios iets van WOL (Wake on Lan) vinden, en staat dit ingeschakeld? Dat betekent dat je computer opstart als hij via het netwerk wordt aangesproken. Of gebeurt het ook als je geen verbinding hebt?

Nederlander in België

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-02 22:37
euhm, heb er eigenlijk niet op gelet of hij toen al dan niet aan internet hangt, maar kga dit zeker eens zoeken en testen!