Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Ik heb twee identieke computers waarop ik Vista Ultimate (UK) heb geinstalleerd.
Op beide computers heb ik een map geshared en als extra gebruiker de guest toegevoegd.

Nu kan ik van computer a wel op computer b kijken maar niet andersom...

Voor zover ik kan zien staan alle instellingen gelijk. Ook heb ik de shares weg gehaald en opniew gemaakt, dit helpt niet.

Zou iemand mij kunnen helpen om dit sharing probleem op te kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firewall?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Die staat op beide computers aan.
Ik zal hem eens uit zetten om te kijken of dit werkt.

Dat helpt dus niet...

[ Voor 12% gewijzigd door MarchelV op 16-02-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Euh..

we verwachten hier toch wel iets meer uitzoekwerk dan wat je tot nu toe hebt laten zien hier :)
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft, maar ook je OS tussen vierkante haakjes bevat. Voor meer eisen zie de Windows Operating Systems Policy hier ook over.
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef zo veel mogelijk relevante informatie (firewall configuratie, wat als je met computernaam\gebruiker aanmeldt, gebruik je 'eenvoudig delen'.)
  • Geef duidelijk aan wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en wat je bijvoorbeeld al opgezocht hebt hierover op Google of de GoT search
Ga daar eens mee aan de slag?
Ik pas ondertussen je topictitel aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Sorry, het was gisteren nogal laat en ik baalde een beetje dat het niet werkte.

Nogmaals de omschrijving, maar dan duidelijker.

Een netwerk van 4 computers verbonden via een 10MB hub (en een Thomson adsl modem)

Pc_1: Windows Vista Ultimate UK
Pc_2: Windows Vista Ultimate UK
Pc_3: Windows XP Professional NL
Pc_4: Windows XP Professional NL
Thomson SpeedTouch 716

Ik heb beide Vista computers op precies dezelfde manier geinstalleerd, ook zijn de XP computers identiek geinstalleerd.
Op alle computers heb ik een map geshared en het Guest account geactiveerd. Deze is ook toegevoegd aan de share eigenaren (met volledige rechten)

Nu kan ik van Pc_2 t/m Pc_4 heen en weer kijken/kopieren, behalve van Pc_1.
Dit is een appart verhaal, Pc_1 kan wel verbinding maken met de andere computers maar deze kunnen geen verbinding maken met Pc_1.

Ik heb de informatie die Microsoft geeft (shares verwijderen, guest account uit/aan zetten, extra account op alle computers maken met dezelfde naam) gedaan, maar dat helpt niet.

Het is duidelijk dat ik ergens de inkomende verbinding blokkeer maar ik weet niet waar en hoe, het kan de firewall niet zijn want de installatie is identiek van de computers.

UPDATE!!!

Ik ben eruit hoor, natuurlijk was het weer iets heel simpels.
"Password protected sharing" stond aan terwijl ik die toch heel duidelijk uit had gezet.
Na deze uit te hebben gezet en opnieuw mijn share aangemaakt te hebben is het probleem verholpen!

[ Voor 9% gewijzigd door MarchelV op 17-02-2008 01:39 ]