[PS3] geen geluid over hdmi icm receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Beste mensen,

Ik heb een Sony STR DG700 versterker en een ps3 en een lcd tv van philips.
aangesloten als volgt

ps3 aangesloten op versterker. (hdmi)
versterker op tv. (hdmi)

zoals je verwacht het beeld loopt vloeiend in 1080i.
maar het geluid doet het niet. Als ik geluid instellen op optisch icm met een optische kabel krijg ik gewoon netjes dd 5.1/dts eruit.

Hoe zorg ik ervoo dat ik nu via mijn hdmi kabel naar me receiver geluid krijg over hdmi.
Ik heb wat gegoogled en kwam er achter dat mijn receiver geen geluid kan verzenden en ontvangen over hdmi. Maar dit is natuurlijk onzin, zodra ik een dvd speler met hdmi aansluit op de versterker dat doet hij het prima.

Waar kan het dus aan liggen?
ps3 instellingen? (staat bij geluidsinstelling op hdmi)
kabels? (sony hdmi kabels, me versteker is hdmi 1.3)
of versterker? (bij versterker staat alles op auto in keuze uit auto, optical of analog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
kabels kan je gemakkelijk testen met je dvd speler (met HDMI).
het zou ook kunnen aan HDCP. gaat het om beeld of om de games?
heb je in het geval van je dvdspeler(+HDMI) ook je scart aangesloten?
wat heb je allemaal geprobeerd? ik weet het, het zijn VEEEL combinaties, maar dat zijn nou eenmaal de nadelen van zulk mooi apparatuur..

edit:
ondersteund je versterker ook de doorvoer v HDCP (kan niks vinden op SONY STR - DG700? hoe is het beeld bij een film (gedownscaled?)? gaat het wel om films? is het ook bij games?

[ Voor 40% gewijzigd door StWesleyT op 16-02-2008 00:32 ]

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
blijkbaar ondersteund mijn versterker geen geluid over hdmi lees ik op andere forums.
mijn versterker heeft dus alleen de mogelijkheid om hdmi video signalen te ontvangen en vervolgens weer door te sturen naar de tv. geluid moet via de optische wijze worden gedaan.

beeld via de versterker naar tv is prima overigens

[ Voor 9% gewijzigd door jzoin2 op 16-02-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
mja heb dit toestel ook, en heb ook net ontdekt dat hij geen audio-decoder heeft voor zen HDMI ingangen, Hij kan enkel audio op de HDMI ingang doorsturen naar de TV. Dus als je Audio over je reciever wilt moet je met Optical of Coaxial gaan werke. (Wat wel vrij dom is vindt ik maar ja ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Witte_200 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:46:
mja heb dit toestel ook, en heb ook net ontdekt dat hij geen audio-decoder heeft voor zen HDMI ingangen, Hij kan enkel audio op de HDMI ingang doorsturen naar de TV. Dus als je Audio over je reciever wilt moet je met Optical of Coaxial gaan werke. (Wat wel vrij dom is vindt ik maar ja ...)
En zoiets dergelijks zei justjermaine hierboven ook al. Als je aanvullende informatie of een oplossing hebt kun je prima een ouder topic kicken, maar om nog 's gaan herhalen wat al gezegd is, is het niet echt nodig om dat te doen :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje10
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb ook eenzelfde probleem:

Ik heb Onkyo TX SR 307 een ps3 en een Samsung tv.
Aangesloten als volgt

ps3 aangesloten op versterker. (hdmi)
versterker op tv. (hdmi)

Op deze manier heb ik ook mijn dvd speler en digitale set up box aangesloten. Deze laatste 2 ook via van die zogeheten rood/witte tulp stekkers.

Ik zou toch eigenlijk alleen de hdmi kabels hoeven te gebruiken? want via dat gaat mijn beeld en geluid, maar zodra ik de rood/witte tulp stekkers losmaak heb ik nergens meer geluid. En ik heb sowieso al helemaal geen geluid via mijn ps3.

Het lijkt erop dat via de hdmi kabels alleen het beeld doorgestuurd wordt en geen geluid (dat gaat via de rood/witte tulp stekkers).

Betekend dat mijn receiver geen geluid kan verzenden en ontvangen over hdmi. Dat lijkt mij wat vreemd. Wie o wie weet een oplossing?

Voetbalgames | Voetbalshirts | Voetbalschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Komop zeg... lees het boekje van je ps3 eens door. Je moet wel op de ps3 aangeven dat het geluid ook over HMDI moet en niet over de multi-av uitgang.

Daarnaast kun je dit soort vragen beter stellen in het PS3 topic als een oud topic omhoog kicken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje10
Op mijn ps3 heb ik aangeven dat het geluid ook over HMDI moet en niet over de multi-av uitgang. Dus dat is het niet. En het gaat alleen niet om mijn ps3, want als ik dezelfde HDMI kabel gebruik om mijn laptop aan te sluiten (via de reciever) dan krijg ik ook dat geluid niet op mijn tv. Wel gewoon weer beeld.

En zoals ik al aangaf heb ik mijn dvd speler en digitale set up box aangesloten via HDMI kabels én ook via van die zogeheten rood/witte tulp stekkers. Maar als ik dus laatst genoemde loskoppel heb ik helemaal geen geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06
ratje10 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:58:
Ik zou toch eigenlijk alleen de hdmi kabels hoeven te gebruiken?
Nee, jij hebt hetzelfde "probleem" als de TS van dit topic:
Onkyo TX-SR307 heeft alleen HDMI Passthrough (ook wel HDMI Switching genoemd) en geen HDMI Processing (ook wel HDMI Reapeter genoemd). Beeld en geluid gaan dus door de receiver en naar de tv. Wil je geluid over de speakers die op de Onkyo zijn aangesloten dan moet je nog een extra audio kabel leggen (wat je met de andere apparatuur al gedaan had), in het geval van de PS3 kan je dus het beste een optische kabel gebruiken aangezien je dan gewoon Dolby Digital en DTS kan versturen.

Als je alleen HDMI kabels zou willen gebruiken had je voor een TX-SR308 moeten gaan of een TX-SR507 of hoger van de oudere serie. Deze hebben namelijk wel HDMI Processing en kunnen het audiodeel dus van de HDMI kabel halen en het direct over de receiver spelen, receivers met HDMI Passthrough kunnen dat dus niet.

Gevalletje te goedkope receiver gekocht en er te veel van verwacht...
Heeft dus niets te maken met het instellen van dat de audio over de HDMI moet gaan en niet over de Multi AV-out, het is gewoon een tekortkoming van de receiver, niet de PS3.

Edit:
Ander puntje:
Kan je de DVD-speler en Digitale Ontvanger niet anders aansluiten dan met de rode en witte RCA stekker? Op die manier heb je alleen 2.0 stereo, terwijl je met een digitale uitgang al een stuk verder komt met 5.1. En een beetje DVD-speler heeft toch wel een optische- of digitale coaxuitgang, idem met de ontvanger.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 05-05-2010 22:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje10
FeaR1986 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:04:
[...]
Nee, jij hebt hetzelfde "probleem" als de TS van dit topic:
Onkyo TX-SR307 heeft alleen HDMI Passthrough (ook wel HDMI Switching genoemd) en geen HDMI Processing (ook wel HDMI Reapeter genoemd). Beeld en geluid gaan dus door de receiver en naar de tv. Wil je geluid over de speakers die op de Onkyo zijn aangesloten dan moet je nog een extra audio kabel leggen (wat je met de andere apparatuur al gedaan had), in het geval van de PS3 kan je dus het beste een optische kabel gebruiken aangezien je dan gewoon Dolby Digital en DTS kan versturen.

Als je alleen HDMI kabels zou willen gebruiken had je voor een TX-SR308 moeten gaan of een TX-SR507 of hoger van de oudere serie. Deze hebben namelijk wel HDMI Processing en kunnen het audiodeel dus van de HDMI kabel halen en het direct over de receiver spelen, receivers met HDMI Passthrough kunnen dat dus niet.

Gevalletje te goedkope receiver gekocht en er te veel van verwacht...
Heeft dus niets te maken met het instellen van dat de audio over de HDMI moet gaan en niet over de Multi AV-out, het is gewoon een tekortkoming van de receiver, niet de PS3.
Dank je wel FeaR1986. Naar dat antwoord was ik op zoek, maar ik kon het online nergens vinden. Of het echt 'een gevalletje te goedkope receiver gekocht en er te veel van verwacht' is weet ik niet. Meer de onwetendheid. Ik dacht namelijk altijd dat als je 2 apparaten aansluit middels HDMI dat je dan beeld en geluid hebt via die kabel. Maar dat is dus niet altijd zo, blijkt nu :'( .
FeaR1986 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:04:
[...]
Edit:
Ander puntje:
Kan je de DVD-speler en Digitale Ontvanger niet anders aansluiten dan met de rode en witte RCA stekker? Op die manier heb je alleen 2.0 stereo, terwijl je met een digitale uitgang al een stuk verder komt met 5.1. En een beetje DVD-speler heeft toch wel een optische- of digitale coaxuitgang, idem met de ontvanger.
Ik heb een dvd speler van Onkyo en de HUMAX iHDR-5050c. Ik zal eens kijken of ik deze anders kan aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ratje10 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:21:
[..]Naar dat antwoord was ik op zoek, maar ik kon het online nergens vinden.
Het is wel te vinden: TX-SR307.
En dan onder specificaties:
HDMI Pass-Thru* (Version 1.3 Compatible with 1080p, Deep Color™, and x.v.Color™)

* A separate audio connection is necessary to process multichannel audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje10
FeaR1986 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:58:
[...]
Het is wel te vinden: TX-SR307.
En dan onder specificaties:
[...]
Je hebt gelijk. Ik heb daar echt overheen gekeken. Misschien komt dat ook omdat ik dacht dat bij HDMI je altijd geluid en beeld hebt.

In ieder geval hartstikke bedankt. Nu maar kijken wat ik ga doen: mijn ps3 optisch aansluiten of toch een hoger model kopen, zoals de TX-SR308.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
ratje10 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:39:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb daar echt overheen gekeken. Misschien komt dat ook omdat ik dacht dat bij HDMI je altijd geluid en beeld hebt.

In ieder geval hartstikke bedankt. Nu maar kijken wat ik ga doen: mijn ps3 optisch aansluiten of toch een hoger model kopen, zoals de TX-SR308.
je eerste optie lijkt me goedkoper :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje10
Optie 1 kan iets goedkoper zijn ja.

Maar als ik deze receiver verkoop en wat geld bij leg heb ik de hogere versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verderf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:43:
[...]

je eerste optie lijkt me goedkoper :P
Yep, maar optie 2 geeft inderdaad beter geluid dmv HD codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ratje10 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:39:
[...]In ieder geval hartstikke bedankt. Nu maar kijken wat ik ga doen: mijn ps3 optisch aansluiten of toch een hoger model kopen, zoals de TX-SR308.
Wil je perse HDMI 1.4 om 3D te ondersteunen?
Je zou ook kunnen kijken naar de TX-SR507, die kost op zich niet extreem meer dan de TX-SR507. Waarbij je bij de TX-SR308 alleen een nieuwere versie hebt en met de TX-SR507 daadwerkelijk een hogere versie. Ik zou liever een oudere hogere serie hebben dan een nieuwe lagere serie. En ja, de TX-SR507 heeft wel HDMI Processing en dus geluid over HDMI.
bram1984 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:03:
[...]Yep, maar optie 2 geeft inderdaad beter geluid dmv HD codecs.
Geluid is meer afhankelijk van je speakers dan van de receiver. Met speakers die op een TX-SR307 aangeloten kunnen zijn verwacht ik eigenlijk geen verschil tussen Dolby TrueHD en de gewone Dolby Digital.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 07-05-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb geen ervaring met Onkyo verder, maar op mij H/K AVR-255 hoor ik wel duidelijk verschil, maar dat kan ook komen omdat ik de blu-ray van Avatar als enige maatstaf heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je receiver is maar voor een zeer klein deel verantwoordelijk voor de sound, het zijn voornamelijk je speakers die het verschil gaan laten horen tussen HD Audio en de gewone versie. En dan zit het verschil ook nog voornamelijk in dat HD Audio native een 7.1 track hoort te zijn ten opzichte van de 5.1 van de normale versies. Dus het ligt niet aan je receiver dat je verschil hoort, maar aan je speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje10
FeaR1986 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:37:
[...]

Wil je perse HDMI 1.4 om 3D te ondersteunen?
Je zou ook kunnen kijken naar de TX-SR507, die kost op zich niet extreem meer dan de TX-SR507. Waarbij je bij de TX-SR308 alleen een nieuwere versie hebt en met de TX-SR507 daadwerkelijk een hogere versie. Ik zou liever een oudere hogere serie hebben dan een nieuwe lagere serie. En ja, de TX-SR507 heeft wel HDMI Processing en dus geluid over HDMI.
Misschien is de TX-SR507 dan beter inderdaad. Ik zal de HDMI 1.4 om 3D te ondersteunen toch niet echt gebruiken. En de TX-SR507 is ongeveer hetzelfde als de TX-SR307, maar heeft dus wel HDMI Processing. En dat wilde ik eigenlijk ook graag (scheelt veel draden :))

Weet iemand eigenlijk of de TX-SR507 een menu on screen heeft. Dit is makkelijk m.b.t. instellingen (zoals het toewijzen van ingangen aan bepaalde apparaten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 22:27
ratje10 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:09:
[...]
Weet iemand eigenlijk of de TX-SR507 een menu on screen heeft. Dit is makkelijk m.b.t. instellingen (zoals het toewijzen van ingangen aan bepaalde apparaten)?
De SR507 heeft geen OSD, dan moet je weer bij de SR607 zijn. Voor de nieuwe 08 modellen weet ik het niet, gevalletje opzoeken. Maar voor instellingen heb je OSD niet nodig, met het display op de receiver gaat dat prima.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SoulWar1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:15:
[...]Voor de nieuwe 08 modellen weet ik het niet, gevalletje opzoeken. Maar voor instellingen heb je OSD niet nodig, met het display op de receiver gaat dat prima.
Onkyo TX-SR308:
Overlaid On-Screen Display (OSD) via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje10
Weet nu waarom ik geen geluid had. Bedankt allen daarvoor. Voor het bepalen van een vervangende receiver zal ik dit topic niet verder vervuilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:53
Heel verhelderend topic! Ik had mij bijna een DG700 of DH500 /700 gekocht omdat ik mijn kabels van PC naar TV wilde vervangen door een enkele HDMI kabel, maar dat had dus niets gebaat!

Wat zijn nog andere mooie receivers in de middelklasse die wel netjes HDMI repeating / processing ondersteunen? Iemand suggesties...ik had de TX306 ook op het lijstje staan, maar ik moet dus blijkbaar minimaal naar een TX307 zoeken.

Ik heb een 46LD551, een HTPC (binnenkort met waarschijnlijk een HD6850) die momenteel is aangesloten via HDMI op de LG TV en met analoge kabels op mijn STR DE365, maar dit is begrijpelijkerwijs niet ideaal meer. Ik wil de HTPC met 1 HDMI kabel op receiver en TV aansluiten. (ofja 2, ook nog een HDMI van receiver naar TV). Ik heb daarbij een surroundset van 2 MAgnat Motion 88 zuilen, 2 Motion 188 zuilen en een Motion 140 Sub en een Magnat Vintage 13 center speaker.

Wat is inlezen toch soms nuttig! Suggesties zijn welkom!
Pagina: 1