Beste mensen,
Ik heb een Sony STR DG700 versterker en een ps3 en een lcd tv van philips.
aangesloten als volgt
ps3 aangesloten op versterker. (hdmi)
versterker op tv. (hdmi)
zoals je verwacht het beeld loopt vloeiend in 1080i.
maar het geluid doet het niet. Als ik geluid instellen op optisch icm met een optische kabel krijg ik gewoon netjes dd 5.1/dts eruit.
Hoe zorg ik ervoo dat ik nu via mijn hdmi kabel naar me receiver geluid krijg over hdmi.
Ik heb wat gegoogled en kwam er achter dat mijn receiver geen geluid kan verzenden en ontvangen over hdmi. Maar dit is natuurlijk onzin, zodra ik een dvd speler met hdmi aansluit op de versterker dat doet hij het prima.
Waar kan het dus aan liggen?
ps3 instellingen? (staat bij geluidsinstelling op hdmi)
kabels? (sony hdmi kabels, me versteker is hdmi 1.3)
of versterker? (bij versterker staat alles op auto in keuze uit auto, optical of analog)
Ik heb een Sony STR DG700 versterker en een ps3 en een lcd tv van philips.
aangesloten als volgt
ps3 aangesloten op versterker. (hdmi)
versterker op tv. (hdmi)
zoals je verwacht het beeld loopt vloeiend in 1080i.
maar het geluid doet het niet. Als ik geluid instellen op optisch icm met een optische kabel krijg ik gewoon netjes dd 5.1/dts eruit.
Hoe zorg ik ervoo dat ik nu via mijn hdmi kabel naar me receiver geluid krijg over hdmi.
Ik heb wat gegoogled en kwam er achter dat mijn receiver geen geluid kan verzenden en ontvangen over hdmi. Maar dit is natuurlijk onzin, zodra ik een dvd speler met hdmi aansluit op de versterker dat doet hij het prima.
Waar kan het dus aan liggen?
ps3 instellingen? (staat bij geluidsinstelling op hdmi)
kabels? (sony hdmi kabels, me versteker is hdmi 1.3)
of versterker? (bij versterker staat alles op auto in keuze uit auto, optical of analog)