Toon posts:

[Win98] PC hangt ENKEL bij zwaarder internetverkeer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over een oude P166 met Win98SE erop.
Tot voor kort kon die op internet via een inbelmodem.
Zeer traag, maar technisch geen probleem.

Sinds kort is die inbelverbinding vervangen (moeten worden) door ADSL via externe modem en interne PCI-ethernetkaart.
Zou dus veel beter moeten zijn, maar er is nu het volgende probleem:

- mail is geen enkel probleem en gaat veel sneller
- internet gaat sneller, maar bij 'zware' sites hangt de PC steeds vast. De site wordt in het begin wel opgehaald, maar reeds na enkele seconden hangt alles gegarandeerd volledig en onomkeerbaar vast. (Anders dan even bottleneck-wachten bij zware PC-belasting dus.) Harde opstart is de enige oplossing. Lijkt erop alsof het systeem versmacht.
- licht internet (tekst, google) is geen probleem.

Prentjes uitzetten wil ik liever niet, vele sites zijn dan gewoon onbestuurbaar. Video en animaties heb ik al uitgezet, maar het probleem blijft.

- Ligt het mogelijk ook aan netwerkinstellingen, ook al werkt alles op dat vlak schijnbaar naar behoren?
- Is er softwarematig een rem op de ADSL-verbinding te zetten? Zou kunnen helpen, toch?
- Bestaan er browsers die beter geschikt zijn dan IE6, hoewel daarmee reeds maanden zonder probleem mee gesurft werd?
- ...

De PC vervangen? Uiteraard wel, maar daar gaat het even niet over.
Wie weet raad?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 00:26 ]

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-02 22:45
Probeer eens Firefox

[ Voor 91% gewijzigd door HendrikN op 16-02-2008 00:20 ]

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Weet je zo wat voor een netwerkkaart het is?

Firefox zal vast niet heel veel verbeteren, ik merk hier met een aantal extensions dat het nogal wat ram geheugen vreet. Op een oudere pc zal er niet veel van aanwezig zijn, dus het kan best zijn dat het snel vol is en de harde schijf aangesproken wordt. Daar wordt het ook traag van.

Het beste is inderdaad om hem te vervangen, maar da's wel wat makkelijk. Het kan in ieder geval geen kwaad om een goeie netwerkkaart te gebruiken
Ik weet niet wat er op dit moment goed is, maar da's vast wel te vinden. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door SuBBaSS op 16-02-2008 00:42 . Reden: Beter lezen ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Firefox proberen?
adblock en noscript installeren in firefox, rechtsonder kun je site's vrijgeven.

krijg je wel alles geupdate van java en flash etc?
Andere firewall proberen?
Linux een light versie installeren, dan is alle software up to date, www.distrowatch.com

[ Voor 34% gewijzigd door jan99999 op 16-02-2008 10:17 ]

Verwijderd

Voeding probleem of drivers?\

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de tips...

Firefox zal ik zeker eens proberen, binnenkort, als ik tenminste de oudere versies terug kan vinden. (Firefox 2 is immers niet echt een optie voor een P166...)
Wel de supportpagina's zijn te vinden, maar geen exe-files.

De netwerkkaart is ofwel USRobotics ofwel (...), maar in ieder geval heb ik de juiste drivers gevonden en geïnstalleerd. Overigens werkt internet op zich wel, het moet om een niet af te remmen overvloed aan data gaan, lijkt me.

Java en flash enz. updaten is een beetje hetzelfde probleem. Op zeker moment werkt het averechts, omdat alles groter, logger en trager wordt. Ik stop meestal bij de versie die nog net die processor als doenbaar aangeeft...

Firewall is Zonealarm.

Linux is mooi, maar ook even geen optie...

Voeding werkt probleemloos. Het gaat om een oude Dell-OptiPlex-PC.
Drivers lijken ook allemaal in orde. Verder ook geen enkel probleem te melden.

Bestaan er geen snelheidsremmers om minder door te laten? Een soort schutting voor de poort?
Of een (netwerk-)instelling daarvoor?
Of een light-browser die doenbaar is en toch niet alles of niks doorlaat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 19:52 ]

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-02 22:45
Waarom uberhaupt een softwarematige firewall gebruiken, en zeker ZoneAlarm? Probeer het in ieder geval eens zonder?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat de browser teveel wilt, veel meer dan dat je CPU kan verwerken en daardoor onwerkbaar traag wordt/vastloopt. Lijkt me dat je daar niet erg veel aan kunt doen, op een upgrade na (ergens een gratis PII/PIII scoren zal niet al te moeilijk zijn :) )
Pagina: 1