Ik ontwikkel een webapplicatie die een aantal records weergeeft vanuit de database gebaseerd op catagoriën. Ik werk vanuit een bestaande situatie en heb het databaseontwerp niet zelf gemaakt.
Nu wil ik door middel van door mijn gebruikers rechten te geven de beschikbare mogelijkheden beperken.
Het relevante database gedeelte ziet er zo uit:
Enzovoort, dit gaat tot level4 door. Elk Level is aan een DropDownList op de webpagina verbonden door middel van een SQL datasource.
De uiteindelijke SQL query ziet er ongeveer zo uit:
Kan iemand mij wat tips geven hoe ik het beste ervoor kan zorgen dat vanuit de database al op een manier geselecteerd wordt wat die gebruiker dan mag/kan selecteren op de webpagina?
Nu wil ik door middel van door mijn gebruikers rechten te geven de beschikbare mogelijkheden beperken.
Het relevante database gedeelte ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| =nivo1= Level1 Description A blabla B niet belangerijk C D E ... Y Z =nivo2= Level1 Level2 Description A 1 A 2 A 3 B 1 C 1 C 2 ..... Y 3 Z 1 |
Enzovoort, dit gaat tot level4 door. Elk Level is aan een DropDownList op de webpagina verbonden door middel van een SQL datasource.
De uiteindelijke SQL query ziet er ongeveer zo uit:
SQL:
1
2
3
| SELECT * FROM items WHERE level1 ='A' AND level2 =1 AND level3='F' AND level4 =5; |
Kan iemand mij wat tips geven hoe ik het beste ervoor kan zorgen dat vanuit de database al op een manier geselecteerd wordt wat die gebruiker dan mag/kan selecteren op de webpagina?
[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 16-02-2008 02:09 . Reden: Code tags toegevoegd aan 'tabellen' ]