Iemand een linkje naar een benchmark van de Q9550 vs de Q9450 ??? Heb namelijk een Q9550 besteld, maar twijfel of de snelheidswinst opweegst tegen het niet geringe prijsverschil!
Ik heb geen link voor je, maar ik kan je op voorhand vertellen dat het verschil in prestaties maximaal het verschil in kloksnelheid is. Een paar procentjes dus. Aangezien het prijsverschil veel groter is zou ik persoonlijk voor de Q9450 gaan.
De enige reden voor mij om voor de duurdere te gaan zou eventueel beschikbaarheid zijn. Maar ik denk dat in dit geval beide CPU's redelijk rond dezelfde tijd verkrijgbaar zullen zijn.
De enige reden voor mij om voor de duurdere te gaan zou eventueel beschikbaarheid zijn. Maar ik denk dat in dit geval beide CPU's redelijk rond dezelfde tijd verkrijgbaar zullen zijn.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Okee dank voor de tip! Ben nu net effe aan het verder lezen en aangezien ik vooral 'Crysis' wil gaan spelen twijfel ik dan nog tussen de Q9450, E8400 en de E8500. Er komt tevens een Asus 3870 X2 bij in! Al is misschien een 3870 ook goed genoeg?
Voor crysis zijn maar weinig videokaarten goed genoeg
Er is al best veel over geschreven.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
en als de ts een leuk avontuurtje aan wil gaan, dan zou je je processor ook kunnen overclocken. Op de frontpage staat een berichtje dat met de standaard koeling je de 4 ghz op een E8400 al kunt berijken. Even rommelen in de bios kost je hooguit een middagje werk, en het ding loopt sneller dan de duurdere varianten.
daarnaast kost een quad core ook meer energie en produceert dus ook meer warmte, terwijl er nog niet zo veel games gebruik maken van meer dan 1 core, laat staan 4.
daarnaast kost een quad core ook meer energie en produceert dus ook meer warmte, terwijl er nog niet zo veel games gebruik maken van meer dan 1 core, laat staan 4.
Ik kan je vertellen dat in een systeem met een AMD 9600GP Quadcore en een enkele HD3870 OC van Club3D, Crysis prima op het hoogste te draaien is zolang je van AA afblijft :-)E.Greidanus schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:20:
Okee dank voor de tip! Ben nu net effe aan het verder lezen en aangezien ik vooral 'Crysis' wil gaan spelen twijfel ik dan nog tussen de Q9450, E8400 en de E8500. Er komt tevens een Asus 3870 X2 bij in! Al is misschien een 3870 ook goed genoeg?
Alleen met de allerlaatste eindbaas had mijn pc wat moeite. Ik dacht dat ik gelezen had dat Crysis weinig baat had bij SLI/Crossfire? maar dat zou je even moeten checken.
GoT Huisregels
We verwachten toch echt iets meer van een topicstart dan twee zinnen. Je hoort zelf eerst op zoek te gaan, heb je dat gedaan en niets gevonden, geef dan aan waar je zocht, op welke zoekterm en wat je wel vond.
We verwachten toch echt iets meer van een topicstart dan twee zinnen. Je hoort zelf eerst op zoek te gaan, heb je dat gedaan en niets gevonden, geef dan aan waar je zocht, op welke zoekterm en wat je wel vond.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()